جواب نوجوان استرالیایی به یک رهبر نژادپرست اسلام هراس


جواب نوجوان استرالیایی به یک رهبر نژادپرست اسلام هراس

ویل کُنولی با پرتاب تخم مرغ به سوی یکی از رهبران نژاد پرست استرالیا، نسبت به رفتار او اعتراض کرد، این اقدام حمایتی جهانی از این جوان را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: بسیاری از رسانه ها در سطح جهان در صدد ایجاد جوی مخالف در برابر اسلام و مسلمانان هستند و در همین راستا سالیان بسیاری است که بر طبل اسلام هراسی می کوبند این در حالی است که گوش بسیاری از آزادگان جهان به سخنان این رسانه ها و صاحبان شان و نیز افراطیون مسلمان‌نما بدهکار نیست و بر همین اساس بسیاری از مردم جهان حال چه مسلمان یا غیر مسلمان در بسیاری از موراد، حمایت های خود را علیه مظلومیت اسلام و مسلمانان در سطح جهان به شکل فردی و گروهی اعلام می کنند.

بنا بر این گزارش،- ایرنا- نوشت "ویل کُنولی" نوجوان 17 ساله استرالیایی که پس از شکستن تخم مرغ بر سر یکی از رهبران نژاد پرست استرالیا در حمایت از قربانیان حمله تروریستی مساجد نیوزیلند، به پسرتخم مرغی معروف شده، اعلام کرد: 100 هزار دلاری که از نقاط مختلف جهان به وی هدیه شده است را به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های استرالیایی، کُنولی پس از حادثه تروریستی در مساجد نیوزیلند، در حمایت از قربانیان مسلمان تخم مرغی را بر سر "فریزر انینگ" سناتور استرالیایی شکسته بود که با ضرب و شتم این سناتور نژادپرست و افراط گرای ضد مسلمانان روبه رو شده بود.

در همین راستا، اقدام این نوجوان استرالیایی در شبکه های اجتماعی با عنوان " پسرتخم مرغی" معروف شد و بسیاری از مردم در سراسر دنیا از این واکنش وی حمایت کردند.

"سناتور استرالیایی " در پی حادثه مسجد نیوزلند، ادعا کرده بود علت اصلی بروز حوادث خونین در نیوزیلند، برنامه‌های مهاجرتی این کشور است که به مسلمانان افراطی اجازه مهاجرت به نیوزلند را می‌دهد.

نوجوان استرالیایی که بلافاصله دستگیر شده بود، پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد، اما اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در اظهاراتی واکنش تند سناتور نژاد پرست را رد کرد.

وی گفت: اظهارات سناتور انینگ ترسناک است و این گونه افراد جایی در استرالیا ندارند.

این موضع گیری وی اگر چه توسط بسیاری از گروه های سیاسی در استرالیا و نیوزیلند با محکومیت روبه رو شد، اما واکنش کنولی نوجوان ۱۷ ساله استرالیایی به این اظهارات جهانی شد.

انینگ ۶۹ ساله پس از انتخابات سال ۲۰۱۷ به سنای استرالیا راه یافت. وی به مواضع ضد مهاجرتی، نژادپرستانه و افراط گرا شهرت یافته است.

این سناتور پیشتر از دولت استرالیا خواسته بود تا از ورود مسلمانان به این کشور جلوگیری کند و به نمایندگان این کشور نیز گفته بود استرالیا باید قوانین ویژه ای را تصویب کند تا فقط مهاجران سفید پوست عمدتاً اروپایی به این کشور راه پیدا کنند.

نوجوان استرالیایی با انتشار ویدئوی شکستن تخم مرغ بر سر سناتور انینگ در شبکه های اجتماعی، نوشت: بگذارید به همه شما بگویم، مسلمانان تروریست نیستند و تروریسم هیچ دینی ندارد.

طبق گزارش شبکه خبری سی ان ان، این نوجوان اکنون با دریافت ۱۰۰ هزار دلار (استرالیا) هدیه از سراسر جهان اعلام کرد که کمک مالی دریافتی را به خانواده قربانیان مساجد نیوزیلند اهدا خواهد کرد.

پلیس نیوزیلند سرانجام پس از گذشت بیش از دو ماه از حادثه تروریستی ۱۵ مارس، قاتل مسلمانان این کشور در حمله به دو مسجد کرایست چرچ را که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر و مجروح شدن دست‌کم ۴۰ نفر شد، برای اولین بار به طور رسمی با عنوان تروریست معرفی کرد.

متهم اصلی این اقدام تروریستی «برنتون ترنت» تروریست ۲۸ ساله استرالیایی است که وی تصاویر این اقدام جنایت بار خود را نیز به طور مستقیم از صفحه فیسبوک خود در فضای مجازی منتشر کرد.

"جسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند، از ۱۵ مارس، به عنوان "روز تاریک تاریخ کشورش"' یاد کرد و با ابراز همدردی با مسلمانان وعده رسیدگی به فاجعه تروریستی را به خانواده های قربانیان و جامعه مسلمانان این کشور اقیانوسیه داد.

ترنت که پس از این عملیات تروریستی توسط پلیس این کشور دستگیر شده، اکنون در حبس به سر می برد و قرار است پس از بررسی های روانشناختی پزشکی در دومین جلسه دادگاه خود در روز ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) حضور یابد.

این حمله تروریستی با اعتراضات گسترده بین المللی روبه رو شد و علاوه بر کشورهای اسلامی بسیاری از کشورهای جهان این اقدام را محکوم کردند

.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟