افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران


مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در...

افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۱۱ خرداد) خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (۱۱ خرداد) نسبت به روز گذشته و ازدیاد حجم تردد خودروها در روز آغازین هفته، افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود، تصریح کرد: وزش باد در پراکندگی آلاینده‌ها موثر است همچنین بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و ازن در برخی ساعات امروز وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر امروز (۱۱ خرداد) و تداوم آن تا فردا (۱۲ خرداد) طی برخی ساعات صبح افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

به گفته شهبازی طی فردا (۱۲ خرداد) در طول روز بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود. هر چند همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد است که بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده افزایش نسبی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۳ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۴ همچنان در شرایط سالم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید