تنوع محصولات قرآنی در نمایشگاه قرآن همدان پایین بود


تنوع محصولات قرآنی در نمایشگاه قرآن همدان پایین بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نمایشگاه کتاب قرآن همدان در محل تالار قرآن قدمی مثبت در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآن بود که ضعف‌هایی نیز داشت یکی از این ضعف‌ها تنوع پایین محصولات قرآنی و بخصوص نبود کتب تخصصی قرآن و مربوط به فهم و تدبر بود که بیشتر بازدید کنندگان از آن انتقاد می‌کردند.

تنوع محصولات قرآنی در نمایشگاه قرآن همدان پایین بودنسرین اسماعیلی دانشجوی کارشناسی ادبیات عرب یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: جای برگزاری نمایشگاه قرآن در همدان در بین تمامی نمایشگاههای معروف کشور خالی بود.
وی افزود: گاهی حتی عنوان یک کتاب برای افراد ایجاد تلنگر و تفکر میکند، کودکان نیز باید از همان ابتدای زندگی با این فضا و قرآن آشنا شوند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه تنوع محصولات قرآنی در این نمایشگاه کم است، یادآور شد: در یک نمایشگاه مذهبی کتابهای آقایان محسن عباسی ولدی و علی صفائی حائری حتماً باید باشد، مردم باید با روش تربیتی و نگاه اسلامی درست که به روش ساده در کتب این دو نویسنده بازگو شده است آشنا شوند.
در ادامه مهری منوچهری با اشاره به اینکه در نمایشگاه قرآنی برای جذب عموم و پاسخگویی به باور و سلایق اذهان باید تنوع محصول بالاتری باشد، اظهار کرد: کسی که اهل مطالعه باشد و حتی بنویسد، در هر زمینهای به دنبال کتاب است، بنابراین در نمایشگاه قرآنی نیز باید کتاب‌های متنوعتری اعم از تاریخی و جغرافیایی بیشتری باشد.
وی با اشاره به تبلیغات ضعیف صداوسیما گفت: روز پنجم نمایشگاه ما خبر برگزاری نمایشگاه را در شبکه استانی دیدیم.
محمدحسین درآینده نوجوان ۱۶ ساله که در حال بازدید از نمایشگاه قرآن بود به ایکنا گفت: از برگزاری نمایشگاه بسیار ذوق‌زده شدم و غرفه‌ها را متنوع یافتم اما کتاب‌ها جامعیت زیادی ندارند.
وی گفت:دوست داشتم که مسیر نمایشگاه کمی نزدیک‌تر و داخل شهر بود تا روزهای بیشتری به نمایشگاه سر می‌زدم و از آن استفاده می‌کردم، اما مکان و فضای تالار نیز بسیار قابل‌جذب بود.
وی گفت: غرفه‌ای که از آن لذت بردم و استفاده کردم غرفه نهج‌البلاغه خوانی بود که برایم بسیار تاثیرگذاربود و مرا با نهج‌البلاغه بیشتر آشنا کردند و تصمیم به فراگیری نهج‌البلاغه دارم.
خانمی دیگر به همراه کودک ۳ ساله خود در حال بازدید از نمایشگاه بود، گفت از برگزاری نمایشگاه قرآن که پس از سالها در استان همدان مانند تهران و سایر استان‌ها برگزارشده است بسیار خوشحال هستم امیدوارم هرسال علاوه بر ماه رمضان چنین نمایشگاه‌هایی برپا شود.
وی گفت: بهتر بود علاوه بر فروش محصولات و تبلیغ مؤسسات قرآنی برای آموزش قرآن هم غرفه‌ای ایجاد می‌شد تا بازدیدکنندگان بیشتر به سمت قرآن جذب شوند.
این بازدیدکننده ادامه داد:کتاب‌های قرآنی در غرفه‌ها تنوع کمی داشت و بیشتر برای سنین ابتدایی و بزرگ‌سالان مناسب است ولی برای کودکان کتاب آموزشی و سرگرمی مناسبی پیدا نکردم.
بازدیدکننده سوم یک خانم حوزوی بود که گفت: مکان نمایشگاه بسیار زیبا و جذاب است اما فضای نمایشگاه از سازه مشخص است که موقتی است اما چون اولین سال برگزاری آن است جای رفع مشکلات برای دفعات بعدی هست.
وی گفت:امیدوارم این نمایشگاه هم روزی به گستردگی و جامعیت نمایشگاه قرآن تهران شود تا بتوانیم بیشتر از فضاها، کتاب و ملزومات قرآنی که راهنماهایی درست و دقیق برای پیشرفت زندگی هستند بهره ببریم.
وی با اشاره به غرفه نهج‌البلاغه خوانی گفت: دوست داشتم غرفه‌های قرآنی نیز همچون این غرفه که همگان که را به نهج‌البلاغه دعوت می‌کنند به آموزش و فراگیری قرآن دعوت کنند و تنها تبلیغ مؤسسات آموزش قران و فروش محصولات نباشد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان