منطقه آزاد انزلی منطقه‌ای استراتژیک فعال در حاشیه دریای خزر


منطقه آزاد انزلی منطقه‌ای استراتژیک فعال در حاشیه دریای خزر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کند، گفت: این منطقه به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشور‌های حاشیه خزر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی(فرینا): آندره گئور گیوویچ وادوف سرکنسول روسیه در گیلان با رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون بهره گیری از ظرفیت‌های این منطقه در راستای افزایش مراودات و جذب سرمایه گذار تبادل نظر کردند.
رضا مسرور در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشور‌های حاشیه خزر ایجاد شده است گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری شرکت‌های روسی در بخش‌های بندری، تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.
منطقه آزاد انزلی منطقه‌ای استراتژیک فعال در حاشیه دریای خزر
مسرور در ادامه بااشاره به ظرفیت‌های بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در حوزه خزر افزود: قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدور‌های تجاری چین - قزاقستان - ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه آهن سراسری، بهره مندی از پسکرانه وسیع بیانگر اهمیت نقش بندر کاسپین در توسعه مبادلات بوده و این بندر در حوزه کانتینری هم از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه فعالیت‌های تجاری در خزر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر به منظور پیوند کشور‌ها دانست و گفت: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور شده و بهره گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصاد دریا محور موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناور‌های مسافر بری بین کشور‌های حاشیه خزر می‌شود.
مسرور به ثمرات خوب برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری ایران و روسیه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه‌های تخصصی اتصال بین فعالان اقتصادی دو کشور برقرار می‌شود و آمادگی لازم جهت برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری ایران و روسیه را داریم.

منطقه آزاد انزلی از زیرساخت‌های منحصر بفردی برخوردار است

سرکنسول روسیه در گیلان نیز در این نشست گفت: گسترش همکاری‌های منطقه آزاد انزلی و بنادر روسیه موجب توسعه حمل و نقل کالا و گردشگری در دریای خزر می‌شود.
آندره گئور گیوویچ زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را منحصر بفرد دانست و افزود: این منطقه ویژگی‌های تجاری بسیاری دارد و در جذب سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی موفق بوده و چشم انداز روشنی دارد.
سرکنسول روسیه با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن به بندر کاسپین افزود: بندر کاسپین ظرفیت بسیار مناسبی برایانجام فعالیت‌های تجاری دارد و اتصال راه آهن به آن موجب افزایش مراودات و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی و تجاری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت