حضرت آیت الله سبحانی در درس تفسیر قرآن: با حضور در راهپیمایی روز قدس معامله قرن را باطل کنید


حضرت آیت الله سبحانی در درس تفسیر قرآن: با حضور در راهپیمایی روز قدس معامله قرن را باطل کنید

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی از طلاب و فضلا خواستند با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن لبیک به دعوت امام خمینی مبنی بر زنده نگاه داشتن مساله قدس، معامله قرن را باطل کنند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید شیعیان در جلسه تفسیر قرآن کریم که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدرسه حجتیه برگزار […]

حضرت آیت الله سبحانی در درس تفسیر قرآن: با حضور در راهپیمایی روز قدس معامله قرن را باطل کنید

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی از طلاب و فضلا خواستند با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن لبیک به دعوت امام خمینی مبنی بر زنده نگاه داشتن مساله قدس، معامله قرن را باطل کنند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید شیعیان در جلسه تفسیر قرآن کریم که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدرسه حجتیه برگزار می شود، با قرائت آیه ۸۱ سوره توبه اظهار داشتند: در برخی روایات است که فلانی منّاع للخیر است یعنی خودش کار خیر نمی کند و مانع کار خیر دیگران هم می شود، چنین فردی پست و از نظر شخصیتی پائین است.

ایشان منافقان در جنگ تبوک را نمونه ای از افراد منّاع للخیر دانسته و گفتند: ویژگی منافق این است که خودش کار خیر انجام نمی دهد و مانع دیگری هم می شود لذا این آیه اشاره به این مطلب دارد.

آیت الله سبحانی تحریم ایران را تحریم منافقان دانستند و تصریح کردند: منافقان در آن زمان، مسلمانان را تحریم کردند درحالیکه کلید دنیا دست خداوند است بنابراین خداوند می فرماید منافقان فهم درستی از جهان ندارند.

ایشان با بیان اینکه این ویژگی منافقان در زمان امیرالمومنین هم بوده است، گفت: وقتی حضرت امیر(ع) مردم را سازماندهی می کرد که به شام بروند، در تابستان دعوت می کرد اینها می گفتند هوا گرم است و لذا بهانه جویی می کردند. امیرالمومنین(ع) می فرمود: شما از شمشیر برهنه شامیان می ترسید.

آیت الله سبحانی با اشاره به جنگ تحمیلی گفتند: جوانانی بودند که در زمان جنگ تحمیلی به دلایل مختلفی نمی توانستند به جبهه بروند و لذا نزد امام راحل آمده و گریه می کردند و از ایشان می خواستند اجازه دهد که به جبهه بروند. این انقلاب و نظام و استقلال ما مرهون فداکاری چنین جوانانی است.

ایشان تاکید کردند: باید روح جهاد و دفاع را از شئون، عزت، استقلال و کشور خود تقویت کنیم و جوانان ما مصداق آیه تولوا و اعینهم تبیض من الدمع حزنا الا یجدوا ما ینفقون هستند.

این مرجع تقلید شیعیان به آیه ۸۲ سوره توبه اشاره کرده و بیان داشتند: این آیه انشاء به منزله اخبار است یعنی می فرماید که منافقان کمتر بخندید و بیشتر گریه کنید که منصرف به خندیدن در دنیا به واسطه چندصباحی زندگی در آن و گریه تا مادام العمر در آخرت است.

آیت الله سبحانی آیه ۸۳ را نیز تفسیر کرده و بیان داشتند: حضرت مدینه هنوز به مدینه نرسیده بود که عده ای برای خوش رقصی به استقبال او رفتند و گفتند در جنگ دیگر آماده جهاد همراه شما خواهیم بود. پیامبر اکرم(ص) خبر غیبی داد که شما هرگز با من خارج نخواهید شد و هرگز همراه من با هیچ دشمنى نبرد نخواهید کرد.

ایشان با بیان اینکه خبرهای غیبی یکی از جهات اعجاز قرآن کریم است، گفتند: خیلی از سور قرآنی مشتمل بر اخبار غیبی است و این از جهات اعجاز قرآن کریم است.

این مفسر قرآن کریم در پایان جلسه خود از طلاب و فضلا خواستند با حضور در راهپیمایی روز قدس، معامله قرن را باطل کنند و تصریح کردند: دشمن خوابی به نام معامله قرن دیده است که درواقع قدس را به صهیونیست ها بدهد، دولت های منطقه را هم تا حدی راضی کرده است اما مسلمانان واقعی ایستادگی کرده اند که ایران از جمله آنهاست.

ایشان با اشاره به پیام امام خمینی(ره) مبنی بر زنده نگه داشتن مساله قدس گفتند: راهپیمایی فردا نوعی لبیک به دعوت امام خمینی است. امید است این شعله های جنگ بخوابد، دشمن فرار کند و قدس به مسلمانان برگردد به شرط اینکه بعد از بازگشت، اخوانا متسالمین باشید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت