علت آتش گرفتن سینما بهمن شیراز چه بود؟


علت آتش گرفتن سینما بهمن شیراز چه بود؟

شهردار منطقه دو شیراز مدعی است که مالک سینما بهمن، که شامگاه نهم خرداد دچار حریق شد، مجوز تغییر کاربری و تخریب و انجام اقدامات بازسازی را نداشته است.

بهرامی‌نژاد در گفت و گو به خبرنگار ایسنا افزود: تغییر کاربری و انجام عملیات بهسازی و بازسازی باید با مجوز شهرداری و تحت نظارت مهندس ناظر ذی صلاح انجام شود و مالک سینما بهمن این مراحل اداری را طی نکرده است.

بهرامی ‎ نژاد خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۹۷ مالک سینما بهمن شیراز کار تخریب فضای داخلی را شروع کرد و بلافاصله شهرداری، اخطار لازم و قانونی را داده و از ادامه کار ممانعت کرد.

شهردار منطقه دو شیراز خاطرنشان کرد: روز نهم خرداد بار دیگر از طریق اهالی مجاور ساختمان سینما بهمن، از اقدام مالک برای تخریب بخشی از ساختمان مطلع شدیم که واحد تخلفات شهرداری منطقه، اقدام لازم را انجام داد.

بهرامی نژاد با بیان اینکه بعد از خروج نیروهای شهرداری، مجدداً کار تخریب توسط مالک سینما بهمن ادامه پیدا کرد و در نهایت حوالی ساعت ۲۳ پنجشنبه ۹ خرداد، شاهد وقوع حریق در این محل بودیم.

شهردار منطقه ۲ شیراز تصریح کرد که شهرداری نه مجوزی برای تغییر کاربری داده و نه قصد دادن چنین مجوزی را داشته است.

به گزارش ایسنا سینما بهمن شیراز سال ۱۳۳۶ به نام سینما مترو، با ظرفیت ۷۰۳ صندلی افتتاح شد؛ این سینما را اسماعیل گلستان در آن زمان راه اندازی کرد و اولین فیلمی که نمایش داد، «پرنس دانشجو» بود.

سینما مترو، بعد از انقلاب به بهمن تغییر نام داد و تحت مدیریت حوزه هنری به کارش ادامه داد و سال ۸۷ تعطیل شد و بعد از آن طی توافقنامه‌ای این سینما با سینما پرسی‌ای شیراز که پیش از این سقفش فرو ریخته و تعطیل بود، معاوضه و به مالک سینما پرسیا واگذار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا