13 گونه جانوری با ارزش چهارمحال و بختیاری؛ در حال انقراض


13 گونه جانوری با ارزش چهارمحال و بختیاری؛ در حال انقراض

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 13 گونه جانوری با ارزش استان در حال انقراض است.

به گزارش ایسنا، شهرام احمدی اظهار کرد: حفظ و احیای زیستگاه‌ها، افزایش سطح مناطق حفاظت شده تحت مدیریت، ایجاد مراکز تکثیر در اسارت، مطالعه احیا زیست‌مندان و زیستگاه‌های هر منطقه، برخورد با شکارچیان غیرمجاز و ساخت مراکز تحقیقاتی از جمله اقدامات مؤثر برای حفاظت و نگهداری از تنوع زیستی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹۴ گونه جانوری در زیستگاه‌های چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه ۱۳ گونه جانوری با ارزش استان در حال انقراض است.

احمدی در ادامه به درمان یک قطعه لاک‌پشت آسیب‌دیده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و افزود: این لاک‌پشت از ناحیه لاک دچار آسیب شدید و عفونت شده بود.

احمدی ادامه داد: درمان و تیمار این گونه جانوری افزون بر یک‌سال به طول انجامید تا آمادگی رهاسازی در طبیعت را به دست آورد.

وی با بیان اینکه لاک‌پشت مَهمیزدار غربی پس از یک‌سال و دو ماه درمان به خانه برگشت، گفت: سالانه بیش از ۵۰ قطعه از حیات وحش در چهارمحال و بختیاری تحت درمان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با هماهنگی اداره نظارت بر امور حیات وحش این لاک‌پشت به دست محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد به دامان طبیعت بازگشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظر رهبر انقلاب درباره ادغام ارتش چه بود؟