برگزاری برنامه های لیالی قدر در 18 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری برنامه های لیالی قدر در 18 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد

مومنی شاد در زمینه مکان های برگزاری مراسم احیاء شب های قدر گفت: مراسم احیاء شب های قدر به صورت ویژه در 18 امامزاده استان کهگیلویه و بویراحمد در شب های 19، 21 و 23 ماه رمضان برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان/یاسوج:

امامزادگان ستارگان هدایت و منبع نور و روشنایی جامعه هستند و ایران اسلامی افتخار میزبانی از این منابع پرنور و هدایت گر را دارد.

امامزادگان قطب فرهنگی و پایگاه نشر دین و مهم تر از همه محل تقرب مردم به سوی خداوند هستند که استقرار آنها در ایران اسلامی از زمان هجرت امام رضا (علیه السلام) صورت گرفته و پس از هجرت آن امام هُمام و حضرت معصومه (سلام الله علیها)، کاروان ‌های عظیمی به ایران آمدند و در کشور مستقر شدند.

با توجه به ضرورت تعظیم و تکریم امامزادگان که یکی از دلایل لزوم تکریم آنها این جمله مقام معظم رهبری است که می فرمایند:«بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی هر شهر تبدیل شوند»، لذا تاثیر امامزادگان بر رشد معنویت، اخلاق و فرهنگ جامعه بر کسی پوشیده نیست.

در طول تاریخ بقعه متبرکه امامزادگان، پایگاه نشر دین و معارف اهل بیت (علیهم السلام) بوده و نگاه مردم به امامزادگان نگاه معرفتی بوده است.

مهم ترین هدف انقلاب اسلامی هم رسیدن به جامعه و تمدن نوین اسلامی است که برای رسیدن به این هدف، پایگاه هایی همچون مساجد، نماز جمعه و بقاع متبرکه امامزادگان باید تقویت شود.

سازمان اوقاف و امور خیریه کسور و به تبع آن ادارات اوقاف و امور خیریه در استان ها نیز برنامه هایی به مناسبت های مختلف در این مکان های معنوی برگزار می کنند.

«حجت الاسلام قاسم مومنی شاد» در زمینه برنامه های این اداره در این مکان های معنوی و مقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: یکی از این برنامه ها که از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال برگزار شد، طرح نوروزی «آرامش بهاری» بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در ۱۴ بقعه متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح «آرامش بهاری» تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی یادآور شد: در این بقاع تلاش شد علاوه بر کارهای فرهنگی، مباحثی همچون پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی و ... اجرا شود.

مومنی شاد خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات و سرگرمی های شاد فرهنگی در بقاع متبرکه برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به حضور در مکان های زیارتی و ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف مشارکتی نیز در دستور کار قرار داشت.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برنامه این اداره در ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: طرح ضیافت الهی در ماه رمضان با اجرای برنامه‌ های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در سطح استان درحال برگزاری است.

وی گفت: این طرح با اهداف ترویج فرهنگ قرآنی با رویکرد حفظ قرآن و توجه به تفسیر و آموزه‌ های انسان‌ ساز قرآن کریم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و کانون‌ های معنوی، تقویت باورهای دینی مردم و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)، بهره ‌برداری از ظرفیت‌ های امامزادگان و بقاع متبرکه به‌ منظور توسعه فرهنگ وقف، خیراندیشی و گردشگری مذهبی برگزار می شود.

مومنی شاد از اعزام و فعالیت ۲۲ مبلغ اعزامی از قم جهت اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: اجرای برنامه «خدیجه مادر امت»، جشن ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، ویژه‌ برنامه‌ های شب ‌های قدر، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم و جزء ‌خوانی قرآن کریم از جمله برنامه‌ های فرهنگی، مذهبی و قرآنی این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برگزاری محافل قرآنی و ترتیل ‌خوانی لیالی قدر را از جمله ویژه‌ برنامه‌ های این اداره کل در این طرح دانست.

وی در زمینه مکان های برگزاری مراسم احیاء شب های قدر هم گفت: مراسم احیاء شب های قدر به صورت ویژه در ۱۸ بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان برگزار می شود.

مومنی شاد میهمان ویژه این اداره کل در ماه مبارک رمضان امسال را آیت الله مصطفی ابراهیمی دانست و اظهار داشت: ایشان از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان حضور داشته و در همه مساجد شهر حضور یافته و به تفسیر قرآن می پردازند.

این مسئول فرهنگی آیت الله ابراهیمی را از مفسرین اعزامی از جامعه مدرسین قم دانست و ادامه داد: برنامه ویژه این مفسر در امامزاده عبدالله (علیه السلام) شهر یاسوج در شب ۲۱ و در مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) شهر یاسوج در شب های 19 و 23 ماه مبارک رمضان است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل