اسکودریا فراری و باز هم برداشتن لوگو میشن وینو


فرمول یک ایران – فراری اعلام کرد که بار دیگر لوگو میشن وینو (Mission Winnow) را از خودروی خود حذف خواهد کرد و از طرح سالگرد 90 سالگی فراری برای دو گرندپری آینده استفاده می کنند. فیلیپ موریس، شرکت بین‌المللی سیگار و تنباکو آمریکایی یکی از سهامداران اصلی میشن وینو است که لوگو آن از گرندپری ژاپن سال گذشته بر روی ماشین فرمول یک فراری نیز قرار دارد....

فرمول یک ایران – فراری اعلام کرد که بار دیگر لوگو میشن وینو (Mission Winnow) را از خودروی خود حذف خواهد کرد و از طرح سالگرد 90 سالگی فراری برای دو گرندپری آینده استفاده می کنند.

فیلیپ موریس، شرکت بین‌المللی سیگار و تنباکو آمریکایی یکی از سهامداران اصلی میشن وینو است که لوگو آن از گرندپری ژاپن سال گذشته بر روی ماشین فرمول یک فراری نیز قرار دارد. این لوگو کالایی را تبلیغ می کند که در حقیقت وجود ندارد و شباهت های زیادی به لوگو برند مشهور مارلبورو دارد.

از 2007 با ظهور قانون ممنوعیت تبلیغ تنباکو، این نوع تبلیغات آرام آرام از فرمول 1 ناپدید شدند و فراری هم از 2011 برند مارلبورو را از لیست اسپانسر های خود حذف کرد. با این وجود، مارانلو رابطه پرسود خود با فیلیپ موریس را حفظ کرد و به لطف طراحی های زیرکانه ماشین ها و لوگوها، طرفداران این تیم هنوز هم این دو کمپانی را با هم مرتبط می بینند. در 2010، فراری مجبور شد که علامت بارکدی که بر روی ماشین های خود وجود داشت را حذف کند زیرا گفته شد که این یک نوع تبلیغ مخفیانه برای مارلبورو بوده است. فیلیپ موریس، برنامه میشن وینو خود را یک کانسپت جدید معرفی کرده که به کمک آن می خواهد روش های جایگزین غیر مضر برای کسانی که از سیگار استفاده می کنند پیدا کند.

اسکودریا فراری و باز هم برداشتن لوگو میشن وینواسکودریا فراری و باز هم برداشتن لوگو میشن وینو چارلز لکلرک – استرالیا 2019

در ابتدای فصل 2019، مراجع قانونی استرالیا شروع به تحقیق درباره لوگو “میشن وینو” این کمپانی کردند و با توجه به وجود قانون ممنوعیت تبلیغ تنباکو در این کشور، تیم فراری مجبور به حذف این لوگو و استفاده از طرح دیگری بر روی خودرو و لباس های افراد تیم شد. تیم مک لارن نیز برند دخانیات بریتانیایی انگلیسی را از خودروی خود حذف کرد.

با این حال شاهد حذف این برند در دو مسابقه آتی نیز خواهیم بود و این یعنی شما برای گرندپری کانادا و فرانسه، لوگو میشن وینو را بر روی خودرو نخواهید دید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن