معجزه جعفری برای پاکسازی کلیه‌ها


از آنجایی که جعفری سدیم اندکی دارد، به تثبیت فشار خون کمک می‌کند. این شرایط به پیشگیری از مشکلات کلیه و بیماری‌های قلبی عروقی نیز کمک می‌کند.

آفتاب‌‌نیوز :
" استپ تو هلث" نوشت: جعفری از گیاهان دارویی محبوب در جهان است. خواص دارویی این گیاه، به ویژه زمانی که موضوع سلامت کلیه‌های انسان مطرح می‌شود، جالب توجه هستند. افزون بر خواص دارویی، جعفری به واسطه عطر و طعم خاص خود در آشپزی نیز یک سبزی پر استفاده است.

نقش کلیه‌ها

کلیه‌ها وظیفه پالایش خون در بدن انسان را بر عهده دارند و ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته این کار را انجام می‌دهند. آنها هر چیزی که وارد بدن می‌شود را پردازش کرده و مواد خوب را از مواد بد جدا می‌سازند. پس از جذب مواد زائد، کلیه‌ها آنها را از طریق ادرار به خارج از بدن دفع می‌کنند.

عادات روزانه شما که ممکن است شامل یک رژیم غذایی ناسالم و / یا یک سبک زندگی کم تحرک باشد، انباشت سموم در بدن را تقویت می‌کند. این شرایط فشار کاری بیشتری را به کلیه‌ها وارد می‌کند. پس افزون بر انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر، یکی از بهترین روش‌ها برای بهینه سازی کارایی کلیه‌ها استفاده از درمان‌های طبیعی است.

جعفری سرشار از ویتامین‌های K، A، C، اسید فولیک و آهن است. این مواد مغذی همگی برای حفظ سلامت کلیه‌ها ضروری هستند.

جعفری سلامت کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد

جعفری یک ماده ادرارآور است و به دفع مایعات اضافه از بدن کمک می‌کند. این اثر برای کلیه‌ها مفید است زیرا به دفع مواد زائد و سموم کمک کرده و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی در اختیار بدن قرار می‌گیرند. افزون بر این، جعفری به پیشگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه و سنگ‌های صفراوی کمک می‌کند.

جعفری خواص ضد التهابی دارد

جعفری حاوی مواد فعالی مانند آپیژنین (Apigenin) است که یک عامل ضدالتهاب محسوب می‌شود. افزون بر این، جعفری حاوی مقادیر زیادی از فلاونوئیدها است که آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی برای بدن محسوب می‌شوند. جعفری سرشار از ویتامین C و کوئرستین است که آنتی‌اکسیدان‌هایی طبیعی و ضد التهاب هستند.

جعفری به حذف مواد زائد کمک می‌کند

علاوه بر فواید آن برای سلامت کلیه‌ها، جعفری حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مزایای مهم دیگر برای گوارش است. جعفری گوارش و عملکرد کلیه‌ها را به واسطه نقشی که در کل فرآیند حذف مواد زائد و سموم دارد، تحریک می‌کند. اساساً، جعفری به بهبود گوارش کلی و دفع مؤثر مواد زائد کمک می‌کند.

افزون بر این، باید به این نکته توجه داشت که برگ‌های جعفری ضد نفخ هستند. در نتیجه، مصرف این سبزی به واسطه پیشگیری از تشکیل گاز در دستگاه گوارش به کاهش نفخ شکم کمک می‌کند. این شرایط نیز به کاهش ورم منتج می‌شود.

جعفری به از بین بردن سنگ‌های کلیه کمک می‌کند

سنگ‌های کلیه از رسوبات مواد معدنی در کلیه‌ها یا دستگاه ادراری شکل می‌گیرند. اگرچه این شرایط می‌تواند هر فردی را تحت تأثیر قرار دهد، مردان در بازه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال احتمال بیشتری دارد به سنگ کلیه مبتلا شوند. از آنجایی که جعفری سدیم اندکی دارد، به تثبیت فشار خون کمک می‌کند. این شرایط به پیشگیری از مشکلات کلیه و بیماری‌های قلبی عروقی نیز کمک می‌کند. فشار خون بالا می‌تواند موجب سخت شدن رگ‌های خونی در کلیه‌ها شده یا به آنها آسیب برساند که به انباشت مواد زائد ناخواسته و تشکیل سنگ‌های کلیه منجر می‌شود.

جعفری از انباشت کلسیم اگزالات در کلیه‌ها پیشگیری می‌کند که شایع‌ترین دلیل تشکیل سنگ‌های کلیه محسوب می‌شود.

جعفری یک ادرارآور طبیعی است

جعفری از اثر ادرارآور طبیعی سود می‌برد. این به معنای آن است که به افزایش خروجی ادرار و کاهش احتباس مایع در بدن کمک می‌کند. از این رو، جعفری به واسطه کاهش رسوبات و به حداکثر رساندن حذف پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) اثری پاک کننده بر کلیه‌ها دارد.

دانه‌های جعفری نیز از اثر ادرارآور برخوردار هستند. آنها دفع آب اضافه از بدن را بهبود می‌بخشند، از این رو، احتباس مایعات در بدن کاهش می‌یابد. اثر ادرارآور دانه‌های جعفری به واسطه دو ماده آپیول (Apiol) و میریستیسین (Myristicin) شکل می‌گیرد. دانه‌های جعفری می‌توانند به حذف سموم، سدیم اضافه، و آب انباشته شده در بدن کمک کنند، که همگی در بهبود عملکرد کلیه‌ها نقش دارند.

در نهایت، جعفری یک گیاه دارویی سرشار از مواد مغذی است که از فعالیت باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها پیشگیری می‌کند. بی تردید باید از جعفری در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور