فلسفه دست گذاشتن صهیونیست‌ها بر مسجدالاقصی/دلیل اهمیت روز قدس


فلسفه دست گذاشتن صهیونیست‌ها بر مسجدالاقصی/دلیل اهمیت روز قدس

حجت‌الاسلام سالار با اشاره به اهمیت مسجدالاقصی و بیت‌المقدس، گفت: این سرزمین بابرکت، خاستگاه و موطن پیامبران الهی است. رژیم اشغالگر قدس با دست گذاشتن بر فلسطین می‌خواهد این مکان مقدس را یهودی‌نشین کند.

حجت الاسلام «محمد سالار» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت مسجد الاقصی و سرزمین بیت المقدس، اظهار کرد: اهمیت بیت المقدس به جهت موقعیت استراتژیک آن که در قلب خاورمیانه قرار دارد، است. چراکه از نظر موقعیت جغرافیایی و تاریخی این سرزمین بابرکت، خاستگاه و موطن پیامبران الهی است.

معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دیگر دلایل اهمیت سرزمین بیت المقدس اشاره کرد و گفت: این سرزمین محل معراج پیامبر(ص) و قبله اول مسلمین بوده و میان همه ادیان ابراهیمی، مسلمانان و مسیحیان هم دارای اهمیت است. از طرفی پل ارتباطی میان شرق، غرب، آسیا، اروپا و آفریقا است.

حجت الاسلام سالار با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و مسجد الاقصی، تصریح کرد: این روز به یادماندنی، میراث ابتکاری بنیانگذار انقلاب اسلامی برای همبستگی میان امت های اسلامی و همه انسان های حق جو و آزادی خواه دنیا، برای ادامه مبارزه با اشغالگران صهیونیسم و حامیانش است که با محور قرار دادن قدس و مسجدالاقصی، باید مبارزه با تجاوزگران اشغالگر را تا پیروزی حق علیه باطل امت مسلمان ادامه دهند.

معاون سابق امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره جمهوری اسلامی ایران، مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطین بوده است و حتی در شرایط سخت و بحرانی اقتصادی از آرمان های مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده و آنها را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت. این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران بوده است که همواره از ملت های ستمدیده دنیا همچون یمن، میانمار و همه مظلومان دنیا که برای حق طلبیشان با آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند، دفاع می کند.

وی با اشاره به آیه 82 سوره مبارکه مائده، بیان کرد: در این آیه قرآن کریم آمده است: «لَتَجِدَنَ‌ أَشَدَّ النَّاسِ‌ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ‌ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ‌ أَشْرَکُوا...»، «بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت». رژیم جعلی اسرائیل در طول حیاتش با حمایت و پشتیبانی آمریکا از هیچ گونه جنایتی کوتاهی نکرده است و قتل، خونریزی، جنایت و آوارگی را در کارنامه سیاه خودبه ثبت رسانده است.

مدیر موسسه بین المللی علوم و معارف اهل بیت(ع) اظهار کرد: امروز می بینیم، رئیس جمهوری آمریکا با انتقال سفارتخانه خود به قدس، علنا توافق های بین المللی را همانند توافق برجام زیرپا می گذارد و با حمایت برخی از کشورهای منطقه درصدد جنایات خودشان در خاورمیانه و عادی سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی هستند.

حجت الاسلام سالار با اشاره به اهداف رژیم اشغالگر از اشغال سرزمین قدس و مسجد الاقصی، بیان کرد: تخریب و نابودی همه بناها و مکان هایی که به نام اسلامی و مسیحی هستند، بویژه مسجدالاقصی با هدف تغییر هویت اسلامی این شهر و تبدیل این مکان مقدس به منطقه ای یهودی نشین از جمله سیاست های این رژیم جعلی در منطقه است.

وی اضافه کرد: در همین راستا رژیم اشغالگر قدس با مهاجرت دادن اجباری مردم مظلوم فلسطین و ساکنین مسلمان آن و نیز تدوام سرکوب مظلومان فلسطین و انتقال پایتخت یهود به این سرزمین، در صدد است این سرزمین را خالی از مردم مظلوم فلسطین کند. بنابراین، امروز همه مسلمانان دنیا در قبال این مردم مظلوم، مسئول هستند و باید با حفظ وحدت از هیچ گونه مجاهدت و تلاشی نسبت به آنها دریغ نکنند.

وی تاکید کرد: البته ظلم و سرکوب های این رژیم جعلی هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، عنصر ایمان و جهاد اسلامی در مبازرات جهادی مظلومان فلسطین در داخل وطنشان امروز نسبت به قبل زنده تر شده است. زیرا که امروز مقاومت، قدرت بزرگی است که دشمن به اقتدار و توانمندیش اعتراف دارد.

معاون سابق امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن را در جنگ 33 روزه مردم غزه با رژیم اشغالگر مشاهده کردیم که چگونه لرزه بر اندام دشمنان انداختند. امید است هرچه که پیش می رویم شاهد زوال و نابودی این رژیم غاصب و جعلی بوده و به فرموده مقام معظم رهبری هرچه سریعتر شاهد نابودی این رژیم باشیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد 30 فروردین 1403 + فیلم