آتش سوزی های عمدی در همدان


آتش سوزی های عمدی در همدان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: 39 مورد حادثه‌ آتش سوزی عمدی و 93 مورد حادثه غیر عمدی طی 2 ماه ابتدای امسال در همدان رخ داده است.

آتش سوزی های عمدی در همدان
به گزارش فانوس، محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه آتش نشانان همدان در ۲ ماهه نخست سال جاری ۴۷۳ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام داده‌اند، گفت: از آغاز سال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

وی گفت: از این تعداد ۴۷۳ مورد منجر به عملیات شده، ۲ هزار و ۹۱۱ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده، ۲ هزار و ۶۶۷ تماس اشتباه بوده، ۶ مورد اعلام حریق کذب و متأسفانه ۲۰ هزار و ۳۶۱ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود: از ۴۷۳ عملیات انجام شده در ۲ ماهه اول سال ۱۳۴ عملیات اطفای حریق، ۳۲۲ عملیات امداد و نجات و ۱۷ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی اظهار کرد: اماکن مسکونی با ۳۸ مورد، وسایل نقلیه با ۲۷ مورد، مراکز تجاری با ۱۳ مورد و پوشش گیاهان خودرو با ۸ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفای حریق را شامل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۳ عملیات اطفای حریق در محدوده شهر همدان و یک عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز ۳۹ مورد از حادثه‌های آتش سوزی عمدی، ۹۳ مورد غیر عمدی و ۲ مورد نیازمند کارشناسی مجدد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۳۲۲ عملیات امداد و نجات در ۲ ماهه نخست سال گفت: امداد و نجات در سیلاب و رفع آب گرفتگی با ۹۴ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۵۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۴۴ مورد، نجات حیوانات با ۴۱ مورد و مهار حیوانات با ۱۹ مورد بیشترین نوع عملیات انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۹ مورد از عملیات امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۳ مورد خارج از آن بوده است، گفت: بیشترین کاربری این عملیات اماکن مسکونی با ۲۱۵ مورد، وسایل نقلیه با ۳۲ مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بوده است.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به اینکه ۷ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۲۰ نفر در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و ۶ نفر فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش نشانان طی ۲ ماه اول سال ۱۶ نفر را در عملیات‌های آتش سوزی و ۲۳۴ نفر را در عملیات امداد، نجات داده‌اند.

وی با اشاره به آموزش یک هزار و ۵۳۹ نفر در ۲ ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۳۸ دستورالعمل و پروانه ایمنی و ۴۷ تاییدیه و پایان کار ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خبر داد و گفت: ۸۶ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس