متقاضیان روادید آمریکا باید اطلاعات فضای مجازی خود را ارائه کنند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا اکنون تقریبا از تمامی متقاضیان روادید...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا اکنون تقریبا از تمامی متقاضیان روادید آمریکا می خواهد تا نام کاربری شبکه های اجتماعی، آدرس ایمیل و شماره تلفن های پیشین خود را ارائه کنند، اقدامی که غربالگری دولت آمریکا را در میان مهاجران و مسافران تشدید می کند.
وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی که پس از تایید تجدید نظر در فرم های متقاضیان روادید عملی شد اعلام کرد، فرم های روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی به روز رسانی شده اند و اکنون از تمامی متقاضیان روادید آمریکا اطلاعات بیشتری از جمله «شناسه های شبکه اجتماعی» درخواست می شود.
انتظار می رود این تغییر که در مارس سال 2018 به تعویق افتاده بود بر روی 15 میلیون خارجی که در سال برای روادید ورود به آمریکا اقدام می کنند، تاثیر بگذارد.
وزارت امور خارجه آمریکا درباره این موضوع گفت: «در زمان داوری درباره روادید متقاضیان، امنیت ملی اولویت اصلی ما است و هر مسافر یا مهاجر احتمالی به آمریکا تحت غربالگری گسترده امنیتی قرار می گیرد. ما به طور مداوم به دنبال پیدا کردن مکانیزم هایی برای بهبود روندهای غربالگری هستیم تا در کنار حمایت از سفر قانونی به آمریکا از شهروندان آمریکایی نیز محافظت کنیم.»
در گذشته اطلاعاتی از جمله تاریخچه عضویت در شبکه های اجتماعی، ایمیل و شماره تلفن تنها از متقاضیانی طلب می شد که مورد تحقیق بیشتر قرار می گرفتند، به طور مثال مردمی که از مناطق تحت کنترل سازمان های تروریستی به آمریکا سفر می کردند. به طور سالیانه حدود 65 هزار نفر در این دسته قرار می گرفتند.
وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است، جمع آوری اطلاعات اضافی از متقاضیان بیشتر «روند ما را برای ارزیابی این متقاضیان و تایید هویت آنها تقویت خواهد کرد.»
این قوانین جدید تقریبا برای تمامی متقاضیان روادید مهاجرتی و غیر مهاجرتی اعمال می شود. بر اساس برآورد وزارت امور خارجه آمریکا، این موضوع بر 710 هزار متقاضی روادید مهاجرتی و بر 14 میلیون متقاضی روادید غیر مهاجرتی از جمله افرادی که قصد آنها تجارت یا تحصیل در آمریکا است، تاثیر می گذارد.
در فرم های جدید متقاضیان روادید آمریکا، شماری از اسامی شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد و متقاضیان باید تمامی نام های کاربری را که در پنج سال گذشته در اختیار داشته اند مطرح کنند.
علاوه بر تاریخچه عضویت در شبکه های اجتماعی، از متقاضیان روادید آمریکا اکنون درخواست می شود تا اطلاعات شماره تلفن ها، آدرس های ایمیل و وضعیت مسافرت های بین المللی در طول پنج سال گذشته مطرح شوند و اگر هر کدام از اعضای خانواده در فعالیت های تروریستی حضور داشته اند، این موضوع در فرم نوشته شود.
در این بین تنها متقاضیان برای روادید رسمی و دیپلماتیک از چنین الزاماتی معاف هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل