روز جهانی مبارزه با کار کودکان


سالانه میلیون ها کودک در سراسر جهان مجبورند که به جای پرداختن به بازی، رویاپردازی، تحصیل و تفریح مشغول کارهای سخت و خطرناک شوند. روز جهانی مبارزه با کار کودکان، روزی است برای مبارزه با کار کودکان و حفاظت از آنها. آیا می دانید طبق تعریف سازمان ملل متحد چه کارهایی شامل کار کودک می شود؟ آیا می دانید چگونه می توانیم به کودکان کار کمک کنیم؟ در ادامه...

سالانه میلیون‌ها کودک در سراسر جهان مجبورند که به جای پرداختن به بازی، رویاپردازی، تحصیل و تفریح مشغول کارهای سخت و خطرناک شوند. روز جهانی مبارزه با کار کودکان، روزی است برای مبارزه با کار کودکان و حفاظت از آنها. آیا می‌دانید طبق تعریف سازمان ملل متحد چه کارهایی شامل کار کودک می‌شود؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانیم به کودکان کار کمک کنیم؟ در ادامه مطلب راجع به تاریخچه این روز، اقداماتی که برای آن انجام می‌شود، راه‌های کمک به کودان کار و... بیشتر بخوانید.

تاریخچه روز جهانی مبارزه با کار کودکان

از سال 2002، سازمان بین المللی کار (ILO) هرساله 12 ژوئن را به عنوان روز جهانی مبارزه با کار کودکان مشخص کرد. این روز، روزی است تا تمام مردم در سراسر جهان، تمامی دولت‌ها، کارفرمایان و... برای از بین بردن کار کودکان و کمک به وضعیت معیشت آنها تلاش کنند.

کار کودک چیست؟

طبق تعریف سازمان ملل متحد، تمامی کارهایی که کودک زیر سن قانونی را در معرض خطر و تهدید قرار دهد و به نقض قوانین بین المللی بپردازد، کار کودک تعریف می‌شود. کودکان کار یا از تحصیل محروم می‌شوند یا مجبورند هم‌زمان با تحصیل سخت کار کنند. بدترین شکل کار کودکان که در سرارسر جهان برای حذف آنها مبارزه می‌شود، کارهایی مثل برده داری یا شیوه‌هایی مشابه برده داری، استفاده از یک کودک برای فحشا یا فعالیت‌های غیرقانونی است.

روز جهانی مبارزه با کار کودکان

چرا روز جهانی مبارزه با کار کودکان؟

امروزه در سراسر جهان حدود 218 میلیون کودک کار می کنند که بسیاری از آنها تمام وقت مشغول به کار هستند. آنها کودکی ندارند، به مدرسه نمی‌روند و زمان زیادی برای بازی ندارند. بسیاری از آنها تغذیه مناسب ندارند و تحت هیچ گونه مراقبتی نیستند. بیش از نیمی از آنها در معرض بدترین انواع کار کودکان، مانند کار در محیط‌های خطرناک، برده داری، و یا سایر اشکال کار اجباری، فعالیت های غیرقانونی از جمله قاچاق مواد مخدر، فحشا و همچنین درگیر شدن در درگیری‌های مسلحانه هستند.

در این روز چگونه به کودکان کار کمک کنیم؟

هنگام مواجه با کودکان کار با آنها با ترحم رفتار نکنید. به جای خرید از آنها، خوراکی مقوی، لباس یا متناسب جنسیت و سن کودک به او هدیه‌ای دهید. با کودکان کار مانند مجرم رفتار نکنید. هنگام مواجه با کودکان کار با بی احترامی و بی توجهی با آنها رفتار نکنید. اگر قصد خرید از آنها ندارید محترمانه و با محبت برای آنها توضیح دهید که به کالای آنها نیازی ندارید. راجع به خانواده و محل زندگی‌شان سوالی نپرسید، بسیاری از آنها مجبورمی‌شوند به شما دروغ بگویند. هرگز به آنها جملاتی از قبیل اینکه «دوست داری فرزند من شوی؟» نگویید؛ این کار اثرات بدی در روحیه کودک خواهد گذاشت. اگربه دلایل مذهبی نذری دارید، آن را صرف تهیه خوراکی یا غذای خانگی و مقوی برای کودکان کار کنید. اگر با مواردی برخورد کردید که کودک دچار بدسرپرستی، خشونت یا سوء استفاده جنسی قرار گرفته بود حتما به پلیس ۱۱۰ یا ۱۲۳ اطلاع دهید. اگر مهارتی دارید می‌توانید در مدارس کودکان کار به آنها آموزش دهید.

1398/03/12 | کد مطلب: 4522
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی مبارزه با کار کودکان پرستو صاحبی
روز جهانی مبارزه با کار کودکان

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی