جاه طلبی های شیطانی آمریکا تغییر نکرده است


جاه طلبی های شیطانی آمریکا تغییر نکرده است

آمریکا با انجام آزمایش های موشکی و هسته ای و رزمایش هایش برای تسلیم کردن کره شمالی با زور، نیت بد خود را با وجود حمایت از مذاکرات نشان می دهد.

جاه طلبی های شیطانی آمریکا تغییر نکرده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از ­خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا با انجام آزمایش های موشکی و هسته ای و رزمایش هایش به عنوان بخشی از «جاه طلبی شیطانی» برای تسلیم کردن کره شمالی با زور، نیت بد خود را با وجود حمایت از مذاکرات نشان می دهد.

در آخرین مورد از بیانیه های تند پیونگ یانگ پس از نشست شکست خورده با واشنگتن در ماه فوریه، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای بر اعتراض خود درباره تحریم های آمریکا از جمله تصرف یکی از بزرگترین محموله های دریایی این کشور تاکید کرد و هشدار داد که «استفاده از قدرت تنها در انحصار آمریکا نیست.»
در این بیانیه که توسط رئیس تحقیقات سیاسی موسسه مطالعات آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی صادر و توسط رسانه رسمی این کشور منتشر شد، اعلام شد آمریکا در تاریخ 13 فوریه و تنها چند روز قبل از دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی یک آزمایش هسته ای انجام داده است.
در این بیانیه نوشته شده است: «به این ترتیب، آمریکا نیت پنهان خود را نشان داده است که با وجود حمایتش از گفتگو و مذاکره، بر اساس آن نیت به دنبال راه حل بر پایه زور برای مسائل است.»
در این بیانیه با اشاره به لحن جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد آمریکایی در توصیف کره شمالی به عنوان «رژیمی سرکش» انتقادات جدیدی علیه آنها مطرح شده و گفته شده است: این افراد به عزت ما توهین کرده اند و از زبان توهین آمیزی استفاده می کنند.
بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه با متهم کردن مقامات آمریکایی به استفاده از طرحی خصمانه نوشته است، مقامات آمریکایی با هشدار این موضوع که اگر کره شمالی تسلیحات هسته ای خود را تسلیم نکند واشنگتن «مسیرش را تغییر خواهد داد، به دنبال طرحی خصمانه هستند تا ما را با زور خفه کنند.»
در این بیانیه، رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی و مانورهای پدافند موشکی آمریکا و آزمایش پرتاب موشک های بالستیک بین قاره ای این کشور محکوم شده است.
وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین در ادامه بیانیه درباره افزایش پروازهای شناسایی بر فراز کره شمالی اعتراض کرده و واشنگتن را به اجرای «مانورهایی» برای نمایش مهارت پیچیده اش در ژاپن و موشک های بالستیک قادر به حمله کلاهک هسته ای در سراسر شبه جزیره کره متهم کرده است.
در متن این بیانیه با اشاره به تعهد ترامپ و کیم جونگ اون در نشست اول در سال گذشته برای آغاز عصر جدیدی از ارتباطات آمده است: «تمامی موارد بالا به صورت واضح نشان می دهد که نشست 12 ژوئن...بیانیه مشترک دو طرف مورد توجه آمریکا نیست و به هیچ وجه در جاه طلبی شیطانی آمریکا برای تسلیم کره شمالی به واسطه زور تغییری ایجاد نشده است. آمریکا باید در خاطر داشته باشد که اقدامات خصمانه اش تنها باعث افزایش تنش ها در شرایط بی ثبات شبه جزیره کره خواهد شد و جریان نامطلوبی ایجاد می کند. استفاده از قدرت تنها در انحصار آمریکا نیست.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر