به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه همراه با جمعی از مسوولان استانی از روستاهای سیل زده دشت آزادگان بازدید کرد و با اهالی و کشاورزان خسارت دیده دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار خوزستان پس از شنیدن مشکلات روستاییان دشت آزادگان با اشاره به سیل فروردین ماه گذشته اظهار کرد: سیل اگر چه مشکلات جدی برای ما به وجود آورد، اما شرایط تالاب ها و رودخانه های استان بهبود یافت و سدهای ما پر آب شدند.

شریعتی افزود: علی رغم منافع کلی این حادثه، اما خسارت های این سیل در برخی مناطق بیشتر بود.

مقام عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در دوره بحران سیل همه پای کار آمدند و در مدت اخیر از مناطق مختلف بازدیدهای مکرر داشتیم. فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر تذکری به ما بود که تلاش خود را مضاعف و بیشتر کنیم و این وظیفه ماست که در راستای ایجاد رضایتمندی مردم و مقام معظم رهبری و رییس جمهور تلاش کنیم.

او ادامه داد: از مردم روستای شاکریه که همکاری و کمک کردند باید تشکر کنیم چرا که تلاش آنها موجب شد سایر مناطق در امان بمانند و از این رو وظیفه خود می دانیم در رفع مشکلات آنها همت ویژه داشته باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید شرایط را برای کشت تابستانه فراهم کنیم و متناسب با بارش ها باید برنامه ریزی کنیم و تلاس ما بر این بوده و هست.

شریعتی تاکید کرد: باید تبعات سیل را برای مردم حل کنیم و سپس سراغ سایر امور برویم. اولویت اول ما رفع مشکلات مردم سیل زده است و همه باید بسیج بر این امر شوند.

استاندار خوزستان گفت: با وزیر نفت توافق کردیم برای 1500 خانوار مناطق نفت خیز تا سقف 40 میلیارد تومان آهن آلات و میل گرد بدهند و سیمان هم رایگان تحویل خواهد شد و نتیجتا هزینه ساخت منازل کاهش خواهد یافت.

شریعتی تاکید کرد: برای خسارت های کشاورزی تسهیلات سریع تر پرداخت شود و کمک های بلاعوض هم زودتر داده شود.

استاندار خوزستان در پایان با توضیح وضعیت زمین های آب گرفته در دشت آزادگان و اینکه چون این شهرستان در پایین دست قرار دارد و سطح آن نسبت به دریا پایین است، بیان کرد: یک قرارگاهی در سوسنگرد به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استانداری و جانشینی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با عضویت معاونین دستگاه های اجرایی از روز شنبه 18 خردادماه جاری در شهرستان دشت آزادگان تشکیل و مستقر می شود و به صورت شبانه روزی و حضور و پیگیری میدانی زمین های کشاورزی دشت آزادگان را با تخصیص امکانات و مشارکت همگانی به کشت تابستانه برسانند.