وعده برخورد قاطع با متخلفان سد پر حاشیه مازندران!


وعده برخورد قاطع با متخلفان سد پر حاشیه مازندران!

مازندران همیشه در ایام تعطیلات شاهد حجم زیادی از گردشگران و مسافران بوده که به نوعی حیاط خلوت مسافران از استان‌های دیگر است و متأسفانه به محض ورود به این استان، مازندران را با مکان‌های دیگر اشتباه می‌گیرند و نمونه آن نابهنجاری که در سد لفور سواد کوه مشاهده کردیم.

مازندران استانی سرسبز و زیبا در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای خزر بوده که هم مرز با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان است و شهرستان ساری، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر استان محسوب می‌شود، جدا از دریا و سرسبزی جنگل‌هایش، جاهای زیادی برای دیدن دارد، جاهایی که به دلیل فاصله کم شهرهای شمالی با هم و دسترسی آسان به این مناطق، رفتن و گشت و گذار در آنها آنقدر که تصورش سخت است اتفاق دور از ذهنی نیست.

به گزارش ایسنا، مازندران همیشه در ایام تعطیلات شاهد حجم زیادی از گردشگران و مسافران بوده که به نوعی حیاط خلوت مسافران از استان‌های دیگر است و متأسفانه به محض ورود به این استان، مازندران را با مکان‌های دیگر اشتباه می‌گیرند و نمونه آن نابهنجاری که در سد لفور سواد کوه مشاهده کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران روز گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه‌های مازندران درباره بی حجابی صورت گرفته و هنجارشکنی در سد لفور و به دنبال آن انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان به صورت ویژه به دادستان این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با بازید به عمل آمده از این منطقه با خاطیان این مسأله به صورت جدی برخورد می‌شود، تصریح کرد: حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعاً با خاطیان این مسأله برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با تاکید بر اینکه برای آب منطقه‌ای نیز تکالیفی در نظر گرفته می‌شود، جهت محصور کردن فضا درباره اینکه مسأله که آب منطقه‌ای استان اعلام کرده فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آنها ارتباطی ندارد، گفت: نظارت بر عهده آب منطقه‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار و مراقبت‌های نظارتی بر عهده آب منطقه‌ای بوده است.

حسینی‌عالمی از ورود قاطعانه نیروی انتظامی استان در این زمینه خبر داد و بیان کرد: تا زمانی که مسئولان به وظایف خود به درستی عمل نکنند این تخلفات صورت می‌گیرد و مسؤولیت این بخش برعهده آب منطقه‌ای مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید در حوزه مسؤولیتی خود به درستی عمل کرده و نباید به بهانه اینکه به بخش خصوصی واگذار شده سلب مسؤولیت کنند.

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم بالای حضور مسافران در جای جای نقاط استان ولایتمدار، اظهار کرد: به منظور تسهیل و تسریع رفاه گردشگران همراه با رعایت کامل شئونات اسلامی و حفظ فضای فرهنگی ناب ایرانی- اسلامی بویژه فرهنگ متعالی مردم مؤمن مازندران در مناطق گردشگری بویژه سواحل در قالب کمیته‌های مختلف تمهیدات لازم اتخاذ شده و مجموعه گسترده‌ای از نیروها و فعالان این حوزه همه تلاش خود را برای یک سفر ایمن توأم با عزت برای مسافران و میزبانان در نظر دارند.

حسن نژاد تصریح کرد: علیرغم همه تمهیدات اندیشیده شده به دلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان عده‌ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضد فرهنگی و اخلاقی مبادرت کرده که این مساله با انجام بررسی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به دنبال اطلاع از این موضوع و اقدام ضد اخلاقی که با شئونات اسلامی و دینی مردم نظیر بی حجابی در تعارض کامل قرار دارد و هرگز مردم و مدیران استان چنین اقداماتی را در هیچ نقطه‌ای از مازندران برنمی تابند، افزود: مساله به صورت تلفنی و در پی دستور صریح و جدی استاندار مازندران به شکل مکتوب به فرماندار شهرستان اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست برای معرفی به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی به طور مجدانه در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های لازم و در حال اجرا با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان پرمهر و پاک مازندران رقم بزنند به طور جدی در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

همچنین به گزارش خبرنگار ایسنا از سوادکوه، در پی انتشار تصاویری در فضای مجاز از عده‌ای گردشگران با پوشش نامناسب در سد لفور سواد کوه با دستور دادستان عمومی و انقلاب و با حضور نیروهای انتظامی قایق‌های شخصی جمع آوری و برخورد با نابهنجاری‌ها در حریم این سد آغاز شده است.

گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی