طرز تهیه فرنی خرما بسیار مقوی و خوشمزه برای کودکان و خانم های باردار


فرنی یک دسر و یا پیش غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد که اکثر افراد از آن در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. معمولا فرنی هایی که با مواد اولیه طبیعی درست می شود بسیار مقوی می باشد و می تواند برای بدن مفید باشد و بخاطر هضم راحت جزو غذاهایی … نوشته طرز تهیه فرنی خرما بسیار مقوی و خوشمزه برای کودکان و خانم های باردار اولین بار در خاتون...

فرنی یک دسر و یا پیش غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد که اکثر افراد از آن در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. معمولا فرنی هایی که با مواد اولیه طبیعی درست می شود بسیار مقوی می باشد و می تواند برای بدن مفید باشد و بخاطر هضم راحت جزو غذاهایی است که هم برای کودکان و هم برای خانم های باردار توصیه می شود.

امروز می خواهیم دستور پخت فرنی خرما خوشمزه و مقوی که با مواد خوراکی طبیعی درست می شود را به شما عزیزان آموزش دهیم. این فرنی به دلیل اینکه شیرینی ان با خرما می باشد مقوی است. با ما همراه باشید.

طرز تهیه فرنی خرما بسیار مقوی و خوشمزه برای کودکان و خانم های باردارفرنی خرما

مواد لازم برای تهیه فرنی خرما

شیر: ۱.۵ لیوان آرد برنج: ۲ قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت: ۱ قاشق سوپ خوری خرما: ۵ عدد دارچین: ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه فرنی خرما

طرز تهیه فرنی خرما کار بسیار آسانی می باشد و اصلا نیاز نیست نگران باشید که اولین بارتان است که این فرنی خوشمزه را درست می کنید زیرا در این مقاله به طور کامل طرز تهیه این فرنی خوشمزه را در ادامه آموزش می دهیم طوری که در منزل خود بدون استرس و به راحتی آن را تهیه کنید و برای کودکان دلبند خود و یا خانم های باردار سرو کنید.

آماده سازی مواد اولیه فرنی خرما

در درست کردن فرنی خرما اول از همه هسته خرما را درآورده و در ظرفی قرار می دهیم و مقدار کمی آب روی خرما ها میریزم وبر روی حرارت گذاشته تا خرما ها نرم شود و با چنگال آن را کاملا له می کنیم.

سپس آرد و نشاسته را نم نم به شیر سرد اضافه کنید و قشنگ هم بزنید تا کاملا ترکیب شود و در ادامه خرما های له شده را همراه با دارچین به شیر سرد اضافه کنید و به آرامی تمامی مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

و مواد آماده شده را روی حرات ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم بزنید تا بجوشد و بد از جوشیده شدن و آماده شدن آن در ظرفی بریزید و منتظر شوید حرارت آن کم شود و سپس تزیین کنید.

زمان آماده شدن فرنی شما بستگی به میزان شعله گاز شما دارد.

نکات مهم و کلیدی برای تهیه فرنی خرما

از گلاب یا هل و دارچین و یا نشاسته می توانید در طرز تهیه فرنی خرما استفاده نکنید ولی در قوام آمدن آن زمان بیشتری صرف می شود. از شیر هم می توانید در له کردن خرما استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از کره هستید می توانید مقدار کمی به آن کره اضافه کنید. اگر فرنی شیرین دوست دارید می توانید خرمای بیشتری استفاده کنید. برای تهیه این فرنی می‌توانید از شیره خرما به جای خرما استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش روش تهیه معسل خرما

خواص انکار نشدنی خرما این میوه بهشتی

خرما به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌های شیرین و پرکاربرد می‌تواند فرایند گوارش را تنظیم و کنترل کند. مصرف این میوه در ظرفِ فقط نیم ساعت می‌تواند سطح انرژی آدم را به اندازه‌ای قابل توجه افزایش دهد. طبق گفته متخصصان و پزشکان سلامت جسم و تغذیه انسان باید روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر رژیمی مصرف کنید که مصرف خرما می‌تواند این نیاز ضروری و این میزان از فیبر بدن را تامین کند.

خواص خرما بسیار زیاد بوده و برای آن بیش از ۲۰۰ خاصیت گفته شده که در مطالب آینده به آن خواهیم پرداخت

هرچند طبع خرما با توجه به نوع ان با هم متفاوت است ولی بطور کلی همانطور که می شود حدس زد طبع خرما گرم می باشد و بطور کلی طبع، طبیعت یا مزاج رطب گرم و تر است اما طبع، طبیعت یا مزاج خرمای خشک که تمر گویند گرم و خشک است.

مصرف زیاد خرما چه خطراتی دارد؟

خرما در اصطلاح اعراب مُصَّدِع است و این یعنی اینکه خوردن بیش از حد خرما باعث بروز سردرد می‌شود و لذا کسانی که سردرد دارند(خصوصا سردردهای ناشی از گرمی) باید از مصرف زیاد خرما پرهیز نمایند. خوردن بیش از حد خرما می تواند موجب بروز زخم‌های دهانی، مشکلات ملتحمه و درد دندان می‌گردد و برای بهبود آن باید از آب انار یا سکنجبین و یا شستن دهان با آب ولرم مخصوصا که سماق در آن خیسانیده باشند استفاده نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت