جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند


جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

جگوار لندرور و بی‌ام‌و با امضای توافقنامه‌ای، در زمینه توسعه نسل آینده فناوری خودروهای الکتریکی و سیستم‌های محرکه برقی همکاری خواهند کرد.

جگوار لندرور و بی‌ام‌و در حال همکاری با یکدیگر در زمینه تولید سیستم محرکه الکتریکی برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی هستند. شرکت‌های سازنده خودروهای I-Pace و i3 الکتریکی، نیروی خود را جمع کرده‌اند تا واحدهای محرکه برقی (EDU) را توسعه دهند. درواقع تمام چیزهایی که از باتری‌ برق می‌گیرد و آن را ازطریق چرخ‌ها به جاده منتقل می‌کند. در نتیجه، محصولات آینده این دو شرکت احتمالاً از طراحی موتور الکتریکی مشابهی بهره خواهند برد.

جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

نیک راجرز، مدیر مهندسی جگوار لندرور در این زمینه گفت:

گذار به خودروهای خودران، متصل، الکتریکی و اشتراکی (ACES)، نشان‌دهنده بزرگ‌ترین تغییر تکنولوژیکی در صنعت خودرو در یک نسل است. سرعت تغییر و علاقه مصرف‌کننده به وسایل نقلیه الکتریکی واقعاً افزایش می‌یابد و ضروری است که ما در سراسر صنعت جهت پیشبرد فناوری‌های مورد نیاز برای ارائه این آینده هیجان‌انگیز کار کنیم. ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم خودروی الکتریکی در سطح جهانی بسازیم اما اکنون باید فناوری خود را برای پشتیبانی از نسل بعدی محصولات جگوار و لندرور تطبیق دهیم. از مذاکره با گروه بی‌ام‌و روشن شد که نیازهای هر دو شرکت برای نسل‌های بعدی EDU به منظور حمایت از این مرحله گذار، با هم اشتراک دارد و همکاری برای دو طرف سودمند است.

جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

چنین توافقی برای جگوار لندرور بسیار مهم است و فرصتی مغتنم برای تولید خودروهای جهانی به شمار می‌رود؛ زیرا واحدهای محرکه برقی به‌صورت مشترک مهندسی شده و توسط هر شرکت در کارخانه خود ساخته خواهد شد، درحالی‌که هر دو برند نیز از افزایش صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید قطعات این سیستم‌ها سود می‌برند. در نتیجه جگوار لندرور قادر خواهد بود به‌صورت انبوه از بی‌ام‌و خرید کرده و بخشی از قطعات موردنیاز برای خودروهای الکتریکی خود را ارزان‌تر تهیه کند.

شرکت بریتانیایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه، مهندسی و خرید، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها ازطریق افزایش سطح تولید خواهد شد تا از علاقه فزاینده مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای الکتریکی حمایت کند.

جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

از سوی دیگر، بی‌ام‌و تلاش می‌کند تا پروژه خودروهای الکتریکی خود را که از زمان معرفی i3 در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، به سرانجام برساند. خودروساز آلمانی امیدوار است بتواند از تجارب تیم جگوار لندرور که کراس‌اور برقی I-Pace را معرفی کرد، به خوبی بهره ببرد. سال گذشته جگوار I-Pace توانست تمام برندهای معتبر آلمانی را حتی در بازار این کشور مقهور خود کند و جوایزی از جمله جایزه خودروی سال اتواکسپرس را برای سازنده بریتانیایی خود به همراه بیاورد.

خودروساز آلمانی برخی جزئیات از مبانی توسعه این پروژه را بیان کرده است. بی‌ام‌و می‌گوید نسل پنجم فناوری eDrive که تا سال آینده در شاسی‌بلند تمام الکتریکی iX3 معرفی خواهد شد، سیستمی است که به‌عنوان نقطه شروع پروژه مشترک با جگوار لندرور استفاده می‌شود.

جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

کلاوس فروهلیش، عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و در این زمینه گفت:

صنعت خودرو در حال تحول پرشتابی است. ما همکاری را به‌عنوان کلیدی برای موفقیت در زمینه الکتریکی‌ کردن محصولات می‌بینیم. با جگوار لندرور، شریکی پیدا کردیم که الزامات آن برای نسل آینده دستگاه‌های سیستم محرکه الکتریکی، به‌طور درخورتوجهی با ما سازگار است. ما با یکدیگر فرصت داریم که با کاهش زمان توسعه و عرضه سریع‌تر خودروها و فناوری‌های پیشرفته به بازار، به‌طور موثری به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.

جگوار لندرور سیستم‌های محرکه برقی که طبق این توافق طراحی می‌شوند، را در مرکز ساخت پیشرانه ولورهمپتون به تولید انبوه می‌رساند. در بیانیه‌ای که جگوار لندرور منتشر کرد، آمده است:

تیمی از کارشناسان جگوار لندرور و گروه خودروسازی بی‌ام‌و وظیفه مهندسی واحدهای محرکه برقی را بر عهده دارند؛ درحالی‌که هر کدام از دو شریک، این سیستم‌ها را برای تطابق با مشخصات مورد نیاز و محدوده محصولات خود، توسعه می‌دهند.

توافق اخیر بی‌ام‌و با جگوار لندرور به‌عنوان «همکاری تجاری و فنی» مطرح شده و تاکنون هیچ جزئیاتی درباره هزینه‌های مالی پروژه مشترک ارائه نشده است. بااین‌حال، تائید اینکه هر دو شرکت روی ویژگی‌های خاص کار خواهند کرد، وسعت و گستره توافق را نشان می‌دهد. جگوار لندرور می‌تواند سیستم‌های قوی‌تری برای محصولات جاده‌ای خود فراهم کند، درحالی‌که بی‌ام‌و احتمالاً به اصلاح اضافی برای مدل‌های سری ۷ یا حتی خودروهای رولزرویس نیاز داشته باشد. بی‌ام‌و تائید کرده است که پروژه مشترک در مونیخ مستقر خواهد شد و مهندسان آن شرکت، فضای اداری خود را با پرسنل جگوار لندرور به اشتراک می‌گذارند.

جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

توافق اخیر تنها چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که دکتر رالف اسپت، مدیرعامل جگوار لندرور گفت به استقلال تحقیقات و توسعه خودروهای الکتریکی علاقه‌مند است. اسپت در این زمینه گفت:

من حدس می‌زنم که این، شیوه‌ای متفاوت است. شما می‌توانید درباره صرفه‌جویی در هزینه‌ها با افزایش تولید صحبت کنید و این درست خواهد بود. اما از سوی دیگر، ما به آزادی در زمینه توسعه محصول دست می‌یابیم و می‌توانیم استراتژی خود را به شیوه‌ای سریع و ساختاری پیش ببریم. چنین توافقی، قدرت زیادی به ما می‌دهد.

به نظر شما آیا مشارکت جگوار لندرور و بی‌ام‌و موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟