نقش موثر مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق


نقش موثر مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق

گروه سیاست و اقتصاد - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سال گذشته 15 مرکز مشاوره طلاق به 4 هزار نفر مشاوره پیشگیری از طلاق را ارائه داده‌اند، گفت: از این تعداد نزدیک به 20 درصد به مصالحه ختم شده که همین آمار نشان می‌دهد مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق استان بسیار موثر عمل کرده‌اند.

نقش موثر مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مرتضی حاتمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۱۸ خرداد ماه، در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان استان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با بحث اعتیاد درگیر هستند، اظهار کرد: توجه به مساله اعتیاد و مواد مخدر در زندان‌ها یک امر ضروری است.
وی اولویت اصلی دستگاه قضای استان را کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۴ هزار نفر از محکومان استان، از مجازات‌های جایگزین حبس همچون پرداخت جزای نقدی، محرومیت از امکانات دولتی و اجتماعی بهره برده‌اند.
حاتمی با اشاره به اینکه با ابلاغ سامانه سجام از سال گذشته تاکنون، تمامی تخلفات و جرائم در این سامانه ثبت و مستندسازی می‌شود، تصریح کرد: طی سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر از استان در این سامانه عضو شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده، تحکیم هرچه بیشتر جامعه را به‌دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز دستگاه قضایی استان، مشاوره‌های تخصصی را در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در جامعه در دستور کار خود قرار داده و طی سال گذشته ۱۵ مرکز مشاوره طلاق به ۴ هزار نفر مشاوره پیشگیری از طلاق را ارائه داده‌اند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: از این تعداد نزدیک به ۲۰ درصد به مصالحه ختم شده که همین آمار نشان می‌دهد مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق استان بسیار موثر عمل کرده‌اند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مشاوره

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل