ورود سرمایه گذار برای اتمام پروژه راه آهن کردستان ضروری است


ورود سرمایه گذار برای اتمام پروژه راه آهن کردستان ضروری است

سنندج – نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن سنندج – همدان بدون ورود سرمایه گذار بخش خصوصی تا 10 سال دیگر به اتمام نمی رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسن علوی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای صورت گرفته اتمام پروژه راه آهن کردستان نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امسال تنها ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است و با این روند باید منتظر بود این پروژه ۱۰ سال دیگر نیز به اتمام نرسد.

وی با بیان اینکه نیاز است سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بحث سرمایه گذاری در این پروژه ورود پیدا کنند، افزود: همچنین در بحث کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب نیز با اعتبارات کنونی نمی‌توان زیاد امیدوار به اتمام این پروژه‌ها داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در کشور بدهکار است و این در حالی است که در سال ۹۸ تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

علوی یادآور شد: راه و شهرسازی کردستان نیز در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران حوزه راهسازی در استان بدهکار است و نیاز است با مشارکت بیشتر با پیمانکاران و تعامل با آنان پروژه‌های فعلی را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: با توجه به این حجم از بدهی‌ها پذیرش مدیریت در چنین سازمانی جرأت و جسارت خاصی می‌خواهد که امیدواریم مدیریت جدید این ویژگی را داشته باشد و بتواند هنر مدیریت خود را در این شرایط سخت به خوبی نشان دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله شهرام ملکی مدیرکل سابق راه و شهرسازی کردستان قدردانی و محمدصدیق ثابتی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان منصوب شد.


به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسن علوی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای صورت گرفته اتمام پروژه راه آهن کردستان نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امسال تنها ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است و با این روند باید منتظر بود این پروژه ۱۰ سال دیگر نیز به اتمام نرسد.

وی با بیان اینکه نیاز است سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بحث سرمایه گذاری در این پروژه ورود پیدا کنند، افزود: همچنین در بحث کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب نیز با اعتبارات کنونی نمی‌توان زیاد امیدوار به اتمام این پروژه‌ها داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در کشور بدهکار است و این در حالی است که در سال ۹۸ تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

علوی یادآور شد: راه و شهرسازی کردستان نیز در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران حوزه راهسازی در استان بدهکار است و نیاز است با مشارکت بیشتر با پیمانکاران و تعامل با آنان پروژه‌های فعلی را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: با توجه به این حجم از بدهی‌ها پذیرش مدیریت در چنین سازمانی جرأت و جسارت خاصی می‌خواهد که امیدواریم مدیریت جدید این ویژگی را داشته باشد و بتواند هنر مدیریت خود را در این شرایط سخت به خوبی نشان دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله شهرام ملکی مدیرکل سابق راه و شهرسازی کردستان قدردانی و محمدصدیق ثابتی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان منصوب شد.

کد خبر 4628570

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است