رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟


رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

پاسخ بسیاری از افرادی که اهل سفر هستند به این که رمانتیک‌ترین مکان دنیا کجاست؟ پاریس می‌باشد اما باید بدانید که در کشور ترکیه نیز اماکن رمانتیک بسیاری وجود دارد که شاید آشنایی با آنها برای ما ایرانیان مفیدتر باشد و افراد بیشتری بتوانند از آنها دیدن کنند.

فرهنگ جذابی که در ترکیه موج می‌زند و هتلهای پرزرق و برقی که در بسیاری از شهرهایش وجود دارد، سبب شده تا ترکیه مقصد مناسبی برای سفر زوجهای جوان باشد. در ادامه ۸ مقصد را معرفی خواهیم کرد که توسط یکی از معتبرترین وبسایت‌های گردشگری، رمانتیک‌ترین مقاصد ترکیه محسوب می‌شوند.

۱- کوه نمرود

کوه نمرود در استان آدیامان ترکیه قرار دارد که در سمت جنوب شرقی این کشور واقع شده است. در این کوه بناهای تاریخی و مجسمه‌های سنگی متعددی وجود دارد که وزن برخی از مجسمه‌هایش به ۹ تُن می‌رسد. آرامگاه آنتیوخوس اول که یکی از پادشاهان کوماژن بود نیز در همین کوه واقع شده است. این آرامگاه قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد. چشم اندازی که کوه نمرود در هنگام طلوع و غروب خورشید دارد بسیار دیدنی است.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۲- شهر تاریخی آسوس

آسوس نام یک شهر نسبتا کوچک و تاریخی در ترکیه است و در استان چناق‌قلعه قرار دارد. آسوس در سمت شمال غربی ترکیه است، بنابراین اگر به این سمت از ترکیه سفر می‌کنید، بازدید از آسوس خالی از لطف نیست. در حال حاضر آسوس یکی از زیباترین روستاهای ترکیه به شمار می‌آید و خانه‌های سنگی و قرمزرنگش دل هر رهگذری را می‌ربایند. مردم این دیار شبها به کنار دریا می‌روند و خود را به یک وعده‌ی غذای دریایی لذیذ میهمان می‌کنند یا پاهایشان را به آب می‌زنند تا سوز و سرمای شب را احساس کنند. شهر تاریخی آسوس نیز از دیگر مکان های رمانتیک کمتر شناخته شده در ترکیه است.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۳- روستای شیرینچه ازمیر

شاید شما هم با ازمیر آشنایی داشته باشید، شهر ساحلی ترکیه که طرفداران زیادی در بین هموطنان ایرانیمان دارد اما کمتر کسی از ما نام روستای زیبای شیرینچه را شنیده است. این روستا در ۶۰ کیلومتری شرق شهر سلجوک قرار دارد و رخ دیگری از ترکیه را برایتان نمایان می‌کند. این روستای زیبا که مقصد مناسبی برای زوجهای جوان است در میان تپه‌های ازمیر پنهان شده و هنوز ساکنان روستایی خودش را حفظ نموده است. در حقیقت باید بگوییم که این ناحیه از سال ۱۹۲۳ میلادی کم کم رونق یافت و در آن خانه‌هایی به سبک عثمانیان ساختند، خانه‌هایی که حالا در کنار هم منطقه‌ای رویایی برای ماه عسل فراهم آورده‌اند. بد نیست بدانید که شیرینچه به معنای زیبا است.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۴- کاپادوکیه

اگر دوست دارید چشم اندازی از تاریخ ترکیه را مشاهده کنید در عین حالی که از طبیعت و امکانات رفاهی مدرن لذت می‌برید، کاپادوکیه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. کلیساها، صومعه‌ها، خانه‌های زیرزمینی و... همه و همه در کاپادوکیه گردهم آمده‌اند. دودکش‌های مخروطی شکل خانه‌ها شما را به یاد خانه‌ی پریان در قصه‌ها خواهد انداخت و سازه‌های سنگی به وجدتان خواهند آورد. اگر برای سپری کردن ماه عسل به کاپادوکیه رفتید، سپیده‌دم از خواب بیدار شده و به تماشای مناظر و طلوع خورشید بنشینید و مطمئن باشید که در یکی از بهترین و رمانتیک‌ترین لوکیشن‌های دنیا به سر می‌برید.

تا نام کاپادوکیه به میان می‌آید، ذهن‌ها به سمت بالن‌های رنگینی می‌رود که همواره در آسمان‌ این دیار در پرواز هستند، از یاد نبرید که بالن سواری هم می‌تواند تجربه‌ی منحصربه‌فردی باشد.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۵- کله کوی

اگر از آن دسته زوجهایی هستید که دوست دارید از تمام دنیا برای مدتی جدا شده و در گوشه‌ای دور از شلوغی‌ها ماه عسلتان را جشن بگیرید، روستای کله کوی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این روستا در استان آنتالیا قرار دارد و این امکان را برایتان به ارمغان می‌آورد تا در کنار سواحلش قدم بزنید و چند ساعتی در روزتان را از پیاده‌روی و تپه نوردی لذت ببرید. این روستا برای علاقه‌مندان به تماشای بناهای تاریخی نیز مناسب است زیرا خرابه‌هایی در آن وجود دارد که بیزانسی هستند و در نوع خود جذاب هستند.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۶- سیده

سیده نیز در استان آنتالیا واقع شده و از آن مناطق ناب ترکیه است. یکی از بهترین مناطق ساحلی در کشور ترکیه سیده می‌باشد که هم تاریخی است و هم طبیعت زیبایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنایی در این دیار وجود دارد که متعلق به یکی از ملکه‌های رومیان بوده و بازدید از آن خاطراتی به یادماندنی را برایتان به همراه خواهد داشت. سیده دارای بناهایی است که قدمتشان به ۲۰۰۰ سال پیش می‌رسد پس چه جایی بهتر از سیده برای گذراندن ماه عسل؟

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۷- ماردین

ماردین نام شهری کهن و وسیع در کشور ترکیه است که در استانی به همین نام در جنوب شرقی کشور قرار دارد. ماردین مکان خوبی برای آشنایی با سنت مردم ترکیه می‌باشد زیرا در این دیار ردپای مسلمانان و مسیحیان در کنار هم به چشم می‌خورد و مهربانی در همه جا موج می‌زند. بازارهای معتبر، موزه‌ها و مکانهای تاریخی و هتلها در کنار طبیعتی رویایی باعث شده‌اند که ماردین در فهرست رمانتیکترین مقاصد برای زوجهای جوان قرار بگیرد. ماردین را محل تولد تمدن ترکیه می‌دانند.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

۸- استانبول

نمی‌توان در رابطه با بهترینها در ترکیه صحبت کرد و نامی از شهر استانبول به زبان نیاورد زیرا این شهر ویژگی‌هایی دارد که آن را جزو برترین شهرهای دنیا کرده است. معماری‌های شگفت انگیزی که از معمار سنان در استانبول قابل مشاهده است و یا مناظری که از هر سو معماری و قدرت مردم ترک را به رخ می‌کشند از دلایلی هستند که استانبول را به یکی از رمانتیکترین مناطق ترکیه تبدیل کرده‌اند. اگر در جستجوی یک شهر دوست داشتنی برای سپری کردن ماه عسلتان هستید، به یاد داشته باشید که قایق سواری در تنگه‌ی بسفر و یا قدم زدن در جزایر استانبول را هیچ گاه از یادتان نخواهید برد. همچنین هتل‌های مدرنی هم در این شهر وجود دارد که برای اقامت عروس و دامادهای مدرن پسند مناسب هستند و در کنار بازدید از مکانهای تاریخی و معماریهای باشکوه عثمانی، رنگ دیگری به سفرتان خواهند بخشید.

رمانتیک‌ترین مقصد سفر در آسیا برای زوج‌های جوان کجاست؟

به نظر شما رمانتیک‌ترین و زیباترین مکان در ترکیه کجاست؟ آیا دوست دارید به این کشور سفر کنید؟ به نظر شما از میان مقاصدی که معرفی کردیم کدامیک رمانتیک‌تر هستند؟

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم