واکنش شورای نظامی انتقالی سودان به کشتار معترضان: دنبال حکمرانی نیستیم


واکنش شورای نظامی انتقالی سودان به کشتار معترضان: دنبال حکمرانی نیستیم

شفقنا- شورای نظامی انتقالی سودان روز چهارشنبه به حوادث اخیر این کشور و کشته شدن شماری از معترضان به دست نیروهای نظامی این کشور واکنش نشان داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان گفت: شورای نظامی همچنان از گفتگوی بدون قید و شرط و فقط به خاطر منافع […]

واکنش شورای نظامی انتقالی سودان به کشتار معترضان: دنبال حکمرانی نیستیم

شفقنا- شورای نظامی انتقالی سودان روز چهارشنبه به حوادث اخیر این کشور و کشته شدن شماری از معترضان به دست نیروهای نظامی این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان گفت: شورای نظامی همچنان از گفتگوی بدون قید و شرط و فقط به خاطر منافع کشور استقبال می کند.

البرهان متعهد شد کسانی که مسئولیتشان در حوادث متفرق کردن اعتراضات در خارج از مقر وزارت دفاع این کشور در خارطوم ثابت شود، مجازات کند و در این باره گفت: به فرماندهی کل دستور تحقیق در حوادث اسف بار مربوط به متفرق کردن تجمعات در خارطوم داده شده است.

رئیس شورای نظامی سودان با ابراز تاسف نسبت به حوادث روزهای گذشته در این کشور ادامه داد: چاره ای نداریم جز اینکه به اراده مردم احترام بگذاریم.

وی که در پیامی به مناسبت عید سعید فطر سخن می گفت، اظهار کرد: نسبت به گشودن صفحه جدیدی برای گذار به آینده دعوت می کنیم و برای گفتگو با همه نیروها دست دراز می کنیم.

از سوی دیگر «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» معاون شورای نظامی انتقالی سودان هم طی اظهاراتی گفت: نیروهای واکنش سریع سودان به صورت منظم و برنامه ریزی شده هدف قرار گرفته اند.

وی افزود: شورای نظامی در سودان به دنبال حکمرانی بر کشور نیست.

اظهارات مقامات نظامی سودان در حالی مطرح می شود که کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن ۶۰ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر به دست نیروهای نظامی این کشور در خارطوم خبر داده است.

خبر را در اسکای نیوز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق