نتیجه دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا 10 خرداد


نتیجه دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا 10 خرداد

مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از امروز (جمعه) با دیدار افتتاحیه دو تیم ایران و ایتالیا آغاز به کار کرد که در این دیدار تیم ایران با نتیجه 3 بر یک بر حریفش غلبه کرد.


به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر: مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از امروز (جمعه) با دیدار افتتاحیه دو تیم ایران و ایتالیا آغاز به کار کرد که در این دیدار تیم ایران با نتیجه ۳ بر یک بر حریفش غلبه کرد.
نتیجه دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا 10 خرداد

ملی پوشان والیبال ایران در نخستین بازی خود در حالی مقابل تیم ایتالیا قرار گرفتند که زایتسف و خوان تورنا از غایبان بزرگ این لیگ به شمار می‌روند.

سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمدجواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی شش بازیکن ایگور کولاکوویچ برای شروع بازی در مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا بودند. در مقابل نیز جیان لورنزو بلنجینی سرمربی ایتالیا بازی را در ست نخست با جانلی، روسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و نلی آغاز کرد.

ست نخست؛ ایران ۲۰ - ایتالیا ۲۵
* دو تیم در ابتدای بازی شروعی برابر داشتند و در امتیاز ۴ پایاپای پیش رفتند. در ادامه لاجوردی پوشان موفق شدند با سه امتیاز متوالی به عدد ۸ رسیده و با پیروزی به استقبال اولین تایم فنی مسابقه بروند.

با شروع بازی بعد از تایم فنی ایران موفق شد امتیاز اول را کسب کند، اما ایتالیایی‌ها بار دیگر به پیشتازی ادامه دادند و موفق شدند ۱۱ بر ۸ همچنان از ایران پیش بیافتند و اختلاف امتیاز را بیشتر کنند. ایتالیایی‌ها با حفظ سه امتیاز اختلاف با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ موفق شدند دومین تایم فنی استراحت را با پیروزی پشت سر بگذارند. شاگردان بلنجینی در ادامه با کنترل بازی و ۵ اختلاف امتیاز با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز ست نخست شدند.

ست دوم؛ ایران ۲۵ - ایتالیا ۲۳
در شروع ست دوم، لاجوردی پوشان با یک شروع طوفانی ۴ بر صفر پیش افتادند. ملی پوشان ایران توانستند ۳ امتیاز به دست آورند، اما فایده نداشت و ایتالیایی‌ها موفق شدند در این ست نیز با نتیجه ۸ بر ۳ تایم فنی استراحت اول را پشت سر بگذارند.

شاگردان جوان بلنجینی در مقابل ستاره‌های ایران عملکرد بهتری را نشان دادند و با کنترل بازی و اشتباهات کمتر اختلاف امتیاز را بیشتر کردند و ۱۵ بر ۹ پیروز بازی بودند. ملی پوشان ایران توانستند ۲ امتیاز متوالی کسب کنند و نتیجه ۱۵ بر ۱۱ شود تا بلنجینی تقاضای وقت استراحت کند. دومین تایم استراحت فنی را نیز ایتالیایی‌ها ۱۶ بر ۱۳ نزد مربی خود رفتند. شاگردان ایگور که خیال باختن در این ست را نداشتند توانستند اختلاف امتیاز را کم و به عدد ۲ برسانند. کم کم ملی پوشان ایران به خود آمدند و با در دست گرفتن کنترل بازی نتیجه را به تساوی ۱۸ به ۱۸ رساندند. سرویس بدون نقص علی شفیعی بالاخره ایران را ۲۰ بر ۱۹ پیش انداخت و همین روندی شد تا تیم ملی در ادامه ۲۱ بر ۲۰ برنده بازی باشد و ۶ اختلاف امتیاز عقب افتاده در شروع ست دوم را جبران کند. بالاخره ست دوم با کمک تجربه ملی پوشان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

ست سوم؛ ایران ۲۵- ایتالیا ۲۳
ایران نخستین امتیاز را در این ست به دست آورد. بازی در ست سوم با امتیاز‌های برابر تا عدد ۶ در حال سپری شدن بود که با سرویس‌های خوب عبادی پور ملی پوشان توانستند با نتیجه ۸ بر ۶ به استقبال تایم استراحت فنی اول بروند. فیاضی که از زمان ورودش در بازی برگ برنده ایران به حساب می‌رفت در این ست نیز عملکرد خوبی داشت و امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرد. در مقابل نلی بازیکن جوان ایتالیایی‌ها به کمک تیمش شتافت و بازی را ۱۴ بر ۱۳ به سود ایتالیا کرد. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود تیم ملی ایتالیا همراه بود. در شروع بازی شاگردان ایگور کار را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاندند تا بلنجینی تقاضای تایم استراحت کند. در ادامه، بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

ست چهارم؛ ایران ۲۵ - ایتالیا ۲۳
ایتالیایی‌ها اولین امتیاز را در این ست کسب کردند و تا امتیاز ۳ پیش بودند. با درخشش جیانلی ایتالیایی‌ها با نتیجه ۸ بر ۵ به استقبال تایم استراحت فنی رفتند. با شروع ایران موفق شد کار را به تساوی کشانده و بازی دو تیم برابر تا امتیاز ۱۲ پیش رفت تا اینکه ملی پوشان ۱۴ بر ۱۲ پیش افتادند و سپس با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به استقبال تایم استراحت فنی دوم رفتند. با شروع بازی شاگردان ایگور با کنترل بازی و استفاده از آشفتگی بازیکنان جوان ایتالیا، موفق شدند اختلاف امتیاز را حفظ کنند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ در این ست پیروز شوند.

به این ترتیب تیم ایران برنده دیدار افتتاحیه لیگ ملت‌های والیبال شد. تیم ملی فردا در دومین بازی از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم چین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار‌ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس