سالن سنگ نوردی شهید داوودی تهران


سالن سنگ نوردی شهید داوودی در مرکز شهر تهران با قابلیت دسترسی مناسبی واقع شده و دوره های آموزشی مختلفی در رشته سنگ نوردی را برگزار می کند. سالن سنگ نوردی شهید داوودی واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی دارای دوره های آموزشی آقایان و بانوان با شرایط مناسب است. همچنین دوره های ویژه کودکان […] نوشته سالن سنگ نوردی شهید داوودی تهران اولین بار در جامع...

سالن سنگ نوردی شهید داوودی در مرکز شهر تهران با قابلیت دسترسی مناسبی واقع شده و دوره های آموزشی مختلفی در رشته سنگ نوردی را برگزار می کند. سالن سنگ نوردی شهید داوودی واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی دارای دوره های آموزشی آقایان و بانوان با شرایط مناسب است. همچنین دوره های ویژه کودکان نیز در سالن سنگ نوردی شهید داوودی برگزار می شود.
ورزشگاه شهید شیرودی یا ورزشگاه امجدیه یک ورزشگاه دو و میدانی واقع در خیابان مفتح تهران است که تا پیش از ساخت ورزشگاه آزادی ورزشگاه نخست تهران و بزرگترین ورزشگاه فوتبال در تهران بود و بازی‌های خانگی تیم ملی ایران و دو تیم بزرگ پایتخت تاج و پرسپولیس در آن برگزار می‌شد. اما با ساخت ورزشگاه آزادی در غرب تهران این ورزشگاه دیگر آن رونق پیشین را از دست داد، تا جایی که به دلیل مسائل امنیتی (به دلیل جای داشتن در مرکز شهر) مسئولان اجازهٔ برگزاری بازی‌های مهم فوتبال در آن را ندادند. این ورزشگاه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی قرار دارد.پیش از انقلاب نام این مجموعه ورزشی امجدیه تهران بود.
این مجموعه در بر گیرنده ۳ استخر سرپوشیده و یک استخر روباز مناسب مسابقات است. همچنین دارای یک زمین فوتبال، سالن تمرین و مسابقه کشتی، کاراته، بوکس است.
سنگنوردی، ورزشی به قدمت کوهنوردی است.صعود کوه ها به ویژه کوه های آلپ در اروپا (جایی که این رشته پایه گذاری شد) همواره نیازمند بالارفتن از صخره ها و سنگ ها بوده است. با این حال سنگنوردی به عنوان یک ورزش مجزا تنها درسالهای آغازین قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت.آلمانی ها و انگلیسی ها به دلیل ارتفاع کم کوه های آلپ در کشورهایشان اولین کسانی بودند که مشخصا به سنگنوردی پرداختند. سنگنوردی در آمریکا از ۱۹۲۰ به بعد آغاز شد.در آن سالها برای بسیاری افراد، سنگنوردی در مقایسه با ابهت و شکوه غیر قابل انکار ایستادن بر قله های بلند، بسیار کم اهمیت بود.بسیاری از کوهنوردان تنها برای ارتقای مهارت هایشان در کوهنوردی به این کار می پرداختند. تنها پس از دهه ۵۰ بود که سنگنوردی توانست در آمریکا به عنوان یک ورزش جایگاه خود را پیدا کند.
مسابقات بولدرینگ، مرکّب از مجموعه‌ای از مسیرهای کوتاه است که “بولدر” نامیده می‌شوند، و بدون استفاده از طناب صعود شده و برروی دیواره مصنوعی خاص منظوره ایجاد می­ شوند.
مسابقات سرطناب باید بر روی دیواره‌های مصنوعی به قصد سرطناب طراحی شده که حداقل ۱۲ متر ارتفاع دارند، برگزار شود.
مسابقات سرعت باید برروی مسیرهای صعود با طول۱۰ متر(مسابقات ۱۰ متر) یا ۱۵ متر(مسابقات ۱۵ متر) که بر روی دیواره مصنوعی ساخته شده برای این منظور بنا شده ­اند، برگزار شود.
تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۸۳۹۹۲۸‬

آدرس : خیابان مفتح جنوبی – پایین تر از میدان هفت تیر – مجموعه ورزشی شیرودی

سالن سنگ نوردی شهید داوودی تهران
سالن سنگ نوردی شهید داوودی تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !