پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران


پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران

یک روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت نوشت: تضاد برداشت رئیس جمهور با واقعیت‌های اقتصادی، مردم را آزرده و عصبانی می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران

کیهان

کدهای سربسته کارگزاران قدیس نسازید؛ او غرق شده بود

یک قتل خانوادگی باعث شده تا اختلافات درونی اصلاح‌طلبان بروزی دوباره یابد. به نوشته روزنامه جوان تابستان سال ۹۲ زمانی که حزب کارگزاران سازندگی به محسن هاشمی به عنوان گزینه شهرداری تهران اصرار می‌ورزید، سایر اصلاح‌طلبان گزینه محمد علی نجفی را رو کردند. کسی که اتفاقاً تصور می‌شد نزدیک به حزب کارگزاران باشد.

در آن کارزار قدرت و سیاست، در نهایت حامیان محمدعلی نجفی موفق شدند او را به رغم مخالفت کارگزاران و مخالفت اصولگرایان، به شهرداری تهران برسانند. او البته دوران هفت ماهه و ناموفقی در شهرداری پایتخت داشت و آنچنانکه پیش‌بینی می‌شد، بدون انجام کار خاصی استعفا داد و کنار رفت. کمی بعد هم تصاویر عاشقانه و نه چندان معمول او با همسر دوم و جوانش که به تازگی ازدواج کرده بودند، منتشر شد.

در این روزها پس از قتل زن دوم به دست محمدعلی نجفی، واکنش فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران نزدیک به کارگزاران سازندگی جالب توجه است. گرچه خبرنگاران جوان اصلاح‌طلب با بی‌اخلاقی پی تهمت به رقبای سیاسی و مقتول و عالم و آدم و در عین حال تقدیس و حمایت از نجفی مشغول هستند، طیفی که از قضا نزدیک به کارگزاران است، تلاش می‌کند این جو حمایت از نجفی را بشکند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران یکی از این افراد است. او یکی از اولین واکنش‌ها را نسبت به این جنایت داشت. او در توئیتی با هشتگ شهرداری نوشت: «ماهیت تأسف‌بار حادثه قتل میترا استاد هر چه باشد، نمی‌توان مسئولیت کسانی را که دو سال قبل به‌رغم اصرار و تذکر برخی دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند، نادیده گرفت.» اشاره او به مخالفت حزب خود با شهردار شدن نجفی است. کرباسچی از تذکر مراکز مسئول هم می‌گوید که یادآور مخالفت نهادهای اطلاعاتی با شهرداری نجفی است.

توئیت اکبر منتجی، معاون سردبیر روزنامه سازندگی هم جالب توجه است که خطاب به اصلاح‌طلبان حامی نجفی که کوشیدند از او چهره‌ای ضدفساد ارائه دهند، می‌نویسد: «از نجفی قدیس نسازید. یک‌بار ساختید، او را به این روز انداختید. دوباره نسازید. دوباره نگویید که پرچم مبارزه با فساد برداشته بود. او غرق شده بود. واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون؛ و هنگامی که به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید می‌گویند فقط ما اصلاح‌کننده‌ایم.» و بعد در پاسخ به یک کامنت از سوی سخنگوی حزب اتحاد ملت می‌نویسد: «فراموش نکنیم که او قتل کرد. به قول زیدآبادی می‌توانست مصاحبه کند و حرف‌هایش را بزند و طلاق دهد. دیگه بدتر از قتل که نبود.»

امیر نخعی روزنامه‌نگار دیگری است که می‌نویسد: «اصلاح‌طلبانی که از روابط نجفی اطلاع داشتند و موقع شهردار شدنش پنهانکاری کردند، پاسخگو باشند.»

داود محتشمی هم از دیگر خبرنگارانی بود که نجفی را به نداشتن سبک زندگی سالم متهم کرد و نوشت: «این روند نه برای نجفی که برای هر فرد دیگری کاملاً طبیعی است. پرداختن به امور مردم پیش از آنکه برخودت و نفست امیر وسرور باشی، عاقبتش جز این نیست، مگر آنکه خدا پرده‌های سترش را بر ما افکنده باشد. عدم مهار نفس چه در مسائل اخلاقی و چه در امور اقتصادی، سرنوشت انسان را در سیاست به جایی می‌کشد که قابل تصور نیست. وقتی انسان به همسر و خانواده‌اش تعهد نداشته باشد، و به این تعهد پایبند نباشد، چگونه می‌شود انتظار داشت او به تعهدی که به مردم دارد وفادار باشد؟»

طبق نظرسنجی‌های دولتی ۸۰ درصد مردم از روحانی گله‌مند هستند

رئیس جمهور نیازی به نظرسنجی چشمی از خودرو ندارد؛ فقط کافی است به نتایج نظرسنجی‌های دولتی از مردم بها بدهد.

روزنامه رسالت در یادداشتی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر نظرسنجی چشمی از مردم به هنگام عزیمت به محل کار می‌نویسد: نظرسنجی خودرویی آن هم در مسیر نهاد ریاست جمهوری تا منزل و بالعکس با اسکورت ریاست جمهوری با سرعت ۱۳۰ کیلومتر که بخشی از این مسیر در اتوبان چمران است چقدر می‌تواند معبر باشد. به ویژه آنکه در این مسیر جامعه آماری چندانی وجود ندارد که بشود روی آن حساب باز کرد. حداقل سه مرکز نظرسنجی معتبر در کشور وجود دارد که مستقیم و غیرمستقیم از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و هر از چندی نظرسنجی خود را در مباحث گوناگون از جمله مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و نیز میزان محبوبیت رئیس جمهور ارائه می‌دهند. چرا رئیس جمهوری در شناخت کارکرد دولت نمی‌خواهد یک تورقی در انبوه گزاره‌های این نظرسنجی‌ها بنماید.

بخشی از نکات این نظرسنجی‌ها حتی توسط طرفداران و هم‌پیمانان رئیس جمهور به ویژه در مورد محبوبیت وی به بیرون درز کرده است. ۸۰ درصد مردم در این نظرسنجی‌ها مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و اشتغال را مهم‌ترین مشکل خود می‌دانند نزدیک به همین درصد از مردم از رئیس جمهور به دلیل عدم پاسخگویی به مطالبات مردم و وعده‌هایی که داده و عمل نکردند گله‌مند هستند.

رئیس جمهور اگر در حوزه‌های دیگر ادعای کمبود اختیارات داشته باشد در حوزه اقتصادی برحسب صریح مفاد قانون اساسی دارای قدرت مطلقه است. دولت بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه کشور است. بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها سه برابر بودجه عمومی دولت است. رئیس جمهوری در این حوزه اختیارات وسیعی دارد. مدیرانی در این حوزه کار می‌کنند که برحسب فیش‌های حقوقی که افشا شد سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان حقوق و مزایا و پاداش می‌گیرند. علاوه بر آن بودجه عمومی دولت بالغ بر ۴۴۸ هزار میلیارد تومان دست رئیس جمهوری است تا هر طور بخواهد با اختیارات وسیعی که دارد عمل کند.

دولت در حوزه «اجرا» مطلق‌العنان است کمتر از ۱۰ درصد بودجه عمومی به نهادهایی مربوط می‌شود که گاهی رئیس جمهور از باب بهانه‌جویی آنها را از تیغ نقد خود بی‌بهره نمی‌گذارد. اما نمی‌گوید با ۹۰ درصد بودجه عمومی و ۱۰۰ درصد بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی که سه برابر بودجه عمومی است چرا قادر نیست مشکلات اقتصادی مردم را حل کند. ایران هفدهمین اقتصاد جهان با هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی است با این توان چطور دولت نمی‌تواند در توزیع پیاز و سیب‌زمینی، خرما و گوشت تدبیری کند که صدای مردم در نیاید.

بازار مملو از کالا است. انبارها مملو از کالاهای مورد نیاز مردم است تعزیرات دست دولت است. چطور نمی‌تواند با چوب تعزیرات حساب دلالان و واسطه‌ها و عناصر سودجو و زالوصفتان بازار و دولت را کف دستشان بگذارد. وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، وزارت صنعت و معدن پر از اقتصاددان، علمای علم مدیریت و متخصصان امور مالی و بانکی است چطور اینها نمی‌توانند کاری برای حفظ «ارزش پول ملی» بکنند که صدای مردم در نیاید و گله آنها از این بابت شنیده نشود. یک‌سوم فرآورده‌های نفتی به خارج قاچاق می‌شود قاچاقچیان در خوف و خطر بالاخره به نان و نوایی می‌رسند. وزارت نفت چطور نمی‌تواند با این همه مساعدت شرکای تجاری ایران در منطقه و روسیه، هند و چین سقف ۲/۵ میلیون بشکه صادرات نفت را تضمین کند.

نشان شده‌های اسرائیل بیانیه دادند اما به راهپیمایی نیامدند

سران مجمع روحانیون با وجود ظاهرسازی در دعوت به راهپیمایی روز قدس، در این راهپیمایی شرکت نکردند.

مجمع روحانیون در آستانه روز قدس، ضمن صدور بیانیه‌ای، این روز را میراث امام خمینی (ره) دانسته بود. اما خاتمی و موسوی خوئینی‌ها و برخی افراد مشابه آنها که نقشی فعال در مهندسی فتنه و آشوب ۱۰ سال قبل داشتند، مانند سال‌های اخیر باز هم در این راهپیمایی ضد صهیونیستی حاضر نشدند.

گفتنی است آشوبگران تحریک شده از سوی سران فتنه سبز، در روز قدس سال ۸۹ اقدام به راهپیمایی جداگانه کرده و شعار «نه غزه نه لبنان» را که شعار سفارشی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بود، سر دادند. آنها ضمناً تظاهر به شکستن حرمت روزه می‌کردند.

سران رژیم صهیونیستی به خاطر همین خوش‌خدمتی‌ها، چندین بار اعلام کردند که جنبش سبز را سرمایه بزرگ خود می‌دانند و معتقدند جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود.
تحرکات آن دوره فتنه‌گران موجب شد تا عنصری اطلاعاتی مانند رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا اعلام کند با وجود این دودستگی در ایران، جا دارد تحریم‌ها اعمال شود.

خیانت بزرگ سران فتنه و برخی وابستگان آنها غیر از ایجاد آشوب نیابتی در سال ۸۹، دادن گرای تحریم‌های اقتصادی به دشمن با مضمون و عنوان «تحریم‌های فلج‌کننده» بود. در واقع کشور، قریب یک دهه درگیر جنگ اقتصادی گسترده‌ای است که بنابر گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز و اظهارات مایکل لدین و دیگران، آدرس و گرای آن را عناصر جنبش سبز داده بودند.

غیبت فتنه‌گران از راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس در حالی است که این طیف چند سال پیش در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای تصریح کردند اسرائیل بیشترین دشمنی و کارشکنی را دارد.

علیزاده طباطبایی: نجفی مرتکب قتل شده و این موضوع سیاسی نیست

برخلاف ادعای برخی اصلاح‌طلبان که سعی کردند که محمدعلی نجفی را از اتهام قتل همسر دومش تبرئه کنند، وکیل وی تصریح کرد نجفی مرتکب این قتل شده است.

محمود علیزاده طباطبایی به روزنامه آرمان گفت: انسان در هر جایگاه و هر موقعیتی ممکن است دچار خطا و اشتباه شود. آقای نجفی انسان بزرگی بود و سابقه ممتازی در مدیریت کشور داشته است. با این وجود ایشان در ماجرای قتل همسر دوم خود مرتکب اشتباه شده‌اند و خود ایشان نیز اشتباه خود را پذیرفته‌اند.

وی همچنین گفته است: درباره آقای نجفی قبل از اینکه موضوع شهردارشدن ایشان در تهران مطرح شود حاشیه‌هایی وجود داشت. به دلیل همین حواشی نیز آقای نجفی پس از اینکه دوسال مدیریت شهرداری تهران را برعهده داشتند از سمت خود استعفا دادند. آقای نجفی چند سال پیش از ریاست شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استعفا دادند و در نهایت دو سال قبل به‌صورت کلی از حزب کارگزاران سازندگی کناره‌گیری کردند. هنگامی که موضوع شهرداری آقای نجفی مطرح شد بسیاری از دوستان ایشان موافق شهردارشدن آقای نجفی نبودند. دلیل این مسئله نیز حاشیه‌هایی بود که درباره آقای نجفی مطرح شده بود. دوستان آقای نجفی معتقد بودند که حاشیه‌هایی که پیرامون ایشان وجود دارد در زمانی که شهردار تهران شوند پررنگ‌تر خواهد شد. در نهایت نیز این اتفاق رخ داد و نگرانی دوستان آقای نجفی شکل واقعیت گرفت.

وی درباره جنایت انجام گرفته می‌گوید: این ماجرا به هیچ عنوان سیاسی نیست و کسانی که تلاش می‌کنند این ماجرا را سیاسی جلوه بدهند با غرض‌ورزی و سوءنیت این کار را انجام می‌دهند.

آقای نجفی مدتی بود که فعالیت سیاسی را کنار گذاشته بود و در جریان اصلاحات نیز هیچ مسئولیتی را برعهده نداشت. هنگامی که ایشان شهردار تهران شدند به‌صراحت عنوان کردند که وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند. قبل از آن آقای نجفی به دلایلی از دولت آقای روحانی نیز کناره‌گیری کردند و فعالیت‌های سیاسی خود را تا حدود زیادی کاهش داده بودند. در نتیجه هیچ عامل سیاسی در این ماجرا وجود نداشته و خود ایشان نیز در اظهارات اخیر خود به این مسئله اشاره کرده‌اند.

قضاوت‌های اقتصادی خلاف واقع روحانی مردم را آزرده‌خاطر می‌کند

یک روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت نوشت: تضاد برداشت رئیس جمهور با واقعیت‌های اقتصادی، مردم را آزرده و عصبانی می‌کند.

روزنامه اقتصادی جهان صنعت در گزارشی می‌نویسد: شتاب رشد قیمت‌ها در بازار کالاهای مصرفی در کنار آمارهای منتشره از کاهش شدید رشد اقتصادی، هرچند علامت خطر بزرگی برای دولت محسوب می‌شود، با این وجود دولت در گفتمان سیاسی خود بر مقابله با غول تورم و بیکاری تاکید می‌ورزد.

اصرار دولت بر تداوم سیاست‌های پیشین خود هیچ‌گاه قادر نخواهد بود گره کور بازار اقتصادی کشور را باز کند. در حالی که دولت در هیچ‌یک از حوزه‌های سیاست‌گذاری‌اش نمره قبولی را کسب نکرده اما همچنان سیاست‌های ماخوذه‌اش را راه نجات از مخمصه کنونی اقتصادی می‌داند.

آن‌طور که رئیس جمهور می‌گوید: اگرچه هنوز مردم در فشار شدیدی زندگی می‌کنند، اما آمار تورم ماهانه در اردیبهشت کاهش محسوسی را نسبت به فروردین نشان می‌دهد. علاوه بر آمار تورمی، آمار صادرات غیرنفتی در اردیبهشت ماه نیز نشان داد که تمام بخش‌های تولیدی کشور فعال بودند و در برخی موارد رشد محسوسی را در این دو ماه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری با افزایش ۷/۳ درصدی نسبت به ماه قبل از خود، به ۶/۳۰ درصد رسید. همچنین درصد تغییر شاخص کل در فروردین‌ماه نسبت به ماه مشابه سال ۹۷، به عدد ۴/۵۱ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۴/۵۱ درصد بیشتر از فروردین سال ۹۷ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

ادامه روند افزایش قیمت کالاها و خدمات توانست تصویرگر نرخ تورم بالاتری در اردیبهشت‌ماه شود به‌طوری که نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری به رقم ۳۴ درصد رسید.
بر این اساس نه تنها سیاستگذاری‌های دولت به کاهشی در نرخ تورم منجر نشده است، که در تمام گروه‌های کالایی با رشد دوباره قیمت‌ها مواجه بوده‌ایم.

روشن است به همان اندازه که شاهد حذف بنگاه‌های تولیدمحور از صحنه اقتصادی کشور می‌شویم، به همان میزان شاهد رشد آمار مربوط به بیکاری و کاهش میزان اشتغال خواهیم بود. بر اساس گزارش مرکز آمار، بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۱۲ درصد از جمعیت فعال کشور در سال ۹۷ (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به سال ۹۶، ۱/۰ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد سیاستگذاری‌های دولت طی یک سال گذشته نه تنها عبور از دوره‌های گذار اقتصادی را ممکن نکرده، که در حال فروبردن اقتصاد در منجلابی است که به واسطه سیاست‌های ناکارآمد او ایجاد شده است.

اما به نظر می‌رسد زمانی می‌تواند از آتش سیاست‌های حداکثر فشار آمریکا رهایی یافت که سیاستگذار تمام راه‌های دستیابی به فساد و رانت سرشار اقتصادی را ببندد و سیاستگذاری‌هایش را به بستن دریچه‌های رانت‌خواری معطوف سازد.

در این میان رئیس دولت نیز خود را به خواب زده است، شاید اگر به خواب فرورفته بود می‌توانست بیدار شود اما فردی که خود را به خواب زده هرگز نمی‌توان بیدار کرد.

پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران

ایران

قطع بودجه حساب توئیتری برانداز جمهوری اسلامی

خبر اول اینکه، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است کمک مالی به پروژه « Iran disinformatiom » را که به صورت یک حساب توئیتری تبلیغاتی ضد حکومت ایران فعالیت می‌کرد، قطع کرده است. به گزارش عصرایران به نقل از گاردین، بر اساس اعلام وزارت خارجه امریکا، دلیل قطع این کمک مالی، فعالیت‌ها و توئیت‌های این حساب علیه گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر ایرانی بوده که مخالف تحریم بوده‌اند و این حساب توئیتری طی هفته‌های گذشته به جای مقابله با تبلیغات اینترنتی حکومت ایران، وجه همت خود را روی انجام حملاتی علیه برخی روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی متمرکز کرده که با هدف اصلی از تأسیس این حساب توئیتری برای مقابله با فعالیت‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران، منافات داشته است.این حساب توئیتری طی هفته‌های گذشته حملات گسترده‌ای را علیه گروهی از روزنامه‌نگاران بخش بی‌بی‌سی فارسی و برخی دیگر از فعالان حقوق بشر و چهره‌های آکادمیک مخالف تحریم‌های ایران صورت داده است. وجه مشترک این فعالان آن بوده که همگی مخالف تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه ایران بوده و این تحریم‌ها را باعث رنج و مشقت مردم ایران می‌دانند. گفتنی است پروژه « Iran disinformatiom » زیر نظر «مرکز همکاری جهانی» وزارت امور خارجه امریکا فعالیت می‌کرد. هدف اصلی از تأسیس این گروه توئیتری، مقابله با تبلیغات مدافع جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و رسانه‌ای بوده است.

بازداشت دو دیپلمات در پارتی شبانه در تهران

خبر دیگر اینکه، دو دیپلمات اروپایی که بامداد روز جمعه در یک پارتی مختلط شبانه در تهران شرکت کرده بودند، بازداشت و پس از احراز هویت آزاد شدند. به گزارش تسنیم، یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک پارتی مختلط و فسادآلود در تهران بازداشت شدند. این دو دیپلمات پس از تحویل به پلیس امنیت احراز هویت شده و آزاد شدند. این پارتی با حضور تعدادی نسبتاً زیاد و به صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

مقامات دولت اوباما به ایرانی‌ها چه گفته‌اند

دست آخر اینکه، پایگاه خبری دیلی بیست در گزارشی مدعی شد که چند نفر از مقامات پیشین امریکا در تماس‌های خود با مقام‌های ایرانی از تهران خواسته‌اند تا وارد بازی ترامپ نشود و خونسردی خود را حفظ کند. به گزارش ایسنا، بنابر ادعای دیلی بیست، گفت‌وگو میان مقامات دولت اوباما و مقامات دولت ایران از نوامبر ۲۰۱۶ ادامه داشته است و ظریف که هر سال برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند، به‌طور معمول با قانونگذاران، اندیشکده‌ها، روزنامه‌نگاران و مقامات سابق امریکایی دیدار می‌کند. در ادامه این گزارش ادعا شده است: اما تماس‌های اخیر که به‌طور شخصی و تلفنی و در طول دو ماه اخیر بوده است در حالی صورت گرفته که خطوط ارتباطی میان تهران و واشنگتن از طریق واسطه‌هایی در اروپا و نقاط دیگر ضعیف شده‌اند.به گفته یک دستیار کنگره، مهم نیست که آنها به ایرانی‌ها چه گفتند. مهم این است که آنها (با این کار) چه پیامی به متحدان سیاسی خود در امریکا می‌دهند. این اقدامی است برای ایجاد دو دستگی در دولت ترامپ و انزوای آن.

پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران

خراسان

هشدار صریح به مدیران درباره تغییر دکوراسیون

بر اساس بخشنامه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به همه اعضای کابینه، از آنها خواسته شده علاوه بر رعایت حساسیت ها درباره خرید تجهیزات و ملزومات اداری از قبیل سیستم صوتی - تصویری یا میز و صندلی و مبلمان برای دفاتر خود یا مدیران زیر دست، توجه داشته باشند که هرگونه هزینه کرد از منابع دولتی برای سرفصل هایی چون بازسازی، نوسازی، به سازی و به طور کلی هر نوع تغییر دکوراسیون، به جز در موارد ضروری و با تایید گردش کار مربوط، ممنوع است.

شاکی و متشاکی دولتی چند نفر هستند؟

یک نهاد نظارتی در نامه جدید خود به تعدادی از ادارات و سازمان ها، از آنها خواسته است با توجه به ضرورت به روزرسانی و اطلاع دقیق از آخرین وضعیت پرونده هایی که در دستگاه قضایی مطرح هستند و یک طرف آن مجموعه های دولتی قرار دارند، گزارشی از آخرین روند موجود تهیه و ارسال کنند که شامل تهیه فهرستی از ارزش خواسته، آخرین رای صادر شده و نوع محکومیت به نفع یا ضرر مجموعه های اداری وابسته به دولت است.

پیام تازه مقامات دولت اوباما به مسئولان ایرانی‌/ خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر/ بازداشت دو دیپلمات‌ در پارتی شبانه در تهران

آرمان

برگزاری دادگاه مرد درفش به‌دست

شنیده شد که اولین جلسه دادگاه مرد درفش به دستی که در خیابان با جسم تیزی به زنان آسیب می‌زد، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با حضور شاکیان برگزار شد. آخرین روزهای مهرماه سال گذشته تعدادی از زنان و دختران شرق تهران توسط یک موتورسوار مورد حمله قرار گرفته و با شیء تیزی مجروح شدند. با گزارش این اتفاق مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و سرانجام پس از بررسی‌های تخصصی عامل این حمله‌های دیوانه‌وار شناسایی و دستگیر شد. متهم در جریان بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و انگیزه‌اش را نفرت از زنان عنوان کرد و به این ترتیب پرونده تشکیل شد و متهم با صدور قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

آزادی دو دیپلمات بازداشتی در پارتی

شنیده شد که دو دیپلمات اروپایی که بامداد روز جمعه در یک پارتی مختلط شبانه در تهران شرکت کرده بودند، بازداشت و پس از احراز هویت آزاد شدند. یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک پارتی مختلط و فسادآلود در تهران بازداشت شدند. این دو دیپلمات پس از تحویل به پلیس امنیت احراز هویت شده و آزاد شدند. این پارتی با حضور تعداد نسبتاً زیاد و به صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

سقوط زباله فضایی بر سر یک راهب

شنیده شد که یک راهب بودایی اهل لائوس از حادثه سقوط زباله فضایی جان سالم به‌در برد. این راهب به‌همراه تعدادی راهب دیگر در محوطه یک معبد در این کشور حضور داشت که ناگهان یک زباله فضایی در چندمتری جایی که او ایستاده بود فرود آمد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی این ورق فلزی متعلق به فضاپیمای چینی بود. یکی از تصاویری که منتشر شده است این راهب را در حالی که با لباس نارنجی‌رنگ مخصوص راهبه‌ها در مقابل معبد ایستاده است و یک ورق فلزی در دست دارد، نشان می‌دهد. این در حالی است که افراد محلی در مورد اینکه این ورق فلزی متعلق به فضاپیمای چینی باشد، تردید دارند.

ممنوعیت ورود میوه و شیرینی به ادارات

شنیده شد که طبق نامه روزهای اخیر یک نهاد مهم اجرایی به همه سازمان‌ها و ادارات، تاکید شده با توجه به برنامه دولت برای صرفه‌جویی همه‌جانبه و پرهیز از مصارف غیرضروری، هزینه‌کرد از منابع و اعتبارات دولتی، خرید اقلام پذیرایی در جلسات و دفاتر دستگاه‌ها مانند آجیل، میوه، انواع شیرینی، شکلات، آبمیوه و نظایر آن در سال ۹۸ به هر عنوان ممنوع بوده و در صورت برگزاری جلسات، صرفاً باید چای و بیسکویت تولید داخل تهیه شود.

شکایت رسمی پرسپولیس از قلعه‌نویی

شنیده شد که باشگاه پرسپولیس از سرمربی سپاهان به دلیل اظهارات جنجالی‌اش در کنفرانس بعد از بازی دو تیم مبنی بر مهندسی‌شدن قهرمانی‌های این تیم شکایت می‌کند. باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای آورده است: این باشگاه در راستای حفاظت از حقوق و انجام وظایف خود و با توجه به خواسته بر حق هوادارانش، از امیر قلعه‌نویی به جهت ادعاهای خلاف واقع، وارد ساختن اتهام‌ها و تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت خواهد برد. در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه در روزهای اخیر ادعاهایی خلاف واقع از سوی امیر قلعه‌نویی مطرح شده است که باشگاه پرسپولیس آنها را با جدیت مورد پیگرد قرار می‌دهد و طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه از جمله آنها خواهد بود.

صدور کیفرخواست برای معاون دانشگاه قزوین

شنیده شد که دادستان قزوین از صدور کیفرخواست برای معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد. محمد قاسمی اظهار کرد: حسب شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علیه یکی از معاونت‌های این دانشگاه و ۴متهم دیگر خارج از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دایر بر اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال دولتی، مشارکت در کلاهبرداری و جعل، پرونده‌ای در دادسرای قزوین تشکیل شد. دادستان مرکز استان قزوین در ادامه تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات محرز گردید که ۴متهم این پرونده که از پرسنل دو داروخانه در شهرهای قزوین و بویین زهرا بودند، همگی به اتهام جعل تعداد بی‌شماری حواله‌های شیرخشک و کلاهبرداری از طریق استفاده از حواله‌های مجعول تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند. وی افزود: براساس کارشناسی صورت گرفته در این پرونده مجموعاً مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال از طریق دو داروخانه مذکور کلاهبرداری صورت پذیرفته است.

درگیری درمرز ایران و ترکیه

شنیده شد که بر اثر درگیری بین نیروهای نظامی ترکیه و یک گروه تروریستی در مرز ایران، تعدادی کشته و مجروح شدند. صبح دیروز در شهر ایغدیر ترکیه در نزدیکی مرز ایران بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و یک گروه تروریستی، دو نیروی نظامی ترکیه‌ای کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

مرگ بازیکن فوتسال در یاسوج

شنیده شد که درپی درگذشت بازیکن تیم فوتسال آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد حین مسابقه در رقابت جام رمضان، خانواده مرحوم فروزنده از پیگیری کوتاهی‌های انجام شده در فوت این بازیکن از طریق مراجع قضائی خبر دادند. درپی مرگ عضو تیم فوتسال شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در حین بازی در مسابقات فوتسال جام رمضان ادارات یاسوج در ۲۶ اردیبهشت ۹۸، خانواده این مرحوم نسبت به نحوه برگزاری این مسابقات و اندیشیده‌نشدن تمهیدات لازم پزشکی اعتراض و اعلام کردند که اتفاقات مربوط به مرگ مرحوم را از طریق قانونی و قضائی پیگیری خواهند کرد.

احضار دو مطلع برای آتش‌سوزی سینما بهمن

شنیده شد که در پی آتش‌سوزی در سینما بهمن شیراز پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و دو نفر به عنوان مطلع به دادسرا احضار شدند. قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفت‌وگویی اعلام کرد: درپی آتش‌سوزی در سینما بهمن شیراز، پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و دو نفر به عنوان مطلع به دادسرا احضار شدند. دادستان عمومی و انقلاب شیراز ادامه داد: علت اولیه آتش‌سوزی تعمیرات داخلی سینما عنوان شده که خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشته است.

خنثی‌کردن برنامه‌های داعش برای عید فطر

شنیده شد که کارشناس مسائل گروه‌های شبه‌نظامی عراق اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور برنامه داعش برای ایام عید فطر را خنثی کردند. هشام الهاشمی اظهارکرد: گروه تروریستی داعش طرح‌های عملیاتی بزرگتری از عملیات انفجارهای استان کرکوک تدارک دیده بود و قرار بود طی ایام عید فطر آن را اجرایی کند، اما دستگاه‌های امنیتی عراق توانستند برنامه آنها را خنثی کنند. وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی با مشارکت دستگاه‌های امنیتی عراق طی روزهای گذشته علیه مواضع داعش دست به حملاتی زده و جان برخی از نیروهای داعش را در عملیات نینوا گرفتند. نیروهای امنیتی عراق هر از گاهی طرح‌هایی که داعش به دنبال اجرای آن در مناطق امنیتی است، خنثی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه