حسام محمودی بازیگری است که کارش را با تئاتر «لیو» به کارگردانی حسن معجونی آغاز کرد. او برای اولین بار به صورت حرفه ای سال 91 مقابل دوربین افشین هاشمی قرار گرفت و فیلم سینمایی «خسته نباشید» را بازی کرد. اولین حضور این بازیگر در تلویزیون، سال 93 با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» رقم خورد. او در ادامه فعالیت های خود، در سال 94 سریال «زعفرانی» و «شکوه یک زندگی» و سال 96 سریال «سایه بان» را کار کرد. حسام محمودی در سال 97 در سریال پرمخاطب «لحظه گرگ و میش» به ایفای نقش پرداخت.

این روزها که این بازیگر جوان در نقش سامان سریال «دلدار» به کارگردانی برادران محمودی خوش درخشیده، بهانه ای شد تا با وی به گفت و گو بپردازیم که حاصل را در ادامه از نظر می گذرانید.

حسام محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد ویژگی های منحصر به فرد شخصیت سامان که باعث شد این نقش را بپذیرد گفت: شخصیت سامان تمام ویژگی های مثبتی که یک بازیگر به دنبال آن می گردد را داشت. من در خوانش فیلمنامه یک کاراکتر چند بُعدی از سامان را دریافت کردم. در مرحله اول تماشاگر احساس می کند سامان عاشق است، قصه که پیش می رود می بینند دروغ می گوید و در آخر داستان متوجه می شوند واقعا عاشق است و یک جایی هم از آتش بیرون می آید و خود واقعی اش را نشان می دهد. به طور کلی ایم شخصیت تمام فراز و فرودهایی که یک کاراکتر جذاب نمایشی باید داشته باشد را داشت.

محمودی با اشاره به دو سریال «از یادها رفته» و «برادر جان» که همزمان با سریال «دلدار» روی آنتن هستند، بیان داشت: به غیر از سریال خودمان، دو سریال دیگر را در این ایام دیدم. سریال شبکه یک را که می دیدم به نظرم آمد اگر ادامه بدهم توهین به خودم است. واقعا از هر نظری سریال خوبی نبود. به نظر من این سریال کپی درجه 7 از «شهرزاد» بود که اصلا خوب درنیامد. بازی ها به شدت بد بود و لحظاتی در قصه وجود داشت که اصلا نمی فهمی چرا به وجود آمده است. ما الان به تمام فیلم های درجه یک و خوب دنیا دسترسی داریم و می توانیم اورجینال کلاه کجی های سیگار به دست را ببنیم. پس اگر نمی توانیم مانند آنها فیلم و سریال بسازیم اصلا درست نکنیم. من امیدوارم ماه رمضان سال آینده ژانر علمی و تخیلی به تلویزیون باز شود تا یک سری از کارگردانان در آن حیطه فعالیت کنند که قطعا موفق می شوند.

قصه «دلدار» روی پای خودش ایستاد/ «از یادها رفته» کپی درجه 7 شهرزاد بود!

وی ادامه داد: نه به خاطر اینکه خودم در سریال «دلدار» بازی کردم اما از بازخوردهای مردم اینگونه متوجه شدم سریال ما از بین سریال های دیگر بهتر و ملموس تر بوده است. این قصه بوده که تماشاگر را با خود پیش برده است نه اینکه بازیگری لخت شود تا مخاطب جذب کند.به عبارتی قصه کاملا روی پایش خودش ایستاده است و توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

حسام محمودی از تجربه کار کردن با برادران محمودی گفت و افزود: کار با برادران محمودی آنقدر خوب است که برای دومین بار همکاری با آنها را بعد از «سایبان»تکرار کردم. این دو برادر بی اندازه پرانرژی و صادق هستند که خیلی خوب می دانند می خواهند چه کاری انجام دهند. برای هر دو، بازیگری بسیار مهم است، به طوری خیال ما راحت بود و مطمئن بودیم از هیچ چیزی کوتاه نمی آیند و مانند کارگردانان دیگر نگاهشان تولیدی نیست که امروز حتما باید 10 دقیقه کار را بگیریم. اگر سکانسی مطلوبشان نبود آنقدر آن را تکرار می کردند تا آن لحظه اتفاق بیافتد و به اصطلاح درآید.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بازخورد و واکنش مردم نسبت به سریال خیلی خوب بود. این نشان می دهد سریال کار خود را کرده و مردم به خوبی با آن ارتباط گرفتند.

حسام محمودی درباره برنامه هایش برای آینده کاری خود گفت: من تنها دوست دارم مسیرم را در بازیگری ادامه دهم. سینما، تلویزیون و تئاتر هیچ فرقی برایم ندارند. گاهی حال انسان در سینما خوب می شود، گاهی تلویزیون و گاهی هم روی صحنه تئاتر... بازیگری آنقدر بزرگ و جهان شمول است که نمی توان در یک مدیوم آن را خلاصه کرد.