قرار بود این سریال به کارگردانی مهدی گلستانه در ۲۶ قسمت تولید شود و ۱۱ قسمت هم منتشر شد اما ناگهان مسیر تغییر کرد. البته قبل از اینکه این سریال حاشیه‌ساز شود لیلا حاتمی هم درباره پروژه «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی نامه‌ای منتشر و دلیل جدایی خود از آن مجموعه را اعلام کرد. اکنون نیز با ماجرای شکایت بهرام رادان از عوامل سریال «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه بحران در این شبکه وارد فاز جدیدی شده است. داستان ناتمام ماندن این اثر گویا از آنجا شکل گرفت که پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و بالا رفتن هزینه مواد اولیه رایت دی‌وی‌دی تولیدکنندگان را متحمل هزینه بسیار زیادی کرد که در صورت فروش نامناسب ممکن است رقم برآورد‌شده بودجه به شکلی معکوس عمل کرده و تولید سریال در شبکه نمایش خانگی به‌جای روند رو‌به‌رشد و صعودی، روندی نزولی طی کند و موجب شکست تجاری پروژه شود.

بالا گرفتن این مشکلات باعث شد تا خبر شکایت بهرام رادان به دلیل مسائل مالی از سازندگان این مجموعه هم رسانه‌ای شود. رادان بعد از حضور در چند قسمت سریال از آن جدا شد و در ادامه خبر جدایی امیر آقایی و مهرداد صدیقیان، دیگر کاراکترهای اصلی این سریال از پروژه نیز منتشر شد. رادان مدتی پس از جدایی رسما شکایت خود را از شرکت‌های تصویر دنیای هنر، نماوا و سداد در مورد «ابهامات مالی سریال» تسلیم مقامات قضایی کرد. به گزارش هنر آنلاین الهه شریف وکیل این بازیگر گفت: طبق حکم شورای داوری خانه سینما بخشی از درآمدهای «رقص روی شیشه» بابت طلب موکل اینجانب از آقای گلستانه، متعلق به ایشان است ولی تا این لحظه هیچ پرداختی از طرف شرکت‌های مذکور صورت نگرفته است. بدین‌جهت دادخواستی به طرفیت شرکت‌های تصویر دنیای هنر و سرزمین شاتل و سداد و مدیرعاملان آنها تنظیم و با قطع یقین به پیگیری قاطع قضایی، تسلیم مراجع قضایی شده است.

پس از علنی شدن این شکایت پیمان جعفری تهیه‌کننده سریال هم درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: «فصل اول سریال ساخته شده و قسمت دوازدهم فصل اول به‌عنوان قسمت پایانی در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. بخشی از دستمزدهای بازیگران و عوامل پرداخت نشده که ما در حال پیگیری هستیم و تلاش داریم این دستمزدها به‌زودی و با کمک سرمایه‌گذاران سریال تا پایان پرداخت شود؛‌شکایت بهرام رادان معطوف به سرمایه‌گذاران این سریال است و ارتباطی به من ندارد. من نیز در جریان جزئیات شکایت ایشان نیستم و خودشان باید در این زمینه توضیح بدهند.»

در ادامه و پس از پاسخ جعفری در مقام تهیه‌کننده؛ شرکت تصویر دنیای هنر نیز بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: این شرکت بر اساس قراردادی شفاف که سال گذشته به وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده است، صرفا پخش‌کننده سریال بوده و هیچ‌گونه قراردادی با آقای بهرام رادان نداشته و اختلافات مالی ‌بین عوامل و دست‌اندرکاران تولید این سریال با سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان محترم پروژه نیز ارتباطی به این شرکت ندارد. پس از این توضیحات از سوی تهیه‌کننده و شرکت دنیای تصویر هنر به‌عنوان مرجع اصلی توزیع این سریال، رادان بار دیگر در مقام پاسخ برآمده و در توییتی نوشت: «تولید مجموعه در ۲۶ قسمت با قصه‌ای بسیار جذاب و با گروهی از بهترین عوامل حرفه‌ای سینما از مهرماه ۹۷ آغاز شد. یکی، دو ماه پس از شروع فیلمبرداری متوجه اتفاقات غیرطبیعی شدیم.

از اوایل دی‌ماه ۹۷ در خانه سینما، وزارت ارشاد و دادسرا به هر دری زدیم که این مجموعه نباید به این زودی پخش شود، بخش‌هایی از فیلمبرداری مانده، مبالغی ناپدید شده، باید شفاف شود و با این شیوه به بن‌بست می‌خوریم. گفتند اگر مجموعه پخش شود، پول می‌رسد، بدهی‌ها پرداخت می‌شود و همه چیز حل می‌شود، شرکت پخش فشار آورد، آقایان کوتاه آمدند، پخش شد، باز پول‌ها ناپدید شد، نه‌تنها بدهی عوامل پرداخت نشد، بلکه چند برابر شد. حالا سروته قصه را هم آوردند و به اسم پایان فصل اول به خورد مخاطب می‌دهند، مشکل اینجاست که نبود قانون بازدارنده، قلدری پخش‌کننده و همکاری سهوی برخی همکاران ساده‌اندیش همه در حال تکمیل این پازل هستند. با وجود این بنده در کنار امیر آقایی و مهرداد صدیقیان و سرمایه‌گذار اصلی، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نه‌تنها حقوق مادی و معنوی عوامل پروژه، بلکه اعتماد مخاطبان عزیز بیش از این از بین نرود.» با این حال و با ناتمام ماندن سریالی که از ابتدا قرار بود در ۲۶ قسمت ساخته شود یک بار دیگر شبکه نمایش خانگی مسیری تکراری را طی کرد تا تعداد مخاطبانش دوباره با ریزشی جدی مواجه شود.

این مطلب برایم مفید است
2 0