گفت‌وگوی تلفنی مقام آمریکایی و پسر شاه سعودی درباره سودان


گفت‌وگوی تلفنی مقام آمریکایی و پسر شاه سعودی درباره سودان

شفقنا- معاون وزیر خارجه آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان در رابطه با تحولات کنونی سودان گفت و گو کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دیوید هیل معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی برای گفت و گو در […]

گفت‌وگوی تلفنی مقام آمریکایی و پسر شاه سعودی درباره سودان

شفقنا- معاون وزیر خارجه آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان در رابطه با تحولات کنونی سودان گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دیوید هیل معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی برای گفت و گو در رابطه با تحولات کنونی سودان، با شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع و پسر پادشاه عربستان سعودی تماس گرفته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده، هیل و بن سلمان در این گفت و گوی تلفنی به حمله وحشیانه به تظاهرکنندگان صلح طلب از سوی شورای نظامی انتقالی در سودان پراختند که از پشتیبانی عربستان و امارات برخوردار است.

در این بیانیه همچنین ذکر شده که معاون وزیر خارجه آمریکا برای معاون وزیر دفاع عربستان بر اهمیت انتقال قدرت در سودان به یک دولت دارای رهبری غیر نظامی تاکید کرده است.

این در حالی است که پیشتر کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه ای اعلام کرده بود که در نتیجه تیراندازی نیروهای واکنش سریع در مجموع ۶۰ نفر در سراسر این کشور کشته شدند.

بیانیه کمیته مرکزی پزشکان سودان پس از گذشت یک روز از متفرق کردن تجمع معترضان در برابر مقر فرماندهی کل ارتش در شهر خارطوم، پایتخت این کشور صادر شد که ده ها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان