تارانتینو «روزی روزگاری در هالیوود» را برای اکران تغییر می‌دهد؟


تارانتینو «روزی روزگاری در هالیوود» را برای اکران تغییر می‌دهد؟

مهر نوشت: فیلم جدید کوئنتین تارانتینو گرچه در جشنواره کن برای نخستین‌بار به نمایش درآمد و با تحسین هم روبه رو شد، اما این سوال باقی است که این فیلم با چه تغییراتی راهی سینماهای جهان می‌شود؟

به گزارش هالیوود ریپورتر، «روزی روزگاری در هالیوود» در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و با تحسین مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم که جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت است و با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده، بالاترین توقعات را برای کمپانی سونی که در این پروژه با تارانتینو در تولید فیلم مشارکت داشته ایجاد کرده است.

با این حال این فیلم که موفق به تصاحب نخل طلای کن نشد، یک سوال اساسی به جای گذاشته و آن این‌که آیا تارانتینو قصد تدوین مجدد آن را دارد و می‌تواند این کار را تا پیش از ۲۶ جولای (۴ مرداد) که زمان اکران آن در سراسر جهان است، انجام دهد؟

وی در حالی که در کن بود اعلام کرد قصد دارد این فیلم را دوباره تدوین کند، اما منابع می‌گویند وی پس از اتمام جشنواره کن به تعطیلات رفته و حتی مشخص نکرده که می‌خواهد این فیلم را کوتاه‌تر کند یا بلندتر؟

این فیلم که اکنون ۱۵۹ دقیقه است، تا آخرین لحظه پیش از نمایش در کن در حال تدوین بود و او و گروهش تقریباً دو ماه برای این کار زمان گذاشتند؛ در عین حال اگر او بخواهد تغییراتی در فیلم ایجاد کند، موجب شگفتی نخواهد بود.

این در حالی است که تریلر فیلم دارای صحنه‌هایی بود که در جشنواره فیلم کن دیده نشد.

تام راتمن رئیس سونی نیز همان زمان تاکید کرده بود که در کار تارانتینو دخالت نمی‌کند و هیچ اطلاعی درباره تصمیم وی ندارد.

«روزی روزگاری در هالیوود» که یک فیلم درجه R است، با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده و سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی سونی برای ساخت آن صورت گرفته است و گفته شده با توجه به مالیات‌های کالیفرنیا بیش از ۱۵ میلیون دلار از این بابت پرداخته شده است.

پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو، «جانگوی از بند رها شده» محصول ۲۰۱۲ بود که در ۱۶۵ دقیقه ساخته و موفق به فروش ۴۲۵ میلیون دلاری شد، در حالی که آخرین فیلم تارانتینو پیش از «روزی روزگاری در هالیوود»، فیلم «هشت نفرت‌انگیز» بود که در ۱۶۷ دقیقه در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۵۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

در هر حال بیشترین توجه این کارگردان در جشنواره کن این بود که چیزی از داستان فیلم لو نرود و داستان فیلم در دو ماه باقی مانده تا اکران آن، پنهان بماند تا تماشاگران خودشان فیلم را روی پرده بزرگ کشف کنند.

این فیلم با سوال‌هایی نیز روبه‌رو شد که نقش‌آفرینی کوتاه مارگو رابی در نقش شارون تیت در فیلم و اعتراض همسر رومن پولانسکی به حضور کوتاه شخصیت همسرش در فیلم برای جلب توجه مردم و پول درآوردن از این راه از جمله آنها بود. شارون تیت همسر پولانسکی توسط خانواده منسون کشته شد و این فیلم به نوعی این ماجرا را روایت می‌کند.

شخصیتی که برد پیت در فیلم نقشش را بازی کرده نیز گفته می‌شود همسرش را به قتل رسانده که به نوعی یادآور شایعات پیرامون رابرت واگنر و کشته شدن همسر بازیگرش است و از این بخش نیز به عنوان خشونت علیه زنان یاد شده است.

به همین دلیل جای سوال‌های زیادی هست و اینکه آیا این کارگردان مؤلف قصد دارد برای رفع این انتقادها دست به ترکیب فیلم بزند؟

۵۷۵۷

کد خبر 1267514

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها