حامیان فلسطین امپریالیسم آمریکایی را به چالش کشیدند


حامیان فلسطین امپریالیسم آمریکایی را به چالش کشیدند

تجمع کنندگان روز جهانی قدس در منهتن با فراتر رفتن از شعار‌های ویژه فلسطین، امپریالیسم آمریکایی را به چالش کشیدند.

حامیان فلسطین امپریالیسم آمریکایی را به چالش کشیدند

جمعیت‌های مختلف حامی فسلطین از چند روز پیش فراخوان دادند تا همراه با ملل دیگر، در مهم‌ترین نقطه منهتن یعنی تایمز اسکوئر گرد هم آیند تا علیه سیاسیت‌های امپریالیستی و ضد مردمی دولت آمریکا فریاد بر آورند.

تجمع امسال از آن جهت اهمیت داشت که دولت ترامپ پس از اقدام یکجانبه و خلاف قواعد بین المللی در شناسایی قدس شریف به پایتختی رژیم اشغالگر و الحاق جولان اشغالی به مناطق تحت حاکمیت صهیونیست‌ها به دنبال آن است تا با رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن، برای همیشه موجودیتی به نام فلسطین را از نقشه جغرافیایی پاک کند.

همراهی برخی سران مرتجع منطقه با این طرح هم بر اهمیت تجمع امسال افزود به گونه‌ای که در اجتماع حامیان فلسطین در نیویورک شعار‌های ضد حاکمان فعلی سعودی شنیده می‌شد.

علاوه بر آن سخنرانانی که در این اجتماع به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند برای نخستین بار به تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی هم پرداختند و آن را جنایت علیه بشریت دانستند.

درباره ایران تاکید شد که مردم این کشور قاطعانه در مقابل تهدید فزاینده جنگ امپریالیسم علیه صلح ایستاده اند.

آن‌ها این رفتار آمریکا را برگرفته از خوی امپریالیستی دانستند و با اعتراض به حمایت سران کاخ سفید از تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، ادامه اشغالگری را در شمار نسل کشی محسوب کردند.

همراهی آمریکا با سعودی‌ها در تداوم جنایت علیه مردم یمن، دیگر مساله‌ای بود که مدافعان مظلومان فلسطین در روز جهانی قدس، آن را محکوم کردند.

آن‌ها خطاب به دونالد ترامپ گفتند «خواهی دید که فلسطین آزاد خواهد شد» و افزودند: ما راه حل دولت تو را نمی‌خواهیم و باید به مرز‌های سال ۱۹۴۸ بازگردیم چرا که از نظر ما اسرائیل وجود خارجی نداشته و ندارد و تنها فلسطین است که در آن منطقه موجودیت دارد.

اجتماع کنندگان روز جهانی قدس در نیویورک با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل وحشتناکند و کسی نمی‌داند ان‌ها چند نفر را کشته اند، تاکید کردند: مردم بیدار شوند و نژاد پرستی را در همین جا ببینند. معامله قرن یک نسل کشی است.

با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» نامیده شد و با جهانی شدن آن، آزادگان جهان یکصدا آزادی قدس شریف را از چنگال اشغالگران خواستار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!