شهر بجنورد برای عابران امن نیست


شهر بجنورد برای عابران امن نیست

رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان‌شمالی گفت: اقدامات شهرداری بجنورد در حوزه مدیریت ترافیک و عابران پیاده مأیوس کننده است.

احسان رستمی کمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه شهر بجنورد برای عابران پیاده امن نیست، اضافه کرد: در ۱۱ سال گذشته ۱۱۱ نفر عابر پیاده در بجنورد فوت شدند و این آمار در کل استان ۲۱۲ نفر فوتی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد راکبان موتورسیکلت که در همین مدت فوت شدند ۲۱۷ نفر بوده است، عنوان کرد: ۷۹ نفر از این تعداد فوتی‌ها متعلق به بجنورد بوده است که این آمار نشان از ناامن بودن شهر بجنورد برای عابران پیاده و موتور سواران دارد.

رستمی کمند با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در حوزه ترافیکی بجنورد نیازمند تغییر نگرش است، افزود: اگر در این مدت زمان در برخی از سال‌ها کاهش آمار متوفیان را مشاهده می‌کنیم به دلیل انجام کار بنیادین و علمی نبوده است.

به گفته وی، فعالیت‌هایی که سازمان شهرداری‌ها برای فرهنگ سازی شهری بجنورد، مشخص کرده بود تقریباً هیچکدام از آنها اجرایی نشدند و این در حالی است که اقدامات فرهنگ سازی شهری کم هزینه و ماندگار است و شهرداری بجنورد در این حوزه بسیار ضعیف عمل می‌کند.

رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی بیان کرد: ایمنی عابران پیاده، راحتی عابر پیاده و جالب سازی پیاده روها برای عابران پیاده برای تشویق مردم به پیاده روی از جمله اقدامات لازم است که تاکنون تقریباً هیچ کدام از کارها انجام نشده است.

رستمی کمند با تاکید بر اینکه مردم بجنورد دارای پتانسیل پیاده روی و دوچرخه سواری هستند، ادامه داد: باید امنیت عابران پیاده برای آسیب پذیرترین کاربر نیز فراهم شود و تنها به بخشی از عابران توجه نشود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...