آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...


آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

آزادی 6 ملوان ایرانی دستگیر شده توسط گارد ساحلی پاکستان، مخالفت پوتین با سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، ساماندهی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، استعفای بطحائی به دلیل شرکت در انتخابات مجلس، دهم تیر؛ زمان اعلام احزاب دارای پروانه فعالیت سیاسی، واکنش ایران به تحولات اخیر در صحرای سینا مصر، مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا، مروری بر...

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام عید سعید فطر شش ملوان ایرانی دستگیر شده توسط گارد ساحلی پاکستان، با تلاش و پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در کراچی و همچنین مساعدت مقامات محلی، آزاد شدند و از طریق پرواز ایران‌ایر به تهران عزیمت کردند. ملوانان آزاد شده چندین ماه با اتهام و ادعای ورود به آب‌های پاکستان، توسط نیروهای گارد ساحلی این کشور دستگیر و در بازداشت به سر می‌بردند. البته ملوانان دستگیر شده با رد این اتهام، اذعان دارند که در آب‌های بین‌المللی دستگیر شده‌اند.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران،با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل و تاکید بر لزوم مقاومت گفت: استدعا دارم تمام ملت و تمام مسئولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری با رهبر انقلاب هم صدا باشند تا دنیا بداند مقابله هست و حرف همان است و یکی است.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فضای مجازی در انتخابات بسیار مؤثر است ، ولی اگر رها شود می‌تواند تهدیدی برای انتخابات باشد، گفت: همه داوطلبان انتخابات که در فضای مجازی فعالیت کرده و سایت و کانال دارند، آدرس آن پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را باید اعلام کنند. سیداسماعیل موسوی در همین رابطه افزود: سامانه ساماندهی و یکپارچه‌سازی تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود.

همچنین یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه قوانین انتخاباتی ما در حوزه برخورد با کاندیدهای دروغ گو و فضا ساز خلاء دارد، گفت: در لایحه جامع انتخابات بخشی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی و افرادی که در انتخابات با نشر اکاذیب فضاسازی می کنند دیده شده است که با بررسی و تصویب آن این خلاء قانونی نیز برطرف خواهد شد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز در صفحه شخصی خود در توییتر (پنجشنبه ۱۶ خرداد) را به عنوان آخرین روز مهلت پذیرش استعفای مقامات برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

بر همین اساس دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد، سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش به دلیل شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داده است.

همچنین مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۵ حزب شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند، گفت: تا دهم تیر تمامی احزاب دارای پروانه را اعلام خواهیم کرد و از این تاریخ به بعد، فعالیت سیاسی و انتخاباتی احزابی که شرایط خود را تطبیق نداده‌اند، غیرقانونی خواهد بود.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

برگزاری انتخابات هیات رییسه در سال چهارم کاری مجلس دهم در برخی از کمیسیون‌ها و بررسی گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره کنکور سراسری در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

در هفته آینده، ادامه بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و رسیدگی به سوالات نمایندگان از وزیر خارجه نیز در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه شخصی توییترش نوشت: که به دلیل ترور شخصیتش، دیگر در توئیتر حضور نخواهد داشت. وی چنین توضیح داد که در ایامی که برای کشاندن وطنم به جنگ طراحی شده بود، تمام تلاشم پرهیز از این دام بود. از ۷ تا ۹ سالگی زیر بمب و موشک باران با خون عزیزانم جنگ را تجربه کردم و از مرگ و ترور نترسیدم اما دیگر بیش از این تحمل ترور شخصیت را ندارم. با عذرخواهی از همه حضور توییتری خود را معلق می‌کنم.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تحولات اخیر در صحرای سینا مصر واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن حمله به نیروهای نظامی مصر در صحرای سینا و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و دولت و ملت مصر، به موضع اصولی کشورمان در محکومیت اقدامات تروریستی اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از این گونه اقدامات، مشغول کردن کشورهای اسلامی و منطقه به مسائل فرعی و دور کردن آنها از اولویت اول و اصلی جهان اسلام یعنی حمایت از مردم فلسطین و دفاع از قدس شریف است.

سید عباس موسوی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که طرح موضوعات فرابرجامی کمکی به حفظ برجام نمی‌کند.

روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی‌اش تلاش کرد با دستاویز قرار دادن حرف‌های تکراری همیشگی‌اش این‌طور نشان دهد که پاریس و واشنگتن بر سر ایران اختلاف نظر ندارند هرچند که این اختلاف نظر وجود دارد.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

معاون نخست‌وزیر روسیه اخبار منتشر شده مبنی بر درخواست ایران از روسیه برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 را تکذیب کرد و درباره گمانه‌زنی رسانه‌ها گفت که بگذارید خبر کذبشان نشر دهند. بوریسف علاوه بر این درباره روابط ایران و روسیه گفت: همه چیز طبق روال است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در تازه‌ترین اظهارات خود از رویکرد واشنگتن در رابطه با ایران انتقاد کرد و گفت: ما با سیاست آمریکا در برابر ایران مخالفیم. لزومی ندارد به دنبال راه حلی برای تخریب چیزی باشید که پیش از این ساخته شده است.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

سناتور برجسته آمریکایی با اشاره به اظهارات جدید دونالد ترامپ مبنی بر تمایلش به مذاکره با ایران، تاکید کرد: ترامپ می‌تواند جدیت خود در دیپلماسی را با بازگشت به توافق هسته‌ای نشان دهد.

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی در پاسخ به انتقادات مایک پمپئو وزیر امورخارجه فعلی آمریکا بر نداشتن ارتباط با ایرانی‌ها پس از برجام تاکید کرد و گفت که پس از پایان دوره کاری‌اش در این سمت هیچ تلاشی برای تأثیر بر سیاست خارجی ایران نکرده است.

در پی بی‌نتیجه دیدن اعمال فشار بر ایران از سوی آمریکا نیز، حالا مقامات آمریکایی سعی دارند برای حفظ وجهه خود چنین القاء کنند که در پی اعزام ناو آمریکایی به خاورمیانه تنش‌های نظامی کاهش یافته است.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا

هفته پیش‌رو هفته‌ای شلوغ و حساس از نظر رفت و آمد دیپلماتیک مقامات دیگر کشورها به تهران برای دستگاه سیاست خارجی کشور خواهد بود، چنانکه تهران در این هفته میزبان هیات‌هایی از شرق آسیا و غرب اروپا خواهد بود.

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هفته آینده و در روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خردادماه) به ایران سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز در نشست خبری هفتگی خود از سفر هفته آینده هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به منطقه خبر داد.

همچنین ایسنا مطلع شده است که پر فیشر، مدیر آلمانی اینستکس (ساحت) همزمان با سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران خواهد آمد.

آخرین اخبار انتخاباتی/مهمانان تهران از شرق آسیا تا غرب اروپا در هفته پیش رو ...

پرونده بابک زنجانی از مهم‌ترین پرونده‌های مهم اقتصادی در سال‌های اخیر است. پس از بازداشت و رسیدگی به پرونده او و صدور رأی پرونده، زوایای دیگری از این پرونده آشکار و نام افراد دیگری مطرح شد. یکی از این افراد علیرضا زیباحالت منفرد بود که به «جعبه سیاه پرونده» معروف شد و او کسی است که به گفته مسئولان اقدامات مجرمانه بابک زنجانی توسط وی انجام شده است. حالا با اعلام ختم رسیدگی به پرونده علیرضا زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه بابک زنجانی، رای دادگاه برای او طی روزهای آتی صادر می‌شود و باید دید آیا رسیدگی به این پرونده و رای صادره، تغییری در وضعیت بابک زنجانی ایجاد می‌کند؟

*میتوانید مهمترین خبرهای حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی در دومین هفته خردادماه را نیز اینجا بخوانید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس