توجه به آموزه‌های دینی مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهد


توجه به آموزه‌های دینی مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند گفت: اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و فرهنگی را افزایش دهیم، از مشکلات اجتماعی که آینده فرزندانمان را تهدید می‌کند به سلامت عبور خواهیم کرد.

توجه به آموزه‌های دینی مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی زنگویی‌مطلق، رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند، امروز 7 خردادماه در همایش ملی روز جمعیت اظهار کرد: متأسفانه حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند.
وی با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که این زوج‌های نابارور دارند، بحث درمان و هزینه‌های درمان است، افزود: علاوه بر این هیچ مرکز ناباروری در بعضی از شهرها وجود ندارد و این امر مشکلاتی را در زمینه رفت و آمد برای زوج‌های نابارور ایجاد می‌کند.
رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه با سیر افزایش طلاق رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد: طلاق موجب گسستن خانواده می‌شود و از دیگر سو مشکلاتی را برای فرزندان طلاق ایجاد می‌کند چراکه آنان مهارت‌های لازم را برای برخورد با مشکلات ندارند.
زنگویی‌مطلق ادامه داد: اعتیاد، مشکلات اقتصادی و فقدان مهارت‌های زناشویی از جمله مشکلاتی است که باعث از هم پاشیدن زودرس کانون گرم خانواده و طلاق و در نهایت باعث عدم افزایش باروری می‌شود.
وی گفت: باید به افراد مهارت‌های زندگی متناسب با سن را آموزش دهیم و به خصوص در آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند بیان کرد: تاسیس مراکز مشاوره قبل و پس از ازدواج نیز یکی دیگر از ضروریات است که در افزایش تحکیم خانواده و حل برخی مشکلات و معضلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
زنگویی‌مطلق خاطرنشان کرد: از مهم ترین دلایلی که باعث می‌شود زوجین به فرزندآوری گرایشی نداشته باشند، بحث آینده نگری فرزندان آن‌ها است.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و فرهنگی را افزایش دهیم، از مشکلات اجتماعی که آینده فرزندان ما را تهدید می‌کند به سلامت عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...