گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به خارج از مرزهای کشور


گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به خارج از مرزهای کشور

در نشست با نماینده وزارت خارجه در خراسان جنوبی، بر گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در خارج از مرزهای کشور تاکید شد.

به گزارش ایسنا، جلال الدین صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، امروز (یکشنبه، ۱۲ خرداد) در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاد دانشگاهی کشور به آن واگذار کرد، در سه محور گیاهان دارویی استراتژیک شامل؛ عناب، زرشک و زعفران، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی را داریم، گفت: در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای ابن حسام فعالیت دارند.

صادقی بیان کرد: خراسان جنوبی برای شناساندن نیاز به برند فرهنگی دارد و ابن حسام و جشنواره ابن حسام از اقدامات مهم در این خصوص است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی، استان کم بهره‌ای است که فعالیت اقتصادی جمعیت روستایی آن وابسته به کشاورزی از جمله گیاهان دارویی است که جهاد دانشگاهی در این زمینه مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی را راه‌اندازی کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش ملی عناب در ۳ و ۴ شهریورماه، گفت: با برگزاری این همایش به دنبال معرفی محصول عناب به ایران و نشر فرهنگ استفاده از آن هستیم.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، محمد عجم، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اقدامات جهاد دانشگاهی را بارز و شایسته تقدیر عنوان کرد و ضمن حمایت از برگزاری همایش ملی عناب، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط