امیدواری ترزا می برای گسترش روابط اقتصادی با آمریکا


امیدواری ترزا می برای گسترش روابط اقتصادی با آمریکا

نخست وزیر انگلیس از رئیس جمهور آمریکا خواهد خواست تا روابط اقتصادی بین دو کشور را بیش از پیش گسترش دهد.

امیدواری ترزا می برای گسترش روابط اقتصادی با آمریکا
به نقل از رویترز، ترزا می‌نخست وزیر انگلیس از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد خواست تا روابط و همکاری‌های اقتصادی بین لندن و واشنگتن را گسترش دهد.

ترزا می‌تاکید کرد: یک توافق تجاری دوجانبه می‌تواند موجب تعمیق روابط و شراکت دو طرف شود.

نخست وزیر انگلیس که به علت عدم موفقیت در جلب حمایت نمایندگان پارلمان از توافق برگزیت قصد دارد به زودی از این سمت کناره گیری کند، سعی خواهد کرد تا مواضع خود را از رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست‌های تجاری و اقتصادی در عرصه بین المللی جدا کند. نخست وزیر انگلیس بار‌ها حمایت خود را از بازار‌های آزاد و منصفانه اعلام کرده است.

نخست وزیر انگلیس قصد دارد در نشست امروز سه شنبه خود با مقام‌های ارشد ۱۰ شرکت آمریکایی و بریتانیایی در کاخ سنت جیمز خواهد گفت که گسترش همکاری‌های آمریکا و انگلیس موجب تقویت شراکت اقتصادی دو کشور نیز خواهد شد.

ترزا می‌در این نشست خواهد گفت: این یک شراکت اقتصادی بزرگ است، ولی به نظر من می‌تواند مهمتر و بزرگتر از این نیز باشد. دستیابی به این هدف از طریق توافق تجارت آزاد و دو جانبه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تلاش برای دستیابی به بازار‌های آزاد و منصفانه، محقق خواهد شد.

آمریکا با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی انگلیس به شمار می‌رود. در حالی که لندن بار‌ها خواستار گسترش بازار‌های آزاد و منصفانه شده است، ولی سیاست‌های دولت ترامپ مبتنی بر وضع تعرفه‌های سنگین علیه واردات کالا از اتحادیه اروپا، چین، مکزیک و کانادا بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس