اعضای خارجی در کمیسیون های انتخاباتی


دو نفر تبعه خارجی برای عضویت در کمیسیون انتخابات و دو نفر دیگر برای عضویت در کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی شدند. کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که «چارلوت کسون اسمیت اوسی» و «نیل اپرتی» به عنوان عضو این کمیسیون کار خود را آغاز...

دو نفر تبعه خارجی برای عضویت در کمیسیون انتخابات و دو نفر دیگر برای عضویت در کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی شدند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که «چارلوت کسون اسمیت اوسی» و «نیل اپرتی» به عنوان عضو این کمیسیون کار خود را آغاز کرده‌اند.
براساس بیانیه کمیسیون شکایات افغانستان، «اوسی» اهل کشور غنا است، ۲۵ سال تجربه کار در نهادهای انتخاباتی را دارد و در رشته حقوق تخصص دارد.
«نیل اپرتی» نیز اهل کشور نپال است و ۲۷ سال تجربه کار در نهادهای انتخاباتی را دارد.
وی پیش از این مسوولیت برگزاری ۱۱ انتخابات از جمله انتخابات افغانستان در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ را دارد.

به گزارش «صدای آمریکا»، دو عضو خارجی دیگر نیز به عنوان اعضای جدید کمیسیون انتخابات معرفی شده‌اند اما سابقه کاری و تحصیلی آن‌ها هنوز در اختیار رسانه‌ها گذاشته نشده است.
براساس قوانین افغانستان، اعضای خارجی کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور تنها می‌توانند در رسیدگی به شکایات، چگونگی برگزاری انتخابات و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به اعضای افغان کمیسیون‌های انتخاباتی مشاوره دهند.

حواعلم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات چندی پیش به رسانه‌ها گفته بود که «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا با دخالت در امور کمیسیون از آن‌ها خواسته بود تا انتخابات پارلمانی غزنی و شوراهای ولایتی با تاخیر برگزار شود.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس