میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد/هر نفر 6 هزار تومان


میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد/هر نفر 6 هزار تومان

آیت الله حسینی گفت: طبق تحقیقاتی که به وسیله دفتر انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بهترین نوع گندم کیلویی یک هزار و 850 تومان است که سرجمع برای هر نفر مبلغ 6 هزار تومان فطریه درنظر گرفته شد.

«آیت الله سیدعلی اصغر حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: یکی از واجباتی که در عید فطر وجود دارد، مسئله پرداخت زکات فطریه است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه زکات در اسلام تعدیلی برای ثروت است، اظهار داشت: بنابراین دادن زکات فطریه یک واجب است.

وی زکات را بر دو قسم دانست که یکی از آنها زکات مال بوده که در نه چیز شامل انعام ثلاثه گاو، گوسفند، شتر و نقدین مثل طلا و نقره و حبوبات شامل گندم، جو، خرما و کشمش است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: واجب است که زکات آنها با توجه به شرایطی که دارند پرداخت شوند که به اینها زکات مال گفته می شود.

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد دومین زکات را زکات جان یا شخص دانست و اضافه کرد: این زکات عبارت است از دادن و پرداختن فطریه که در شب اول ماه شوال، یعنی شب عید فطر افرادی که عاقل، بالغ و متمکن هستند بر آنها واجب است که فطریه خود و کسانی که تحت تکفل و نان خور او هستند، بپردازد.

وی یادآور شد: این زکات حتی بر کسانی که به هر دلیلی روزه نگرفتند(مسافر بودن، بیمار و یا عمدی روزه نگرفتند) واجب است، یعنی پرداخت زکات فطریه یک واجب مستقل است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه بر همه واجب است، ابراز داشت: طبق تحقیقاتی که به وسیله دفتر انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بهترین نوع گندم کیلویی یک هزار و 850 تومان است که سرجمع برای هر نفر مبلغ 6 هزار تومان فطریه درنظر گرفته شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: این پول باید خمس داده باشد، یعنی کسانی که حتی حساب سال ندارند مبلغی درنظر بگیرند و خمس آن را پرداخت کنند و فطریه را از پول خمس داده به مجتهد بپردازند.

وی زکات فطره دادن را واجب دانست و اظهار داشت: روز عید فطر افرادی هستند که مشکلاتی دارند، به وسیله این کمک ها می توان یادی از محرومین داشته باشیم.

آیت الله حسینی با بیان اینکه باید تلاش شود افراد شب عید فطر این فطریه را جدا کنند، گفت: فطریه غیرسید به سید نمی رسد و سید به سید می تواند فطریه پرداخت کند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج