توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی


مشاور مالیاتی اصناف بازار از توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی برای عملکرد سال 97 خبر داد.

پول‌نیوز - محمدرضا جعفریان با اشاره به توافق تعیین مالیات مقطوع مشمولان تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: پس از جلسات کارشناسی و بررسی‌های متعدد اتاق اصناف و سازمان مالیاتی برای مالیات عملکرد سال 97 مودیان مشمول تبصره 100 قانون مالیات‌ها توافق کردند.

توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی

مشاور مالیاتی اصناف بازار با بیان اینکه طبق تبصره 100 قانون خرید و فروش کالا و خدمات تا 30 برابر ماده 84 همین قانون بر 828 میلیون تومان می‌شود بر این اساس مقرر شد:

1- مودیانی که مالیات عملکردشان از یک ریال تا 2.5 میلیون تومان است با نرخ رشد صفر درصد باشد حدود 800 هزار مودی در این گروه قرار می‌گیرند.

2- مودیانی که 2.5 تا 5 میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند با رشد 5 درصد نسبت به عملکرد قطعی سال 96 مالیات می‌پردازند. این گروه حدود 400 هزار مودی دارد.

3- مودیانی که مالیات آنها از 5 تا 10 میلیون تومان باشد با رشد 9 درصدی نسبت به عملکرد قطعی مالیات سال 96 اقدام خواهند کرد. ا ین گروه نیز 220 تا 230 هزار مودی براساس آمار سال 96 دارد.

4- مودیانی که بالای 10 میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند مشمول رشد 15 درصدی نسبت به مالیات قطعی سال 96 مالیات خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: مودیانی که نتوانند تا تاریخ 31 خرداد 98 مالیات خود را به صورت نقد پرداخت کنند حداکثر در 4 قسط باید نسبت به پرداخت اقدام کنند و چنانچه اقساط آنها نیز پرداخت نشود مشمول جریمه ماده 190 قانون مالیات‌ها خواهند شد اما در تفاهم باقی می‌مانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل