ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد


ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

جدیدترین محصول فراری، ظاهر متفاوت از مدل‌های پیشین ارایه می‌کند. ابرخودروی SF90 به‌لطف فناوری هیبرید، قدرتمندترین مدل جاده‌ای در تاریخ فراری خواهد بود.

همان‌طور که 918 برای پورشه، فصل جدیدی آغاز کرد و کارایی پیشرانه‌های پلاگین هیبرید را به اثبات رساند؛ لافراری هم در سال ۲۰۱۳ توانست آغازگر تحولی نوین در محبوب‌ترین سوپراسپرت‌ساز ایتالیا شود و محصولی قدرتمند با قوای محرک هیبرید باشد. پس از اتمام تیراژ تولید ۵۰۰ دستگاه لافراری با قیمت بیش از یک میلیون دلار، SF90 با عنوان قدرتمندترین محصول در سبد فراری حضور خواهد داشت و البته، از پیشرانه پلاگین هیبرید استفاده خواهد کرد.

ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

تفاوت‌های فنی بین لافراری و SF90، پرشمار هستند. برخلاف مدل قبلی که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۹۰ اسب‌بخار داشت؛ SF90 از نمونه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۷۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند که به‌تنهایی، نشانه‌ی بهبود شرایط فنی است. حالا مجموع قدرت SF90 با ترکیب موتور برقی و بنزینی، به ۹۸۶ اسب‌بخار می‌رسد و نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن‌متر افزایش گشتاور دارد.

شاید مهم‌ترین تفاوت SF90 با لافراری، بهره‌گیری از فناوری پلاگین هیبرید به‌جای مدل هیبرید باشد که امکان شارژ باتری به کمک برقی شهری و کاهش چشم‌گیر مصرف بنزین را میسر می‌کند. محصول جدید، دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب‌بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر در تاریخ فراری، تنظیم شده‌اند.

ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

فراری SF90، یک ابرخودروی ۲ دیفرانسیل است که به‌لطف جدید ترین مدل از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار فراری و سیستم دبل کلاچ این شرکت، ظرف ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. همچنین فراری SF90 می‌تواند ۶.۷ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حالا فراری هم، محصولی شبیه به پورشه ۹۱۸ دارد که می‌تواند بی‌نیاز از بنزین، صرفا با تکیه بر باتری‌ها برای مدتی، حرکت کند. بنا بر اعلام شرکت سازنده، SF90 تا مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر با انرژی الکتریکی خالص، قابل استفاده است و حتی رسیدن به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت را ممکن می‌کند.

ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

نمای ظاهری SF90، چندان تحت تاثیر مدل‌های مشهور فراری، مثل 488 و لافراری قرار نگرفته است. از رو‌به‌رو، چراغ‌ها با هدف بهبود آیرودینامیک، کوچک‌ و فاقدر برآمدگی به نظر‌ می‌رسند. شکاف نسبتا بزرگی هم، روی کاپوت وجود دارد که هدایت‌کننده‌ی هوا از مقابل جلوپنجره به سمت شیشه‌ی جلو و فضای پشت خواهد بود. شاسی SF90 در قسمت جلو، ۱۵ میلی‌متر بالاتر از بخش میانی است تا جریان هوا به سمت ژنراتورهای نصب شده زیر کاپوت را، افزایش دهد. آیرودینامیک خودرو، در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، ۳۵۰ کیلوگرم نیروی عمود بر انتهای SF90 فراهم می‌کند که به ادعای مهندسان فراری، بهترین عملکرد در میان خودروهای اسپرت جاده‌ای است.

ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد

در فضای داخلی، فرمان مدرن فراری با چیدمان جدید کلیدها، خودنمایی می‌کند. بسیاری از امکانات فنی و حتی رفاهی SF90، توسط راننده از روی فرمان مدیریت می‌شوند. این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی روی داشبورد خواهد بود؛ اما از نمایشگر تمام‌رنگی ۱۶ اینچ با رزولوشن HD استفاده خواهد کرد. علاوه‌بر این، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز در مقابل راننده‌ی SF90 وجود دارد.

وزن خالص جدیدترین محصول فراری، ۱۵۷۰ کیلوگرم است. برخلاف فناوری بالاتر و امکانات بیشتر در مقایسه با لافراری، SF90 حدود ۱۳ کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود. شاسی این خودروی پلاگین‌هیبرید، ۲۰ درصد مقاوم‌تر و ۴۰‌ درصد منعطف‌تر از نمونه‌ی استفاده شده در لافراری است؛ درحالی‌که وزن مشابه دارد.

قیمت نهایی و تیراژ تولید فراری SF90 هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت باتوجه‌به سطح فناوری و آمار روی کاغذ، بیش از یک میلیون دلار قیمت‌گذاری شود. نام کامل خودرو، SF90 استرادله است که اشاره به استاندارد جاده‌ای برای این مدل دارد. از چنین نام‌گذاری می‌توان نتیجه گرفت نسخه‌ی مخصوص پیست از SF90 یا نمونه‌ی رودتسر (آپرتا یا اسپایدر) هم، به‌زودی معرفی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید