برگزاری نماز عید فطر در 15 بقعه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری نماز عید فطر در 15 بقعه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد

مومنی شاد گفت: نماز عید سعید فطر در 15 بقعه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مبلغین اعزامی از قم برگزار می شود.

«حجت الاسلام قاسم مومنی شاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به فرارسیدن عید سعید فطر اشاره کرد و اظهار داشت: عید سعید فطر، عید بندگی و عبودیت الهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مومنان روزه دار در این روز با اقامه باشکوه نماز عید سعید فطر در پایان یک ماه عبادت و روزه‌ داری، پاداش بندگی، عبودیت و اخلاص خود را از درگاه حق تعالی دریافت می ‌کنند.

وی عید سعید فطر را تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پرودگار متعال دانست و اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های این اداره کل با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌ های فرهنگی امسال نیز همچون سال های پیش نماز باشکوه عید سعید فطر به همراه دیگر آداب این روز بزرگ در جوار حرم مطهر 15 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان برگزار می شود.

مومنی شاد یادآور شد: در شهرستان بویراحمد نماز عید در امامزاده مختار (علیه السلام)، امامزاده عبدالله (علیه السلام)، امامزاده میراحمد (علیه السلام) روستای سروک و امامزاده بی بی خاتونین (سلام الله علیها) روستای سقاوه مارگون برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین نماز عید سعید فطر فردا در بقعه امامزاده جعفر (علیه السلام) شهرستان گچساران، امامزاده آقامیر (علیه السلام)، امامزاده میرسالار (علیه السلام) و امامزاده سیدصفدر (علیه السلام) طولیان شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر در امامزادگان ابراهیم اسدالله (علیهما السلام)، سیدجمال الدین (علیه السلام) و بابا احمد (علیه السلام) شهرستان بهمئی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امامزاده سید محمد (علیه السلام) شهر سی سخت و امامزاده بی بی رشیده خاتون (سلام الله علیها) و امامزاده علی (علیه السلام) در شهرستان چرام نیز میزبان نمازگزاران عید فطر هستند.

مومنی شاد با اشاره به اینکه مبلغین اعزامی از قم در نماز عید سعید فطر بقاع متبرکه استان حضور دارند، گفت: در طول ماه مبارک رمضان نشست های تفسیر کلام نورانی الهی با حضور آیت الله ابراهیمی از مدرسین حوزه علیمه قم در بقاع متبرکه شاخص شهرستان بویراحمد برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرسی تلاوت قرآن نیز هر روز از ابتدای ماه رمضان با حضور این مدرس حوزه علمیه در حسینیه ثارالله برگزار و نشست های تفسیر این مبلغ دینی نیز به صورت ثابت در همین محل و در ادارات، نهادها، سازمان ها و همچنین مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در شب های قدر تشکیل شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج