قابلیت بازگشت به عقب PS5 اجازه اجرای عناوین آنلاین با کنسول PS4 را به کاربران می‌دهد


با اعلام شرکت سونی، ویژگی بازگشت به عقب کنسول PS5 پلی ارتباطی با کنسول PS4 برای اجرای عناوین آنلاین خواهد یود.

قابلیت بازگشت به عقب PS5 اجازه اجرای عناوین آنلاین با کنسول PS4 را به کاربران می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته اطلاعات مربوط به کنسول جدید شرکت سونی یعنی کنسول PS5 منتشر شد. در میان قابلیت‌های این کنسول ویژگی سازگاری با نسل قبل وجود داشت که بر اساس آن گیمر می‌توانست عناوین کنسول PS4 را روی کنسول PS5 اجرا کند. اما شرکت سونی به تازگی نشست خبری را برگذار کرده است که در جریان این نشست، شرکت سونی توضیحاتی درباره ویژگی بازگشت به عقب خود داد.

طبق توضیحات شرکت سونی ، این شرکت قصد دراد یک پل ارتباطی میان گیمرهای این دو کنسول در بخش آنلاین بسازد و گیمرهای این دو کنسول را از این طریق با یکدیگر در ارتباط سازد. به نظر می‌رسد شرکت سونی قصد کنار گذاشتن این کنسول را ندارد پس از عرضه کنسول PS5 همچنان از این کنسول پشتیبانی خواهد کرد.

جبم رایان ، یکی از رییس‌های بخش پلی استیشن شرکت سونی اعلام کرد، با شبکه‌ای که طراحی کردیم قابلیت بازگشت به عقب به قابلیتی بسیار قدرتمند تبدیل خواهد شد و از آنجایی که به دلیل وجود کنسول‌های مختلف، گیمرها نیز چند دسته شده‌اند، این قابلیت‌ می‌تواند گیمرها را با یکدیگر متحد کند. همچنین هدف ما از طراحی این قابلیت، از بین بردن شکاف میان این دو کنسول است.

قابلیت بازگشت به عقب PS5 اجازه اجرای عناوین آنلاین با کنسول PS4 را به کاربران می‌دهد

شرکت سونی قصد دارد کنسول PS5 را به قابلیت‌هایی مجهز کند که کنسول پلی استیشن ۴ از آن‌ها محروم بود. تاکنون هیچ کدام از کنسول‌های شرکت سونی از قابلیت بازگشت به عقب پشتیبانی نمی‌کردند و بنابراین، این قابلیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول مذکور است. از دیگر ویژگی‌های کنسول پلی استیشن ۵ می‌توان به پشتیبانی از کیفیت 8K، وجود پردازنده بسیار قدرتمند Zen که هم پردازنده و هم کارت گرافیک ساخته شده توسط شرکت AMD هستند و نیز وجود دیسک درایو اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: نام نسخه جدید سری بازی‌های ندای وظیفه مشخص شد +تصویر

هنوز از سوی شرکت سونی تاریخ دقیق عرضه این کنسول منتشر نشده است و همه‌‎ی طرفداران این کنسول منتظر اعلام تاریخ عرضه و همچنین قیمت اولیه این کنسول در هنگام عرضه هستند.

انتهای پیام/

بازی آنلاین بین کنسول‌های PS4 و PS5 با قابلیت بازگشت به عقب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید