استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا


شهر پاریس سال ها مجبوب ترین مقصد گردشگری جهان بوده است. اما استانبول شهری بود که زمانی این صدرنشینی را از پاریس گرفت و به محبوب lrm;ترین شهر گردشگری دنیا تبدیل شد. محبوبیت استانبول در بین گردشگران سراسر دنیا بی lrm;دلیل نیست. موقعیت جغرافیایی ویژه استانبول، جاذبه lrm;های تاریخی، دیدنی lrm;های طبیعی و تفریحات متفاوت همه و همه این شهر را به یکی از...

شهر پاریس سال‌ها مجبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان بوده است. اما استانبول شهری بود که زمانی این صدرنشینی را از پاریس گرفت و به محبوب‎ترین شهر گردشگری دنیا تبدیل شد. محبوبیت استانبول در بین گردشگران سراسر دنیا بی‎دلیل نیست. موقعیت جغرافیایی ویژه استانبول، جاذبه‎های تاریخی، دیدنی‎های طبیعی و تفریحات متفاوت همه و همه این شهر را به یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است.

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری

اگرچه امروز پاریس دوباره جایگاه خود را به دست آورده، نظرسنجی از گردشگرانی که به استانبول سفر کرده‎اند نشان می‎دهد این شهر هنوز هم در بین گردشگران محبوب است. استانبول در سال 2013، با میزبانی 80 کنگره بین‌المللی مهم، هشتمین رتبه از جدول ده مقصد برتر گردشگری همایش‌های بین‌المللی شد. سال 2014 از ابتدا، سال خوبی برای گردشگری ترکیه بود؛ به ویژه هنگامی که ترکیه مصصم شد در لیست 5 مقصد برتر گردشگری جهان جای بگیرد. در ادامه به آماری اشاره خواهیم کرد که استانبول را به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان نشان می‌دهد.

استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا

نظر گردشگران درباره استانبول

بر اساس فهرستی که توسط سایت معتبر گردشگری «تریپ ادوایزر» و با نظرسنجی از صدها آژانس مسافرتی در سراسر جهان تهیه شده، استانبول یکی از ده مقصد برتر گردشگری جهان به شمار می‌رود. به گزارش دیلی‌میل، استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. این شهر تاریخی در کنار دریای مرمره قرار دارد و تنها شهر بزرگ جهان است که در 2 قاره گرفته. استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شده و علاوه‌ بر مقصد نخست گردشگری ترکیه، مقصد بیش از نیمی از حدود 30 میلیون گردشگری است که سالانه به این کشور سفر می‌کنند. در نظرسنجی سال 2014، استانبول محبوب‌ترین مقصد گردشگری دنیا شناخته شد. در این فهرست، پس از استانبول شهر زیبا و تاریخی رم، پایتخت ایتالیا، در رتبه دوم، و لندن، پایتخت انگلیس، در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه در این فهرست قرار گرفتن پکن، پایتخت چین، در رتبه چهارم است. گردشگران این شهر طی سال‌های اخیر همگام با رشد صنعت گردشگری چین، رشد چشمگیری داشته است؛ البته در سال‌های اخیر آلودگی هوا در این شهر مشکلاتی را برای گردشگران به وجود آورده است. در رتبه پنجم نظرسنجی تریپ ادوایزر نیز شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، قرار دارد که به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان همواره مورد علاقه گردشگران بوده است. در رتبه ششم نیز شهر مراکش در کشور آفریقایی مغرب و در رتبه هفتم نیز پاریس قرار گرفته است. در حالی که «سیم ریپ» در کامبوج با شانگهای و برلین به ترتیب ردیف‌های پایین‌تر جدول را از آن خود کردند. با این حال، این شهرها هم‌چنان از نیویورک و فلورانس، بارسلونای اسپانیا و سنت پترزبورگ جلوتر و محبوب‌تر هستند. شهرهای دبی، شیکاگو، کیپ تاون، بانکوک و بوداپست در مجارستان و سیدنی در استرالیا، لیسبون در پرتغال، و«چیانگ مای» در تایلند به ترتیب در ردیف‌های انتهایی جدول 25 گانه قرار دارند. در پایین‌ترین ردیف این نظرسنجی سان فرانسیسکو قرار گرفته است، که کمترین میزان محبوبیت را از سوی کاربران سایت مشاور سفر دریافت کرده است.

استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا

استانبول مقصد گردشگری پرطرفدار در سال 2018

در سال 2018، پاریس، شهر زیبایی‌ها محبوب‎ترین مقصد گردشگری بوده. پاریس این مقام را وام‌دار جاذبه‌هایی مثل برج ایفل، کاخ ورسای، موزه لوور و آثار فرهنگی نظیر نقاشی و آثار تجسمی است. اما نام استانبول هنوز جزو 10 شهر اول این فهرست به چشم می‌خورد. در این فهرست، شهرهای نیویورک، هانوی، لیسبون، دوبی، توکیو، ریو دو ژانیرو و غیره بعد از استانبول قرار دارند.

منبع: دنیای اقتصاد، خبرگزاری میراث فرهنگی، تریپ ادوایزر



1398/03/08 | کد مطلب: 1706
استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا
استانبول در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا آزاده سروستانی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟