جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد


جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد

بن بست بهانه تراشی خاطیان و هنجارشکنان حوزه حجاب و عفاف برای کشف حجاب در بحث ” حریم خصوصی”

به گزارش فانوس، دشمن همواره سعی در تغییر دیدگاه جوانان و نوجوانان کشور در مسئله حجاب داشته است. امروزه شاهد کشف حجاب برخی از بانوان سرزمینمان در داخل خودرو به شانه اعتراض بوده‌ایم که این موضوع با برخورد نیروی انتظامی بر اساس مطالبات عمومی همراه بوده است.
در برخی موارد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم از این موضوع گلایه دارند که به سبب امرار معاش هر روزه با مسافرانی که مقید به حجاب نیستند مواجه می‌شوند.

در پاسخ به آن‌دسته از هنجارشکنان عنوان می داریم قانون بر اساس عرف و شرع نوشته شده نه براساس دلخواه تک تک افراد جامعه و کسی که در جامعه ای زندگی می کند و از امکانات آن بهره مند است باید خود را مکلف به تبعیت از قوانین حاکم بر آنجا کند. اگر انتخاب پوشش افراد برای حضور در جامعه صرفا بر اساس سلیقه و خواست آنها صورت می گرفت پس چرا همین افراد که تحریک شده برخی از مثلا فعالان حقوق زنان هستند، برای احقاق حقوق افرادی که دوست دارند با حجاب در کشورهای اروپایی زندگی کنند، اقدامی نمی کنند و عدم از حقوق شهروندی آنها نمی زند!؟

توقیف چند روزه خودرو در برابر آسیب های روانی، اجتماعی و فرهنگی که این افراد به جامعه وارد می کنند، برخوردی بسیار مهربانانه است. موضوع بدحجابی نه فقط یک رفتار شخصی است بلکه یک رویکرد سیاسی هم است. مطالبات مردمی، قانون، حاکمیت و سیستم قضایی است که نیروی انتظامی را به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضایی ملزم به اجرای قوانین در چارچوب وبا مجوز قانونی و اختیارات اخذ شده واداشته است.


جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد

و اما دستورالعمل گسترش و توسعه اجرای طرح ناظر یک در خصوص مقابله با کشف حجاب در داخل خودرو
در این دستورالعمل شرح کامل چگونگی احضار، اخذ تهعد، توقیف سیستمی و اقدام قضایی خودروهایی که برای نخستین بار مرتکب جرم کشف حجاب شده‌اند توضیح داده شده است.

جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد

مرحله یک) در این مرحله یک پیامک هشدار شماره 1 به شکل آنی و هوشمند توسط سمانه ناظر یک ارسال می‌شود.
(مالک محترم خودرو شماره ....... به اطلاع می‌رساند، در ساعت ....... تاریخ ....... در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن هشدار مبنی بر عدم تکرار برای نحوه رسیدگی منتظر پیامک بعدی باشید.
بعد از راستی آزمایی در سیستم، بعد از یک ساعت به شکل خودکار یک پیامک اخطار شماره 1 دیگر به همان شماره خودرو ارسال می‌شود.
مالک محترم خودرو شماره ....... در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می‌گردد حداکثر ظرف 10 روز برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت یا کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه نمایید.
در صورت عدم مراجعه مالک خودرو ظرف مدت تعیین شده پیامک هشدار شماره 2 با محتوای زیر به صورت سیستمی برای مالک خودرو ارسال خواهد شد.
مالک محترم خودرو شماره ....... به دلیل عدم مراجعه در مهلت تعیین شده در چارچوب جرم کشف حجاب در خودرو شما برای آخرین بار هشدار داده می‌شود، حداکثر ظرف مدت 72 ساعت به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت یا کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه نمایید.
در صورت عدم مراجعه مالک خودرو ظرف مدت تعیین شده پیامک اخطار شماره 2 با محتوای زیر به شورت سیستمی برای مالک خودرو ارسال می‌شود.
مالک محترم خودرو شماره ....... به دلیل عدم مراجعه در مهلت تعیین شده در چارچ.ب جرم کشف حجاب در خودرو، دستور توقیف خودروی شما در سامانه پلیس صادر گردیده است. لذا جهت پیگیری و تعیین تکلیف به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت یا کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه نمایید.
جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد

مرحله دوم( توقیف سیستمی): در این مرحله چنانچه مالک خودرو پس از مراجعه و انجام تعهد، مجددا مرتکب جرم کشف حجاب گردید، بدون هرگونه اغماض مشمول توقیف خواهد گردید و پیامک اخطار شماره 3 با محتوای زیر توسط سیستم ارسال می‌گردد.
مالک محترم خودرو شماره ....... به دلیل التزام به تهعد اخذ شده در چارچوب جرم کشف حجاب، دستور توقیف خودروی شما در سامانه پلیس صادر گردید. جهت پیگیری و تعیین تکلیف به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت یا کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه نمایید.

مرحله سوم(اقدام قضایی): مالکین خودروهایی که دارای بیش از دو مرحله سابقه کشف حجاب می‌باشند، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهند شد، ضمنا خودرو همزمان توقیف و برابر دستور قضایی اقدام خواهد شد.
جزئیات سامانه ناظر برای تامین امنیت اخلاقی/ پلیس تمام قد مقابل هنجارشکنان حوزه حجاب می ایستد

با اجرای طرح ناظر و مقابله با افرادی که در خودروها کشف حجاب می‌کنند امید داریم با همکاری و همراهی مردم بتوانیم توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم و به معدود افرادی هم که مرتکب اینگونه جرایم می‌شوند برای اصلاح تذکر داده شود.

براساس تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا ۵۰ هزار تا ۵۰۰هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

خبرنگار: فرید حائری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!