راز سر به مهر میترا استاد که منجر به قتلش شد


راز سر به مهر میترا استاد که منجر به قتلش شد

گرچه کارآگاهان از همان ابتدا می‌دانستند قاتل کیست، اما به دلایل مختلف که شاید می‌توان آن‌ها را از فنون و ترفند‌های پلیسی دانست، نامی از او نبردند تا اینکه خود قاتل حدود 9 ساعت بعد از قتل خود را به مأموران پلیس آگاهی تسلیم کند.

به گزارش فانوس، خبر کوتاه بود و شک آور. میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی در منزل خود به قتل رسید. خبر آنقدر مهم بود که به سرعت به تیتر یک رسانه‌ها و تبدیل و گمانه زنی‌ها و تحقیقات پلیسی برای شناسایی قاتل آغاز شد.

گرچه کارآگاهان از همان ابتدا می‌دانستند قاتل کیست، اما به دلایل مختلف که شاید می‌توان آن‌ها را از فنون و ترفند‌های پلیسی دانست، نامی از او نبردند تا اینکه خود قاتل حدود ۹ ساعت بعد از قتل خود را به مأموران پلیس آگاهی تسلیم کند.

اما شک آورتر از خبر قتل، اعلام نام قاتل توسط کارآگاهان و اعترافات او بود، قاتل کسی نبود جز محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش، وزیر اسبق علوم، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه، رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عضو پیشین شورای شهر تهران و شهردار اسبق تهران؛ مردی که حدود یک سال پیش به دلایل نامعلوم که آن زمان بیماری عنوان شد، از شهرداری تهران استعفا کرده بود.

اما ماجرا آنجایی جالب شد که اندکی بعد از استعفا حدس و گمان‌هایی نزدیک به یقین، علت استعفا را ارتباط محمدعلی نجفی با زن جوانی به نام میترا استاد دانستند. زنی که نجفی به خاطر او حاضر به کناره گیری از یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها شد و یک سال تمام خود را از دید مردم و رسانه‌ها مخفی کرد.

عشق نجفی آنقدر آتشین بود که با وجود اصرار اعضای شورای شهر تهران حاضر به ماندن در شهرداری و جدایی از استاد نشد، اما این عشق آتشین، یک سال بعد، معشوق را در خود سوزاند. نجفی با شلیک ۲ گلوله به قلب همسر دوم و ۳ گلوله به در و دیوار به زندگی عشق نافرجام خود پایان داد.

از همان زمان که خبر قتل میترا استاد منتشر شد، یکی از خبرنگاران شاغل در یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که استاد روز قبل از حادثه با او تماس گرفته و ترتیب انجام مصاحبه‌ای را در روز‌های آتی داده است. این خبرنگار اندکی بعد متن پیامک‌های رد و بدل شده میان خود و استاد را نیز منتشر کرد تا مشخص شود که میترا قصد مصاحبه داشته، اما به علت سفر خانوادگی به قم (در روز حادثه) مصاحبه خود را به تاریخ دیگری موکول کرده است.

راز سر به مهر میترا استاد که منجر به قتلش شد

راز سر به مهر میترا استاد که منجر به قتلش شد

همان زمان تحلیل‌ها در مورد موضوع مصاحبه میترا استاد آغاز شد، اما کسی نمی‌توانست حدس درستی در این ارتباط بزند؛ میترا استاد در مورد چه مسئله‌ای درخواست مصاحبه داده است؟

ساعتی بعد، اما زمانی که نجفی خود را به عنوان قاتل تسلیم کرد و مقابل دوربین‌ها قرار گرفت، به یک موضوع اشاره کرد، موضوعی که می‌توانست کلید حل پازل معمای قتل استاد و محتوای مصاحبه وعده داده او باشد.

نجفی در صحبت‌های خود اشاره کرد که استاد قصد داشته اسرار زندگی او را رسانه‌ای کند و مدام شهردار اسبق را تهدید به افشاگری می‌کرده است.

اما این اسرار چیست که موجب شده مرد آرام و یخی کابینه‌های دولت‌های جنگ و اصلاحات به خاطرش دست به اسلحه ببرد و به زندگی همسر خود خاتمه دهد؟ یک سیاستمدار کهنه چه اسراری در زندگی خود دارد که حاضر است به قیمت زندان رفتن و اعدام، مانع از افشای آن‌ها شود؟

اینکه استاد از نجفی چه می‌دانسته راز سر به مهری است که شاید هرگز مشخص نشود، حتی در جریان دادگاه رسیدگی به قتل او، اما آیا استاد تنها کسی بوده که اسراری از شهردار اسبق تهران را در سینه داشته است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن