حمله لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به چاک شومر: هیچ بلوفی در کار نیست


حمله لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به چاک شومر: هیچ بلوفی در کار نیست

رئیس‌جمهور آمریکا این بار «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس سنا را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

حمله لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به چاک شومر: هیچ بلوفی در کار نیستبه گزارش فانوس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا را هدف حملات لفظی قرار داد.

وی در این خصوص گفت: می‌توانید تصور کنید چاک شومر گریان با صدای بلند فریاد می‌زد که من درباره اعمال تعرفه‌ها علیه مکزیک بلوف می‌زنم. چه نفرت انگیز! چاک شومر ترجیح می‌دهد کشورش در مقابل ورود غیرقانونی مواد مخدر و مهاجران شکست بخورد تا اینکه جمهوری خواهان پیروز شوند. اما او پیشنهاد بدی به مکزیک داد. هیچ بلوفی در کار نیست.

دونالد ترامپ این توئیت را پس از آن منتشر کرد که چاک شومر روز گذشته اظهارات او درباره مکزیک را بلوف خواند و گفت رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌های وارداتی بر روی کالا‌های مکزیک اعمال نخواهد کرد.

شومر روز گذشته اعلام کرد: رئیس جمهور ترامپ این عادت را دارد که سیاست‌های خطرناک و احمقانه‌اش را فقط پیشنهاد کند؛ بنابراین اگر ترامپ این تعرفه‌های وارداتی علیه مکزیک را اعمال نکند، متعجب نمی‌شوم. تعرفه‌های وارداتی ترامپ علیه مکزیک برای اقتصاد هر دو کشور بسیار بی‌ثبات کننده خواهد بود و می‌تواند باعث افزایش ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا شود.

شومر تأکید کرد: من احساس می‌کنم زمانی که او با مخالفت هم حزبی‌هایش مواجه شود و زمانی که بفهمد چه حرکت احمقانه‌ای زده است، از این موضع خود عقب‌نشینی می‌کند.

دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران آمریکای مرکزی به آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های ۵ درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از این کشور اعمال خواهد کرد. این درحالی است که تعدادی از سناتور‌های جمهوری خواه با این تصمیم رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند.

رئیس جمهور آمریکا به دلیل اعمال تعرفه‌های وارداتی علیه چین، واشنگتن و پکن را وارد جنگ تجاری کرده است. ترامپ چندی پیش تعرفه‌های وارداتی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد. این درحالی است که چین هم مقابله به مثل کرد و تعرفه‌های وارداتی بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی اعمال کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی