سد ناایمن علت یکی از مرگبارترین سیل‌های تاریخ آمریکا بود


سد ناایمن علت یکی از مرگبارترین سیل‌های تاریخ آمریکا بود

سال‌ها پیش در تاریخ آمریکا یکی از مرگبارترین سیل‌های این کشور رخ داد. سیلی که اثرات آن بی شباهت به رخداد یازدهم سپتامبر نبود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، سیل جانزتاون یکی از مرگبارترین سیل ها در تاریخ ایالات متحده بود. این سیل منجر به کشته شدن دو هزار و دویست و نه نفر شد و خساراتی سنگین بر جای گذاشت. اما جالب است بدانید علت این سیل یک ضعف مهندسی بود.

سیل جانز تاون در پنسیلوانیا و در سال 1889. پس از باران های سنگینی رخ داد که چند روز طول کشیده بود. این سیل در جانز تاون به عنوان یک شهر پرجمعیت در مرکز پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا رخ داد. این شهر به علت وجود مراکز تولید فولاد شناخته شده بود.

اما به قول معروف کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد چون این شهر مشهور و آهنین یک سد ضعیف داشت که به اندازه کافی قدرتمند نبود تا در برابر باران های سنگین مقاومت کند و با فشار آب پشت دریاچه شکسته شد و سیلی وحشتناک را به کل شهر تحمیل کرد.

علاوه آسیب های جسمانی و از دست رفتن هزاران نفر، تخمین زده شده حدود 17 میلیون دلار خسارت در جریان این سیل ثبت شده است. خسارات این سیل تا حدی شدید بود که نیروهای صلیب سرخ آمریکا حدود 3.7 میلیون دلار کمک مالی جمع کردند تا از پس هزینه های بازسازی خرابی ها این سبل بربیایند.

پس از این سیل نیز بسیاری از افراد برای بازسازی منازل خود و عبور از بحران از شرکت سازنده سد شکایت کردند اما به جای خاصی نرسیدند و موفق نشدند ثابت کنند که شرکت سازنده مقصر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید