مقام سعودی از محکومیت و انزوای ایران در جهان اسلام سخن گفت


مقام سعودی از محکومیت و انزوای ایران در جهان اسلام سخن گفت

عادل الجوبیر، وزیر مشاور در امورخارجی عربستان امروز اعلام کرد کشورهای اسلامی در کنفرانس مکه علامت بسیار روشنی درباره محکومیت ایران ارسال کرده و جمهوری اسلامی را منزوی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "الحدث" ، عادل الجوبیر در کنفرانس مطبوعاتی دیشب در پایان اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گفت: " اجلاس سران اقدامات ایران از جمله حمله این کشور به امارات عربی متحد و عربستان سعودی را محکوم کرد. جهان اسلام ایران را منزوی کرد و حالا رژیم تهران باید توجه خود را معطوف پیشرفت مردم خود سازد".
به گفته وزیر مشاور در امورخارجی عربستان" ایران همچون کشور خواهان محترم بودن رفتار نمی کند بلکه به ایجاد شبه‌نظامیان و منفجر کردن سفارتخانه‌ها می پردازد. چنین رفتاری زیبنده کشورها نیست. رژیم ایران باید مطالبات مردم خود را اجرا کرده و از حمایت از تروریسم دست بردارد".
دیروز قبل از برگزاری 14 ـ مین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی همچنین اجلاس سران اتحادیه عرب و اجلاس سران شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس در مکه برگزار شد که در هر سه اجلاس "سیاست تجاوزکارانه ایران در منطقه و دخالت تهران در امورداخلی اعراب" محکوم شد. فقط عراق مخالفت خود را با تصمیمات دیگر کشورهای عربی اعلام کرده است.
اتحادیه عرب ۲۲ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر دارد.عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل