عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در نزدیکی مسجدالنبی(ص)!


عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در نزدیکی مسجدالنبی(ص)!

در مدینه منوره و نزدیکی مسجدالنبی(ص) بیلبوردهای سلام به زبان عبری نصب شده، این در حالی است که یهودیان اجازه ورود به مدینه را ندارند. ‌به نظر می‌رسد این رفتارها درپی عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی از طریق هتک حرمت مقدسات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، چند ماهی است که افرادی چون بن سلمان؛ شاهزاده سعودی، به ویژه پس از فاجعه کشته شدن جمال خاشقچی؛ روزنامه نگار عربستانی، به دنبال گسترش ارتباطات مردمی خود به شکل ها و با ابزارهای گوناگون هستند.

ایسنا به نقل از سایت شبکه المسیره، نوشت: روی یک بیلبورد در نزدیکی مسجد النبی(ص) نوشته شده «السلام علیکم... اهلا و سهلا بکم» اما این عبارت به زبان‌های مختلف از جمله عبری نوشته شده است. روی این بیلبورد از واژه «شالوم» به معنای «سلام» در کنار واژگان دیگر استفاده شده است.

رسانه‌ها گزارش دادند،‌ زائران مدینه منوره زمانی که خوش‌آمدگویی به زبان عبری را روی بیلبورد مشاهده کردند، متعجب شدند.

به رغم اینکه یهودیان اجازه ندارند وارد مدینه منوره شوند اما گویا عربستان سعودی تحت رهبری محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان ارسال پیام خوش‌آمدگویی به زبان عبری در نزدیکی مسجد النبی(ص) را ضروری می‌دانسته است. اسرائیلی‌ها فورا تصویری از واژه «شالوم» در مدینه منوره را در سایت «اسرائیل بالعربیه» منتشر کردند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی در سایت رسمی خود تصویر واژه «شالوم» را در بیلبورد خوش‌آمدگویی به زوار در قلب مدینه منوره منتشر کرد.

در حالی که این موضوع موجب خشم گسترده در شبکه‌های اجتماعی شده است و فعالان این گونه واکنش نشان داده‌اند که هیچ دلیلی برای نوشتن واژه عبری برای خوش‌آمدگویی وجود ندارد و ورود یهودیان به شهر پیامبر (ص) حرام و ممنوع است.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس