تبدیل کلیسا به مسجد در آلمان/ خشم افراطی ها از گسترش اسلام در اروپا» + عکس


تبدیل کلیسا به مسجد در آلمان/ خشم افراطی ها از گسترش اسلام در اروپا» + عکس

انتشار تصاویری از فروش کلیسا به مسلمانان برای تبدیل آن به مساجد در آلمان باعث شده است که مسلمانان از واکنش راستگرایان تندرو نسبت به این اقدام نگران باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، پایگاه خبری «دویچه وله» در گزارشی اعلام کرد: سه تصویر منتشر شده در پایگاه فیس بوک، بحث و جدلهایی را در محافل اقلیت مسلمان در اروپا درباره خرید اماکن عبادی مسیحیان از سوی مسلمانان و تبدیل آن به مساجد برانگیخته است.

تصویر اول افرادی را دربرابر دوربین نشان می دهد که یک فرد پاکستانی برگه را در برابر دوربین قرار داه است. تصویر دوم، عکس خارج ساختمانی است که صیلب بزرگی دارد و تصویر سوم، ساکن کلیسا با صندلی های خالی را نشان می دهد.

در بالای این عکس ها نوشته شده است که «مرکز تبلیغات اسلامی» به خرید کلیسا در شهر «هاگن» در ایالت «نورث راین-وستفالن» اقدام کرده است.

«محمد امیر ناشر النعم» (49 ساله) پژوهشگر و نویسنده متخصص در امور اسلامی در پاسخ به این مسئله در پایگاه ارتباط اجتماعی گفت: این مسئله پیامدهای منفی دارد و راستگرایان افراطی را تحریک می کند وباعث نگرانی شهروندان معمولی اروپایی می شود.

النعم گفت: این برگه ضد مسلمانان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: شراره های دشمنی در چشمان راستگرای تندرو در برابر هر مهاجر و پناهنده ای وجود دارد. برخی از مسلمانان در این فضای اتهام به خرید کلیسا اقدام می کنند، نمادهای مسیحی آن را از بین می برند و آن را به مساجد تبدیل می کنند؛ به این ترتیب به دست راستگرایان بهانه می دهند.

النعم افزود: خرید کلیسا امر اضطراری نیست، چرا که زمین و ساختمان در این شهر فراوان است.

اخیرا در شهر لوشو در ایالت نیدرزاکسن، اقلیت مسلمان به خریداری ایستگاه تاریخی قطارها که دیگر استفاده نمی شود، اقدام و آن را به مسجد تبدیل کردند.

درهمین حال، دکتر «خالد حنفی» از شخصیت های اسلامی فعال در آلمان و اروپا گفت: خرید کلیسا و تبدیل آن به مساجد حتی اگر با اجازه قانون و موافقت اهالی کلیسا، پیامدهایی به همراه دارد.

حنفی نیز تاکید کرد: از این برکه در زمانی ضد مسلمانان اروپا استفاده خواهد شد.

خرید کلیسا و تبدیل آن به مسجد، اقدام جدیدی نیست. به طور مثال در پایان سال 2018 میلادی، مسجد«نور» در شهر هامبورگ افتتاح شد. کلیسای پروتستان، ساختمان کلیسا را به مزایده اینترنتی گذاشت و آن را فروخت. مسجد نور، اول مسجد در نوع خود است که پیش از این کلیسای پروتستان بوده است.

در 20 سال اخیر تعدادی از کلیساها به کنست یهودی و مرکز علوی و شیعه همچون موسسه «التراث» در برلین متعلق به آیت الله «سید علی سیستانی » مرجعیت عراق است.

تبدیل کلیسا به مسجد در آلمان/ خشم افراطی ها از گسترش اسلام در اروپا» + عکس

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی